Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Dr.Gonzo schreef:Morgen voormiddag iemand aanwezig in de Schorre? Zal er nu wel droog liggen zeker?
Ik probeer daar te zijn rond 8u30.
doe mtb Terhagen en volg de blauwe of gele palen , soft is makkleijk ( de groene borden ) , soms op bomen met verf indien verdwenen , blauwe en groene verf
start in de Nachtegaalstraat 51 Boom , ingang Piet van Akenpad
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Dr.Gonzo »

Ken het parcours hoor. Was gewoon even benieuwd over en nog bikers zouden aanwezig zijn. Rij eerst de lus van Terhaeghen dan nog even rond de plas in De schorre en als er nog wat over is nog wat spelen aan de weide. Meestal kapot naar huis.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Ben er zaterdag en gisteren ook nog gaan knallen.
Gisteren was het wat glibberen na de regen van de nacht er voor, maar het viel wel mee.

Het parcours in de Schorre ligt er maar droevig bij. Stenen los van de rockgarden, bomen omgevallen, overal netels en afgebroken takken, ....
Ik heb de stenen van de rockgarden terug op hun plek gelegd, maar ze liggen nog altijd los. Hier moet terug wat stabilisé tussen denk ik... Heb ook nog wat takken enz uit de weg gesleurd, maar er is toch wat meer onderhoud onderhoud nodig.
Gaan ze dit nu nog altijd afpijlen van Bloso? Want het is er eigenlijk serieus aan het verwateren (en dat kan je Peter niet kwalijk nemen als je 0,0 support krijgt van de Schorre zelf)

Terhagen daarentegen ligt er wel tiptop bij!
Nieuwe kombocht aan een nieuw afdalingske, balk aan de grellige drop is vervangen, verharding op de vettige stroken, ... Top werk!
Koen De Houwer
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 17 aug 2004 14:14
Rijdt met: GT XIZANG

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Koen De Houwer »

Damn, gisteren avond nog een ritje willen doen met 2 neven. Op de afdaling in het bos achter de deltaweide en het bultje daarna op mijn voorwiel neergekomen en over mijn stuur gegaan. Gekneusde ribben, Linker pols verstuikt en van de rechtse arm pols, elleboog en sleutelbeen gebroken.... Pfff.... Even buiten strijd dus... :-(
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Koen De Houwer schreef:Damn, gisteren avond nog een ritje willen doen met 2 neven. Op de afdaling in het bos achter de deltaweide en het bultje daarna op mijn voorwiel neergekomen en over mijn stuur gegaan. Gekneusde ribben, Linker pols verstuikt en van de rechtse arm pols, elleboog en sleutelbeen gebroken.... Pfff.... Even buiten strijd dus... :-(
Wow, das minder leuk nieuws... Serieuze patat gedaan zo te horen.
Spoedig herstel!
pepster
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 21:48
Rijdt met: Canyon Spectral Cf

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door pepster »

Schol

De laatste tijd ben ik toch ook aan het denken om misschien eens wat protectie te beginnen dragen als ik er ga rijden. Het is er redelijk technisch geworden en als je er steeds voor gaat, ga je toch ooit ook eens zoiets tegenkomen.

en zelf uit de Schorre geraakt of is er een ambulance aan te pas gekomen?

Hopelijk schrikt het je niet af... Veel beterschap
Koen De Houwer
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 17 aug 2004 14:14
Rijdt met: GT XIZANG

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Koen De Houwer »

pepster schreef:Schol

De laatste tijd ben ik toch ook aan het denken om misschien eens wat protectie te beginnen dragen als ik er ga rijden. Het is er redelijk technisch geworden en als je er steeds voor gaat, ga je toch ooit ook eens zoiets tegenkomen.

en zelf uit de Schorre geraakt of is er een ambulance aan te pas gekomen?

Hopelijk schrikt het je niet af... Veel beterschap
We waren met 3, nadat ik even bekomen was terug op de fiets en op het gemak naar de auto over de verharde stukken. Geluk dat ik niet alleen was (zoals wel eens gebeurd).... Eerst revalideren en dan terug gaan kijken en proberen... Ben benieuwd...
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Koen De Houwer schreef:
pepster schreef:Schol

De laatste tijd ben ik toch ook aan het denken om misschien eens wat protectie te beginnen dragen als ik er ga rijden. Het is er redelijk technisch geworden en als je er steeds voor gaat, ga je toch ooit ook eens zoiets tegenkomen.

en zelf uit de Schorre geraakt of is er een ambulance aan te pas gekomen?

Hopelijk schrikt het je niet af... Veel beterschap
We waren met 3, nadat ik even bekomen was terug op de fiets en op het gemak naar de auto over de verharde stukken. Geluk dat ik niet alleen was (zoals wel eens gebeurd).... Eerst revalideren en dan terug gaan kijken en proberen... Ben benieuwd...
Ik zou daar voorlopig wegblijven, De schorre heeft de afpijlinspalen liggen vh bloso met zwarte driehoeken erop, maar ik ben nog altijd ah wachten op een beginsein . En vele obstakels zijn aan vernieuwing toe , het is ah verwateren , dat is waar .. Waar jij gevallen bent zijn er nog enkele gevallen, je was niet de eerste daar , we gingen dat aanpassen maar ik wacht nog .... op hun

gr P :-k
jow
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 16 jun 2005 15:38
Rijdt met: giant rincon, Specialized SJ Comp, Specialized epic fsr

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door jow »

Vandaag nog eens gaan een toerke gaan doen. Ondanks de regenval van gisteren en vannacht lag het er niet overdreven vettig bij.

Dank voor het bosmaaier werk dat precies recent gedaan geweest is in terhagen. In de schorre zelf was het soms smal door de netels, en vaak prijs gehad, maar het blijft natuurlijk mtb 8)

Omdat men 29er gekuist klaar staat voor de hagelandse marathon zondag heb ik men 26" fully nog eens van onder het stof gehaald en dit heb ik me zeker niet berouwd. Door de lichtere verzetten voor de eerste keer boven geraakt aan de lift en dit ondanks de duidelijk voelbaar mindere grip die een 26" wiel heeft :D
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

TimW schreef:Ben er zaterdag en gisteren ook nog gaan knallen.
Gisteren was het wat glibberen na de regen van de nacht er voor, maar het viel wel mee.

Het parcours in de Schorre ligt er maar droevig bij. Stenen los van de rockgarden, bomen omgevallen, overal netels en afgebroken takken, ....
Ik heb de stenen van de rockgarden terug op hun plek gelegd, maar ze liggen nog altijd los. Hier moet terug wat stabilisé tussen denk ik... Heb ook nog wat takken enz uit de weg gesleurd, maar er is toch wat meer onderhoud onderhoud nodig.
Gaan ze dit nu nog altijd afpijlen van Bloso? Want het is er eigenlijk serieus aan het verwateren (en dat kan je Peter niet kwalijk nemen als je 0,0 support krijgt van de Schorre zelf)

Terhagen daarentegen ligt er wel tiptop bij!
Nieuwe kombocht aan een nieuw afdalingske, balk aan de grellige drop is vervangen, verharding op de vettige stroken, ... Top werk!
de Afpijling in de schorre start dinsdag 9 juni , 14 u verzamelen aan de pitte en heb vandaag de ergste stukken goed gesnoeid in de schorre en terhagen , ge kunt soms zelfs voorbijsteken , breed gemaakt

:-D
Plaats reactie