Beste routes W-VL en O-VL

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
willemr
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 05 apr 2013 20:28

Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door willemr »

Dag MTB'ers.

Wat zijn jullie favoriete Bloso routes in de West-Vlaanders, en evt. Oost-Vlaanders?
Heuvelland, of toch maar Kluisbergen? Iemand de routes van Ruiselede/Hertsberge al gereden?

Ik zoek een tocht met overwegend offroad (bossen eerder dan velden als 't kan) en een paar afdalingen voor zover dat mogelijk is hier, technischere stukjes altijd mooi meegenomen.

Spuw uw mening en ervaring! Met mijn grote dank,
w
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

willemr schreef:Dag MTB'ers.

Wat zijn jullie favoriete Bloso routes in de West-Vlaanders, en evt. Oost-Vlaanders?
Heuvelland, of toch maar Kluisbergen? Iemand de routes van Ruiselede/Hertsberge al gereden?

Ik zoek een tocht met overwegend offroad (bossen eerder dan velden als 't kan) en een paar afdalingen voor zover dat mogelijk is hier, technischere stukjes altijd mooi meegenomen.

Spuw uw mening en ervaring! Met mijn grote dank,
w
Als je vooral bos wil, en dan zo goed als plat parcours, zit je bijvoorbeeld goed in de Stropersbossen in Stekene en De Klinge, tijdens toertochten zijn dit de stukken die vooral voor de offroad zorgen, goeie ondergrond waarbij rijden op sneeuw zelfs geen probleem is, en in de zomer verkoelend werken ook al mag het pokkewarm zijn
willemr
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 05 apr 2013 20:28

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door willemr »

Dank voor de tip! How about W-VL?
vermaut
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 10 okt 2011 21:19
Rijdt met: trek 6700 disc

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door vermaut »

Die van Jabbeke vindt ik wel een toffe. Start aan het klein strand in Jabbeke vertrek je voor een 45 km.
Overwegend door het bos. Goed bewegwijzerd . Volgens mij één van de betere in de streek.
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door Feysie »

Veel bos vind je niet in W en O Vlaanderen.

Mijn favoriet is Ronse, naar mijn mening beter dan Kluisbergen en Heuvelland.
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door clubje »

Veel bos heb je idd niet in W-VL. En als er dan bos is mag je er niet door :roll:
Het beste voor bos is denk ik de streek rond Brugge en Ruiselede.


Meeste 'mountainbike' van W-vl en O-vl vind je volgens mij in Heuvelland (streek bij Ieper) en Vlaamse Ardennen (Oudenaarde, Kluisbergen,...)...

De tochten van Oudenaarde en Kluisbergen vind ik even goed. Ronse nog nooit gereden.
De route van Heuvelland is voor buitenstaanders ook altijd leuk, rood is best pittig en soms technisch, groen is de ideale om u even alleen op de wereld te voelen.
Feit is wel dat al deze tochten vele mooie stukjes links laten liggen. Altijd goed om iemand mee te nemen die de streek kent of werken met GPS.

Na een shortbike in Luxemburg besef ik echter: mountainbiken kun je in Vlaanderen eigenlijk nergens :) De harde realiteit
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door clubje »

vermaut schreef:Die van Jabbeke vindt ik wel een toffe.
Overwegend door het bos. Goed bewegwijzerd .
Nu niet overdrijven hé qua bos :)

Maar is best wel leuke tocht als je de streek niet kent idd, maar er bestaat beter.
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door clubje »

Wat ik ook spijtig vind is dat er geen of weinig routes zijn aan de kust die de moeite waard zijn. Er valt toch veel meer uit te halen?
De route van pakweg 3 kilometer in het Calmeynbos in Adinkerke is mooi, maar 3 kilometer, dat is toch om te lachen?

Een gemiste kans voor de kust, maar ja koning wandelaar krijgt alles.
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door Witten79 »

Hallo,

ik doe regelmatig de bloso route (groene lus 23km).
Ik vind dit een mooie rit, met wel in Herstberge tamelijk wat asfalt.
Maar dit is in villawijk, straatje in straatje uit en klein bosweg.
bovenop deze route rij ik dan door naar het cyclocross-parcours te Sint Maria Aalter.
Beetje techniek leren
Ofwel rij ik soms een beetje in Bulskampveld, mooi bos en klein deel zit in de route.

gr Witten
Julo
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 02 jun 2013 21:29
Rijdt met: Scatto Krypton 2.0 met Sram X9 afmontage

Re: Beste routes W-VL en O-VL

Bericht door Julo »

Ik vind de beste route tot noch toe die van Ronse. Goede afwisseling tussen weg, single tracks, afdalen en klimmen. Enkele mooie klimmekes off road zoals die in het Muziekbos of die van De taaienberg. Echt wel de moeite als je deze nog nooit hebt gereden. Die van kluisbergen is ook schoon maar op sommige plaatsen iets te gevaarlijk/technisch/onberijdbaar voor een beginner als ik.

Groetjes!
Plaats reactie