routes noord limburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: routes noord limburg

Bericht door kawa »

jaap1964 schreef:hoi,ikzelf ben van hamont,ik heb al bijna alles gehad van die route
volgens mij proberen de groenen(waar ik altijd op gestemd had ha-ha)ons van de singletracks te houden(vogels?militairen?)we mogen er alleen maar naar kijken(van ver dan!)
geachte toeristen die in noord limburg komen mountainbiken koop aub een gps en download de mooiste routes op de bijhorende sites,wij fietsen telkens andere routes en het is zeker de moeite in noordlimburg!
of zouden de gemeenteraadsverkiezingen er voor iets tussen zitten(snel-snel ....)

Ik ga dadelijk eens de routes van Hechtel en Eksel rijden, als Overpelt zich laat lussen pak ik er die ook nog bij.
Gewoon eens om te zien wat ze ervan gemaakt hebben.
Laatst gewijzigd door kawa op wo 28 nov 2012 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: routes noord limburg

Bericht door kawa »

Dat ze zo'n saaie tocht in Hechtel kunnen maken wil al wat zeggen.


Als je dan eens een stuk op een singletrack zit dat de moeite is sturen ze er u na honderd meter vanaf om verder te gaan over de asfaltweg die zowat parallel loopt.... om uiteindelijk op dezelfde plaats uit te komen.
Begrijpe wie begrijpe kan.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: routes noord limburg

Bericht door G-m@n. »

hier ook, ne ganse bos vol paadjes nemen ze de rechte stukken en de mooi rijden ze langs af. toppunt is dat er bijna 6.5km (op 700m na) tarmac in zit............... aan 1 stuk.
jaap1964
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 15:02

Re: routes noord limburg

Bericht door jaap1964 »

ze konden beter eerst eens juist over de grens gaan kijken
toer valkenswaard:prachtig!
toer craenendonck:prachtig!
toer luycksgestel:prachtig!
toer aalst-waalre:prachtig!
en god weet waar nog allemaal?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: routes noord limburg

Bericht door kawa »

jaap1964 schreef: en god weet waar nog allemaal?

De nieuwe van Heerlen schijnt ook de moeite te zijn.
mountain-biker
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:47
Contacteer:

Re: routes noord limburg

Bericht door mountain-biker »

kawa schreef:Dat ze zo'n saaie tocht in Hechtel kunnen maken wil al wat zeggen.


Als je dan eens een stuk op een singletrack zit dat de moeite is sturen ze er u na honderd meter vanaf om verder te gaan over de asfaltweg die zowat parallel loopt.... om uiteindelijk op dezelfde plaats uit te komen.
Begrijpe wie begrijpe kan.

Lus van Achel juist van hetzelfde op sommige stukken .
Denk echter dat het hier in België niet gemakkelijk is om soms op "plaatsen" te mógen rijden ivm. vergunningen / private eigendom etc , etc ..
Echter , een pad is een pad , eens je een route een beetje kent houd niemand je tegen om (legaal) dié mooie singletrack of whatever er "effe" bij te nemen eh :-$
Gebruikersavatar
B-Bikertje
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 01 jul 2009 16:17
Rijdt met: merida matts lite 1000

Re: routes noord limburg

Bericht door B-Bikertje »

Kan iemand me vertellen welke route er over de mooie voetgangersbrug, op het kempisch kanaal ergens bij Lommel, loopt? Deze wordt aangegeven met rode pijlen, maar kleinder dan wat ik gewoon ben bij een bloso-route.
"het smokkelpad" komt hier in de buurt maar gaat niet over de brug... ik zoek de track die eerst een stuk langs het kanaal doort bos gaat, en dan over de voetgangerbrug loopt...

Heeft er iemand een gps-track of staat er meer info op het net?
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: routes noord limburg

Bericht door lowie »

B-Bikertje schreef:Kan iemand me vertellen welke route er over de mooie voetgangersbrug, op het kempisch kanaal ergens bij Lommel, loopt? Deze wordt aangegeven met rode pijlen, maar kleinder dan wat ik gewoon ben bij een bloso-route.
"het smokkelpad" komt hier in de buurt maar gaat niet over de brug... ik zoek de track die eerst een stuk langs het kanaal doort bos gaat, en dan over de voetgangerbrug loopt...

Heeft er iemand een gps-track of staat er meer info op het net?
De "nieuwe" rode lus van 13 km van het netwerk loopt inderdaad langs het kanaal (zuidkant) maar zeker niet over de brug (je mag daar in feite zelfs niet over fietsen). Wschl een aanduiding van locals ? Ik ken het daar op mijn duimpje en let dus niet op de pijlen. Ga het volgende week checken en laat iets weten indien een andere local nog niet geantwoord heeft.
Eijsbiker
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 28 sep 2004 20:35
Rijdt met: Trek 8.8

Re: routes noord limburg

Bericht door Eijsbiker »

Het klopt wat Louis schrijft, men mag niet over de voetgangersbrug fietsen, de reden waarom de rode pijlen kleiner zijn ligt aan het feit dat er bij bloso geen meer beschikbaar waren en om toch het netwerk laten open te gaan, hebben ze kopies gemaakt van die pijlen, ook waren de palen die er eerder al stonden smaller dan de plaatjes van bloso, dus is het nog even (???) afwachten tot alles in orde is, maar U kan wel rijden op de rode route zolang de pijlen er niet afregenen.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: routes noord limburg

Bericht door lowie »

Eijsbiker schreef:Het klopt wat Louis schrijft, men mag niet over de voetgangersbrug fietsen, de reden waarom de rode pijlen kleiner zijn ligt aan het feit dat er bij bloso geen meer beschikbaar waren en om toch het netwerk laten open te gaan, hebben ze kopies gemaakt van die pijlen, ook waren de palen die er eerder al stonden smaller dan de plaatjes van bloso, dus is het nog even (???) afwachten tot alles in orde is, maar U kan wel rijden op de rode route zolang de pijlen er niet afregenen.
ik vond het alleen maar vreemd dat B-Bikertje rode pijlen over de brug zag gaan !??
btw : de bewegwijzering in Lommel-Kattenbos is intussen wel aangepast - werd ook tijd, want het groene Heidepad was zowat de blauwe lus en het blauwe Stuifduinpad is in feite de groene lus van het netwetk - maar nu is dat dus ok !
Plaats reactie