MTB route (marathon) Frans Claes

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door madskatingcow »

dirkdierickx schreef: zo 12 sep 2021 16:56 Het is een XC parcours, voor de beste natuurervaring in vlaanderen is nphk nog altijd het mooist (maar ik moet toegeven dat ik ook nog niet alle bloso routes gereden heb). FC is nu eenmaal een XC mtb'er dus ja, het parcours is dan ook zo.

Voor de mensen die de streek kennen en alle bloso routes daar al (meermaals) gereden hebben, ga je niets nieuws ontdekken. Maar ik vond het wel een fijne rit. Ik stoor me niet al te veel aan stukken asfalt/beton zolang het offroad en de omgeving genietbaar is, en dat vond ik hier wel (ben nu ook wel oorspronkelijk van leuven, dus ik ben misschien wel biased). De analyse van RouteYou vermeld dat het parcours 60% offroad is, trek hieruit je eigen conclusies.
Correctie : het is een Bloso parcours, helemaal geen XC parcours. Wie Frans volgt op Strava heeft een idee welke paadjes hij zelf rijdt in deze regio, en daar komt weinig van terug in deze route.

Zou ik het 3/5e gravel (60%) route durven noemen en 2/5e mtb (40%)?
dirkdierickx schreef: zo 12 sep 2021 16:56 Ik kwam op het parcours in Boutersem (vanuit Tienen)
Butselbos in Boutersem, maar ook daar slaan ze aan de T links af, om de enige 100m singletrack rechts te laten liggen.

Wat is trouwens de meerwaarde van die eindeloze passage in Linden dorp door de woonwijken?
Trotsebelg
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 24 mar 2008 20:59
Rijdt met: Merida...

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door Trotsebelg »

Goedenavond,

Vandaag de route gereden en best wel afgezien (slechte klimmer..)
Maar ondanks dat toch wel geamuseerd.

Ik deel wel de mening van madskatingcow.

Zeker gps meenemen! Mijn was plat op laatste en bleef maar verkeerd rijden 😅...

Uiteindelijk toch gewoon rustig gebleven en af en toe op gsm gekeken..

Als je de streek eens wilt verkennen moet je hem zeker doen. Je komt zowat overal. Helaas wel veel single tracks onderweg gezien. Maar onbekend daar dus wou geen risico's nemen 😅.

Anyway. Veel plezier als je gaat en uwe gps niet vergeten!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door Mister No Chaïn »

Veel straffe mannen, zonder verpinken 135km gaan bollen :P

Gisteren het stuk tussen Bertem en Nethen gedaan. Dat was gene vette hé, 95% van het parcours kon je beter met een gravelbike doen. Eigenlijk zijn gewoon de bestaande bloso routes van Kortenberg, Tervuren en Overijse aan elkaar gelinkt. Meerdael en Chartreuze zal wel de betere kant zijn om te doen.
Ik ging vandaag nog even in Bertembos rijden en kwam daar een pijltje tegen van de route, op een plaats waar ik met de GPX echt niet gepasseerd ben :P.
giant1982
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 30 dec 2017 10:20

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door giant1982 »

Een xc parcours van 136km, yeah right...
Ik heb toch een ander beeld van een xc parcours.
Mijn vrees is waarheid geworden denk ik als ik de commentaar lees van Madskatingcow. Jammer maar blijkbaar is het amper mogelijk om een uitdagende MTB route te maken. Ik hoorde dat ze begonnen zijn in Tienen met een route dus ik ben benieuwd
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door madskatingcow »

Wie van buiten de streek komt en alle pareltjes die voorbijgereden worden niet kent, bekijkt het waarschijnlijk door een andere bril. Laat je vooral niet tegenhouden om de route te rijden en oordeel zelf. Moe waren we sowieso, mocht iemand twijfelen :wink:

Wij hebben op zaterdag gereden, onderweg kan je dan een viertal stops maken aan bakkers of winkeltjes die zondag namiddag gesloten zijn.
giant1982
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 30 dec 2017 10:20

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door giant1982 »

Ik ga toch passen! Zo een typische route waar ik teleurgesteld/gefrustreerd over zou zijn. Ik heb gehoord dat er een vtt trails park is in Spa, dat ziet er ni slecht uit. Is wel een eindje rijden mr ik ben zelf van Limburg, dan valt het wel mee.
Ik rijd ook graag leuke marathonroutes maar deze kan je waarschijnlijk met de gravelbike ook rijden. Gemiste kans volgens mij!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door roger »

In St jor w. Is het plakje weg waar je scherp rechts het bos in gaat. De paal staat er nog. Is een beetje verder aan de watermolen.
De eigenaar waar je langs rijdt kan het misschien niet verdragen dat ze daar langskomen,vandaar.
Goeie raad rij hem op gps.geen problemen dan.
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: MTB route (marathon) Frans Claes

Bericht door [DHB]KweNi »

Problemen melden kan op de site van Sport Vlaanderen.
https://www.sport.vlaanderen/waar-sport ... te=9166293
Plaats reactie