Bloso-route Averbode?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Bericht door Den Deze »

Vandaag ben ik in Averbode geweest (abdij) en daar stonden idd rode pijltjes in het bos.
Maar ik heb geen flauw idee bij welke bloso-route deze horen :s
Gebruikersavatar
Biker23
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 18:35
Rijdt met: Cannondale flash 29 carbon 1, Cannondale conto

Bericht door Biker23 »

Deze ochtend gaan rijden voor de eerste keer in Averbode. Bedoeling was om de lus van Scherpenheuvel erbij te nemen maar door slechte weersomstandigen( sneeuwbuien, hagel en parcour echt vettig lag maar besloten enkel rode lus Averbode te rijden. Parcour is goed afgepijld en lekker om te rijden. Van alles zit in de route. Steile klimmen, afdalingen, singletracks, .... Kom hier zeker terug wanneer het wat droger is om scherpenheuvel erbij te nemen. Uiteindelijk maar 22 km gedaan en goed vuil.
Gebruikersavatar
Josse15
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 03 dec 2011 00:40
Rijdt met: SCOTT scale elite 29"

Bericht door Josse15 »

Vandaag rood en blauw gedaan van de Averbode-Scherpenheuvel route.
Rood ligt er netjes bij maar blauw was serieus baggeren bij momenten om nog maar te zwijgen van die twee jack-russels aan dat boerenerf... :evil: :lol: Eén paaltje vermist op de blauwe route, na een beetje zoeken vonden we het wel. Was de moeite, goed voor 45 zware kilometers... =D>
Gebruikersavatar
Biker23
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 18:35
Rijdt met: Cannondale flash 29 carbon 1, Cannondale conto

Bericht door Biker23 »

Vandaag afgesproken om met collega van het werk te gaan mtben in Averbode-Scherpenheuvel. Parcour is uitstekend bepijld en een prachtig omgeving. Route was goed afwisselend. Enkele steile klimmetjes, mooie afdalingen, singletracks, vlakke stukken, modder, recuperatie stukken, ...
Weer was ideaal vond ik en hebben dan ook genoten van onze zware 45km. Kom na 2 keer modderig erbij te liggen van de zomer zeker nog terug om deze eens in droge omstandigheden te rijden.
Gebruikersavatar
ryz0k
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:31
Rijdt met: Cube LTD Pro 2012

Bericht door ryz0k »

Zaterdag hebben we geprofiteerd van het goede weer en zowel de blauwe als de rode lus gereden rond Averbode en Scherpenheuvel. Het parcours had de regenbuien van de afgelopen dagen perfect verwerkt en lag er alweer droog bij. Het gaat goed op en neer, met een leuk stukje bos op de rode route. De blauwe moet het dan weer meer hebben van de vergezichten langs de Demer en door de velden. Heel gevarieerd parcours, maar het grootste pluspunt is toch wel de afpijling: alle pijltjes aanwezig én goed zichtbaar waardoor we geen enkele keer verkeerd gereden zijn. Chapeau!
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Bericht door Palmo »

Ga het vanavond ook eens proberen, sé. :bounce:
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Averbode-Scherpenheuvel-Testelt (BOSWACHTER)

Bericht door Palmo »

Gisteren, 2 juni 2013, ben ik op mijn eentje er nog es op uit getrokken omdat het weer een paar weken geleden was dat ik nog op bike had gezeten en ondertussen ook nog een griepje heb moeten verteren.

Ook toen wou ik in Scherpenheuvel gaan biken en kwam toen op de TT van wolfsdonk terecht waar onderweg mijn zadel afbrak :evil: en daardoor genoodzaakt was de kortste weg naar huis te nemen. 8)
vermits dit toch wel een mooie tocht was, dacht ik deze terug opnieuw te doen en van thuis uit te vertrekken.
Eerst in Averbode wat getoerd dan richting Testelt gefietst.

Ik reed richting de Mast in Testelt ..... door de bossen, op mijn gemakske, rustig, genietend van de morgendstond :drunk: :drunk: (twas rond 9u30), mooi weer ..... perfect gelukkig, :-D totdat ik langs het gebouw van de mast doorreed, langs de straatkant, naar de wijngaard.
opeens lagen er 3 bomen over de weg zodat ik van de fiets moest. :roll: :roll:

Plotseling kwam er langs de andere kant een groene kerel (neen, geen kikker, maar wel een boswachter) roepend en tierend afgelopen: :oops: :oops:
- GIJ MOOGT HIER NIET KOMEN DIT IS PRIVéWEG :evil:
- GIJ DENKT U ALLES TE MOGEN PERMITEREN EN OVERAL DOOR TE RIJDEN :evil:
- GIJ RIJDT MIJN PATATTENVELD EN BIETENVELD KAPOT (alhoewel ik er nergens gezien heb) :evil:
- en nog ne keer : GIJ MOOGT HIER NIET KOMEN, DIT IS PRIVé :evil:

ondertussen was de mooie rust verstoord. De vogels waren plots verstomd. Er waren al enkele honden aan het blaffen gegaan.
ik hield me rustig en reageerde kalm : "Rustig Meneer, ik ben nog niet doof, kalmeer toch een beetje" [-X

Maar ondertussen kwam er schuim op zijn lippen: :evil: :evil:
- GIJ MOOGT HIER NIET KOMEN, DIT IS PRiVE (voor de 3e keer) :evil:

Ik weer: "Ik ben toch nergens een aanduiding tegengekomen dat dit privé is" :roll:

Wat meer schuim later en nog wat luider :
- IK GA U NE PV MAKEN :evil:
- EN ZEG TEGEN UW KAMERADEN (ik veronderstel: jullie allemaal) DAT ZE HIER OOK NIET MOGEN KOMEN :evil:
- ENZ ENZ ENZ :evil:

uiteindelijk heb ik me maar omgedraaid en vertrokken met de woorden "Als ge niet rustig kunt praten, hou dan uwe mond maar" (hij kon me toch niet meer krijgen) en ben zo verder langs de wijngaard naar beneden gereden. :-"

Blijkbaar was niet dit de goeie weg, want hij riep:
- GIJ ZIJT WEER OP PRIVEGEBIED AAN HET RIJDEN, GE MOET DAAR (??) LANGS RIJDEN, GODVER, GODVER...... :evil:

Enfin, ik heb hem maar laten tieren

Dus: weze gewaarschuwd. Zie je iets groens rondlopen aan de MAst in TESTELT, of zie je een groene jeep verscholen tussen de bomen ..... WEGWEZEN !!!!! :-({|=
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Bloso-route Averbode?

Bericht door De Wreter »

Voilà, eens heel goed sappig moeten lachen daarmee, knap geschreven !

Ik zou zeggen : allen daarheen, die boswachter gaat dan snel op vervroegd pensioen.....
YNBA
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 03 feb 2012 09:31
Rijdt met: Speci epic / Giant XC0

Re: Bloso-route Averbode?

Bericht door YNBA »

Vorige week nog langs gereden ook - daar staan zelfs pijltjes van vaste wandelingen door de gemeente geplaatst. Ik ga straks ook nog eens passeren om te kijken of hij aanwezig is :-)
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Re: Bloso-route Averbode?

Bericht door Palmo »

YNBA schreef:Vorige week nog langs gereden ook - daar staan zelfs pijltjes van vaste wandelingen door de gemeente geplaatst. Ik ga straks ook nog eens passeren om te kijken of hij aanwezig is :-)
doe hem de groeten ! :bounce:
Plaats reactie