Aanmeld- en registratievragen
- Waarom moet ik me registreren?
- De beheerder heeft bepaalt of je al dan niet geregistreerd moet zijn om berichten te plaatsen. Hoe dan ook, als je geregistreerd bent kun je meer functies gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld een avatar opgeven, privéberichten sturen, andere gebruikers e-mailen, lid worden van gebruikersgroepen, enz. Het registreren duurt maar even, dus we raden het zeker aan!
- Wat is COPPA?
- COPPA is de afkorting voor het Engelse "Children’s Online Privacy and Protection Act". Dit is een Amerikaanse wet uit 1998 die vereist dat iedere website die mogelijk gegevens van jongeren onder de 13 jaar verzamelt, hiervoor de toestemming heeft van de ouders. Deze toestemming moet schriftelijk of op een andere wijze gegeven worden, zodat de ouders weten dat de website persoonlijke gegevens van hun kind, jonger dan 13, heeft. Indien je niet zeker bent of deze wet al dan niet op jou of de website waarop je wil registreren van toepassing is, neem dan contact op met een juridisch raadgever voor meer informatie. Houd er rekening mee dat het phpBB-team geen wettelijke informatie kan verschaffen en ook niet het aanspreekpunt is voor deze wetgeving, tenzij dit hieronder vermeld wordt.
- Waarom kan ik niet registreren?
- Mogelijk heeft de beheerder je IP-adres verbannen, of de gebruikersnaam die je opgeeft verboden. Tevens is het mogelijk dat de beheerder de registratie mogelijkheid heeft uitgeschakeld om zo de registratie van nieuwe gebruikers te voorkomen. Neem contact op met de beheerder voor verdere hulp.
- Ik ben geregistreerd maar kan niet aanmelden!
- Controleer eerst of je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen. Indien ze correct zijn, kan één of meerdere zaken hiervan de oorzaak zijn. Indien COPPA geactiveerd is en je tijdens het registratieproces opgaf dat je jonger bent dan 13 jaar, moet je de ontvangen instructies opvolgen. Als dit niet het geval is, moet je account dan geactiveerd worden? Sommige forums vereisen dat iedere nieuwe account geactiveerd wordt, ofwel door jezelf of door een beheerder. Wanneer je je geregistreerd hebt, werd ook medegedeeld of dit al dan niet nodig is. Indien je een e-mail ontvangen hebt, moet je de daarin opgegeven instructies volgen. Als je nooit een e-mail ontvangen hebt, was het opgegeven e-mailadres dan wel juist? Één van de redenen van activatie is om het aantal valse accounts te doen dalen. Als je zeker bent dat je e-mailadres correct was, neem dan contact op met de beheerder.
- Waarom kan ik niet aanmelden?
- Er zijn verschillende redenen mogelijk waarom je dit probleem hebt. Controleer eerst of je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen. Indien ze correct zijn, kun je contact opnemen met de beheerder om er zeker van te zijn dat je niet verbannen bent. Het is ook mogelijk dat de forumconfiguratie fout is, dan moet dit door de beheerder opgelost worden.
- Ik heb me ooit geregistreerd maar kan nu niet meer aanmelden!?
- De meest voorkomende oorzaken hiervoor zijn: je gaf een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord op (controleer de e-mail met je registratie gegevens) of een beheerder heeft je account verwijderd om één of andere reden. Indien dit laatste het geval is, heb je dan ooit een bericht geplaatst? Het is normaal dat forums om de zoveel tijd gebruikers, die nog geen berichten geplaatst hebben, verwijderen. Dit doen ze om de database qua omvang te verkleinen. Probeer je opnieuw te registreren en meng je in de discussies.
- Ik weet mijn wachtwoord niet meer!
- Geen paniek! Je kan je huidige wachtwoord niet terug krijgen, maar er is wel een mogelijkheid om deze te resetten. Hiervoor moet je naar de aanmeldpagina gaan en klikken op wachtwoord vergeten?. Volg de instructies op het scherm en even later kan je je weer aanmelden.
- Waarom word ik automatisch afgemeld?
- Als je de optie meld mij automatisch aan bij ieder bezoek niet aanvinkt, blijf je maar voor een bepaalde tijd aangemeld. Zo wordt vermeden dat anderen je account misbruiken. Om aangemeld te blijven, moet je bij het aanmelden die optie aanvinken. We raden dit echter af als je gebruik maakt van een openbare computer, bijvoorbeeld op school, in de bibliotheek, in een internetcafé, enz. Als deze optie niet beschikbaar is, heeft de beheerder deze uitgeschakeld.
- Wat doet "verwijder cookies"?
- "Verwijder cookies" zorgt dat alle cookies die door phpBB3 zijn aangemaakt, weer verwijderd worden. Deze cookies zorgen ervoor dat je aangemeld wordt en geven ook de mogelijkheid, indien de beheerder dit heeft inschakeld, om te zien welke onderwerpen je al gelezen hebt.