Olen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: Olen - Bloso

Bericht door Stalen Worm »

vandaag (ipv de vooropgestelde "gisteren" blauwe en groene lus gereden... alles bij elkaar genomen is het nog een leuke route, met enkele hele mooie singletracks, een aangelegd slingerpad, een paar molshopen erbij.. jah, ik kon het smaken...

alleen vond ik de bepijling niet altijd even denderend, soms heel onduidelijk geplaatst, vooral op groen, en op blauw heb ik naast de brug aan den ovi ook ff moeten zoeken, aan de paaltjes wanneer ge trg het bosindraait (zeg maar "aan de voet vd brug") daar staat ne pijl rechtdoorn, en dan niks meer, terwijl ge daar na 20m toch echt wel rechts moet, ik heb die dreef wel 3 keer rechtdoor gedaan, niks te zien! toen ik de 4de keer eens dacht, ik hou rechts aan was't juist..

enfin, leuke route!! met van & naar huis erbij toch weer 60km bij op de teller, afgesloten met een cremeke op de tongelse lekwei =P~ =P~
Alpine57
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 28 jul 2013 17:58
Rijdt met: Grand Canyon CF SLX 9.9 SL, Specialized Epic

Re: Olen - Bloso

Bericht door Alpine57 »

Binnen kort is gaan verkennen.
Merci Gerd voor de info :-)
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Olen - Bloso

Bericht door G3rd »

Vorige week woensdag groen en blauw nog eens gereden en mij goed geamuseerd samen met Alpine57 :lol:
insaniacx
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 06 dec 2011 10:30
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2011

Re: Olen - Bloso

Bericht door insaniacx »

Vant weekend met een vriend nog eens gedaan maar de groene moete ze al veranderen wegens geen toestemming van de eigenaar. En net in het leukste stuk van de groene. Een kraan was een gat/dam aan het maken net als je de weg over moet (tussen de 2 singletracks als je aan het voetbalveld het bos in rijd). Hopelijk is het alleen de laatste 100m en niet het hele eerste stuk...
Rood is nog steeds niet in orde qua wijzers en blauw is veruit de leukste van de 3.
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

De mtb routes in olen heb ik de groene al een paar keer gedaan,is gewoon ,vandaag achter de rode gezocht en gevonden en helemaal gereden en daarbij 1 keer een goei dikke 8 km verkeerd gereden naast het fabriek van olen naast kanaal ;blijkbaar pijltje gemist maar je moet echt goed kijken hoe ze staan,de rode is goed maar deze routes is voor mij terug een begin zodat ik terug die van lichtaart kasterlee kan gaan doen
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Re: Olen - Bloso

Bericht door Spark27 »

MERIDA TFS900 schreef:De mtb routes in olen heb ik de groene al een paar keer gedaan,is gewoon ,vandaag achter de rode gezocht en gevonden en helemaal gereden en daarbij 1 keer een goei dikke 8 km verkeerd gereden naast het fabriek van olen naast kanaal ;blijkbaar pijltje gemist maar je moet echt goed kijken hoe ze staan,de rode is goed maar deze routes is voor mij terug een begin zodat ik terug die van lichtaart kasterlee kan gaan doen
Ik heb gisteren ook de groene en de rode volledig kunnen rijden,
vorige week lukte me dit nog niet om de rode volledig te rijden omdat alle pijltjes er nog niet stonden.
(1smal stukje mogen ze wel de haag nog afdoen :-? )

In Olen aan het fabriek staan de autos van die vissers soms voor de pijltjes( vorige week ook voor gehad)
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

over die haag gesproken is inderdaad iets waar ze toch iets aan moeten doen maar voor de rest val het mee nu moet ik alleen de blauwe nog vinden dan heb ik ze allemaal denk
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

vandaag in olen alleen de rode lus kunnen rijden wegens te weinig tijd en ze hebben deze nog maar eens veranderd,je moest tussen twee afrastering van huizen rijden waar de takken van de bomen over de pad hangen deze is weg ,als je de weg oprijd gewoon weg volgenen niet richting dat bos rijden
beaver82
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 16:26
Rijdt met: 2015 Trek Superfly8

Re: Olen - Bloso

Bericht door beaver82 »

Vandaag de 3 lussen gereden. Niet de allerleukste route ooit maar toch is de moeite om te rijden. Wat me wel opviel is dat er een paar (kleine) plasjes waren, dat beloofd voor de winter. Ook niet alle pijlen staan even duidelijk. Toch een voormiddagje amusement gehad en afgeklokt op 47km
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: Olen - Bloso

Bericht door Stalen Worm »

gisteren groen en blauw nog eens gedaan... k vind de blauwe nog wel ok, groen is, op een enkel stuk, vrij saai...wegens tijdsgebrek rood nog niet gedaan, zal deze proberen deze week eens te doen... 55km @ 22,4 AVS (met H&T van Zoel city erbij!)
Plaats reactie