Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door henkdetank »

12 € is niet teveel maar laten ze nou eerst eens een algemene vignet maken, drunense duinen,kalmthout, heuvelrug straks Bergen op zoom , dat zijn allemaal vignetten
en als je denkt dat de vrijwilligers er wat van gaat zien daar geloof ik niks van , gaat gewoon in de grote kas hoor
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door i-Mac »

henkdetank schreef: di 29 jun 2021 18:34 12 € is niet teveel maar laten ze nou eerst eens een algemene vignet maken, drunense duinen,kalmthout, heuvelrug straks Bergen op zoom , dat zijn allemaal vignetten
en als je denkt dat de vrijwilligers er wat van gaat zien daar geloof ik niks van , gaat gewoon in de grote kas hoor
Dat laatste durf ik tegen te spreken. Op de UHR worden o.a. drinkwaterpunten geplaatst, en die zijn niet goedkoop. Maar als biker is dat best aangenaam, zeker als je ritten van meer dan 3 uur rijdt. Met 2 bidons red ik het niet.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door i-Mac »

snitzer schreef: di 29 jun 2021 18:22 Allee mannen 12euro te veel, drink de vrijdagavond België - Italië 3 pinten minder en je rijd een heel jaar gratis. En voor die mannen die er maar 1keer komen rijden zou er een dagpas komen.Trouwens we hebben er dees jaar gratis alles mogen kapot rijden, dus een klein bijdrage kan geen kwaad.
De rode duivels interesseren me niet, en ik drink geen alcohol ;-)

Wat zal dat dagpas dan kosten? Als je kan en mag vergelijken met de UHR, dan is €12 duur. Tenzij men een parcours heeft die de UHR ver overstijgt.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door henkdetank »

i-Mac schreef: di 29 jun 2021 19:54
henkdetank schreef: di 29 jun 2021 18:34 12 € is niet teveel maar laten ze nou eerst eens een algemene vignet maken, drunense duinen,kalmthout, heuvelrug straks Bergen op zoom , dat zijn allemaal vignetten
en als je denkt dat de vrijwilligers er wat van gaat zien daar geloof ik niks van , gaat gewoon in de grote kas hoor
Dat laatste durf ik tegen te spreken. Op de UHR worden o.a. drinkwaterpunten geplaatst, en die zijn niet goedkoop. Maar als biker is dat best aangenaam, zeker als je ritten van meer dan 3 uur rijdt. Met 2 wel 25km route van onderhouden per jaarbidons red ik het niet.
en daar word dan alleen door mtb gebruik van gemaakt , denk het niet ook, voetgangers en die betalen niets
mtb is ook gewoon een melk koetje , reken maar eens uit er zijn dit jaar al bijna 9000 strava rijders over gegaan en we zijn halfweg doe dan eens 9000 x 12 is meer als 100.000euro daar kan een vrijwilliger wel 25km route van onderhouden
chime
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 10 jun 2012 22:09
Rijdt met: Trek 6700

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door chime »

Wel de vignetten van de Drunense duinen vallen onder die van natuurmonumenten in Nederland.
Met hetzelfde vignet kan je dan terecht in: Nationaal Park de Loonse en Drunense Duinen, Nationaal Park Veluwezoom, Bergherbos (Montferland) en Voorsterbos en op de route van Beetsterzwaag.

Dus ja, daarmee plaats je hun 12 euro dan weer in een ander daglicht.

Het had dan beter geweest dat die van het grenspark ook daaronder had gevallen.
Want ik kan me perfect voorstellen dat er nederlanders gaan zijn die denken dat het natuurmonumenten vignet ook geldt in het grenspark.

En een wildgroei van vignetten lijkt me nu helemaal een slecht idee.
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door Biker123 »

Gelezen dat in januari de paarse lus weer open zou gaan.

Iemand die weet of de route reeds volledig geopend is?
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door Petter »

De boswerkzaamheden zijn voor zover klaar en de trailcrew is momenteel bezig met het opknappen en omleggen van sommige tracks in het gebied rondom de boswerkzaamheden. Daarnaast proberen we links en rechts nog wat te doen aan sommige natte stukken.
Op de website van het Grenspark zal vermeld worden wanneer de paarse lus weer geheel gereden kan worden.
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door Petter »

Vanaf maandag 31 januari zal de paarse lus weer open gaan en weer geheel te rijden zijn. Her en der is de trailcrew nog bezig met het opknappen van de tracks. Helaas hebben we nog niet alles kunnen aanpakken, we gaan de route per singletrack aanpakken.

Inmiddels zijn de avonturen en werkzaamheden van de Grenspark Trailcrew ook via Facebook te volgen:
https://www.facebook.com/grensparktrailbuilders
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Mountainbike netwerk Kalmthoutse heide

Bericht door PeterG »

Van mijn zoon mtb weekendje cadeau gekregen voor mijn 40e. Samen met hem twee dagen fietsen. Ook vrouwlief en 2 jongsten gaan mee op tripke. Loont het de moeite hier naartoe te komen? (Ardennen hebben we al paar keren gedaan). Twijfel tussen deze regio of Nationaal Park Hoge Kempen. Voldoende ander dingen in de buurt voor de niet fietsers? Of andere suggesties? Logeertips voor 5?
Plaats reactie