Zemst nieuwe route

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Espédé
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 02:30
Rijdt met: Cannondale F29

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door Espédé »

Jewel100 schreef:
Jewel100 schreef:
Fmaréchal schreef:kan het zijn dat ze al paaltjes aan het plaatsen zijn?ben gisteren tijdens mijn trainingsritje langs de vaart zo een typisch paaltje tegengekomen waar normaal de richtingplaatjes ophangen.het paaltje was nog maar juist gezet.
Ben het tegengekomen tussen de brug in boortmeerbeek en kampenhout-sas.iets na dat etablissement waar je kan stopppen om iets te drinken en een pannekoekske kunt eten.
In Steenokkerzeel/kampenhout zijn er recent ook een aantal pijltjes (blauwe) bijgekomen. Ben niet zeker waar ze juist vandaan komen maar ze steken alleszins Haachtsesteenweg over het Duistbos en Hellebos in. Zou dit ook deel uitmaken van de nieuwe Zemst route?
Nog even verder gezocht en blijkbaar maakt dit deel uit van een nieuwe route in Kampenhout
Blauwe lus http://www.routeyou.com/route/view/6806 ... uwe-lus.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groene lus http://www.routeyou.com/route/view/6806 ... ene-lus.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rode lus http://www.routeyou.com/route/view/6813 ... ode-lus.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De groene lus is ook degene die aan de vaart passeert tussen de brug in boortmeerbeek en kampenhout-sas
Nice!
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door patje2 »

Via via vernomen dat er in Zemst nog steeds werk gemaakt wordt van de bloso route deze zou ook aansluiting maken op de nieuwe route van kampenhout en ze zijn ook nog aan het kijken om een verbinding met Meise en of Willebroek te maken
Gebruikersavatar
Bulez
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 25 jun 2013 12:18
Rijdt met: Giant Rincon '03

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door Bulez »

Ik heb de afgelopen weken de drie nieuwe routes gereden die in Zemst zouden komen (Via de RouteYou GPS bestanden). De beste route van de 3 vond ik de blauwe, mede doordat deze het mountainbike parcour van het Bloso domein in Hoftade meeneemt.
Enige minpunt tot nog toe is de overvloed aan bramen en netels op sommige wegen, maar ik vermoed dat dit zal beteren eenmaal deze routes officieel ingehuldigd zijn en er meer volk deze routes zal gebruiken.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door schuppe »

Bulez schreef:Ik heb de afgelopen weken de drie nieuwe routes gereden die in Zemst zouden komen (Via de RouteYou GPS bestanden). De beste route van de 3 vond ik de blauwe, mede doordat deze het mountainbike parcour van het Bloso domein in Hoftade meeneemt.
Enige minpunt tot nog toe is de overvloed aan bramen en netels op sommige wegen, maar ik vermoed dat dit zal beteren eenmaal deze routes officieel ingehuldigd zijn en er meer volk deze routes zal gebruiken.
aangezien je ze met de gps hebt gereden neem ik aan dat er nog altijd geen bloso pijltjes te zien zijn?
Gebruikersavatar
Bulez
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 25 jun 2013 12:18
Rijdt met: Giant Rincon '03

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door Bulez »

[-X
schuppe schreef:
Bulez schreef:Ik heb de afgelopen weken de drie nieuwe routes gereden die in Zemst zouden komen (Via de RouteYou GPS bestanden). De beste route van de 3 vond ik de blauwe, mede doordat deze het mountainbike parcour van het Bloso domein in Hoftade meeneemt.
Enige minpunt tot nog toe is de overvloed aan bramen en netels op sommige wegen, maar ik vermoed dat dit zal beteren eenmaal deze routes officieel ingehuldigd zijn en er meer volk deze routes zal gebruiken.
aangezien je ze met de gps hebt gereden neem ik aan dat er nog altijd geen bloso pijltjes te zien zijn?
Inderdaad, die moeten nog allemaal geplaatst worden.
Jewel100
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 15 mei 2013 12:57

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door Jewel100 »

Gisteren was ik in Hofstade (niet met bike) en daar stonden al een aantal blauwe bordjes. Ben wel niet zeker dat de volledige route al aangegeven staat.
Gebruikersavatar
Bulez
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 25 jun 2013 12:18
Rijdt met: Giant Rincon '03

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door Bulez »

Jewel100 schreef:Gisteren was ik in Hofstade (niet met bike) en daar stonden al een aantal blauwe bordjes. Ben wel niet zeker dat de volledige route al aangegeven staat.
In het domein van Hofstade is er al een apparte mountainbike route, de nieuwe mountainbikeroutes zouden hierop moeten aansluiten.
HENRI
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 okt 2013 10:31

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door HENRI »

Bij het volgen van de groene goed aangeduide route van Kampenhout zag ik in Elewijt een kruising aangeduid met rode markering die de tocht vanuit Zemst moet zijn. Ik heb deze proberen te volgen maar vond maar enkele pijlen.
Later heb ik de tocht met een GPS gedaan en vastgesteld dat inderdaad nog niet de helft van de routes ( de rode en de blauwe ) van Zemst bewegwijzert is. Het is op dit moment nog onmogelijk om deze routes te rijden zonder GPS.
agafan
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 nov 2013 11:27

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door agafan »

De groene route in Zemst is intussen voor een groot deel bewijzerd. Enkel het stukje dat over het grondgebied van Vilvoorde loopt, is nog niet bewijzerd. Als je even voor vertrek opzoekt hoe je in Vilvoorde moet rijden, kan je de route zonder gps afleggen.
Het laatste pijltje voor Vilvoorde staat in de Steendreef in Elewijt. Daar moet je rechts het bos in, en op de splitsing rechts volgen.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Zemst nieuwe route

Bericht door patje2 »

Waar is de gps track te vinden
Plaats reactie