Do 10/11/2011 Affligem :: Nightbike :: 3de Sint-Maarten Nigh

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

10/11/11 Affligem: Sint-Maarten Nightride

Bericht door fillou »

Binnen een weekje is het weer tijd om de zwarte pieten los te laten in Aalst en omstreken. Om makkelijker bereikbaar te zijn, kozen we voor een vertrekplaats in Affligem, net naast de E 40.

Plaats van afspraak: Bellekouter, Bellestraat 99 in Affligem.

Vertrek tussen 19 en 21 uur voor afstanden van 20, 30 of 40 km.

Omdat we allemaal bijzonder grote fans zijn van de Sint en nieuwsgierig zijn naar wat'm die nacht in onze fietsschoen komt gooien (in Aalst en omstreken komt Sint-Maarten op elf november, de broer van Sint-Niklaas) maken we er een speciale Sint-avond van. Bevoorradingen, animatie, "après" ..

Het parcours gaat van in Affligem richting Erembodegem, Meldert, Baardegem en zo terug .. De moeilijkste technische stukjes uit de buurt laten we links liggen. Maar dat neemt niet weg dat we toch vooral off-road rijden ....
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Ik ga er eens proberen bij te zijn voor mijn eerste nightride.

Moet wel me eerst nog deftige verlichting aanschaffen, dat ik zie waar ik rij :P
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

Ixxel schreef:Ik ga er eens proberen bij te zijn voor mijn eerste nightride.

Moet wel me eerst nog deftige verlichting aanschaffen, dat ik zie waar ik rij :P
vooral kwestie van niet op een verloren gelopen zwarte piet te botsen, mijn gedacht!
fietsertjeAnn
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 17:09
Rijdt met: Scott CR1 + Scott Scale 920 + Scott Spark rc

Bericht door fietsertjeAnn »

De 2 vorige edities ook al meegereden en als het niet pijpenstelen regent dit jaar weer op post.
Een deftige verlichting is toch wel welkom hoor !
Lopen er dit jaar weer Zwarte Pieten op 't parcours die ons van die lekkere lievevrouwkes geven ?
Waar staat de jeneverstand nu opgesteld ? De vorige jaren juist naar de Dender #-o #-o en maar zien dat je daar niet insukkelde want hier kreeg je meer dan 1 glaasje jenever =P~
Allen daarheen. Je zal er geen spijt van hebben.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 10/11/11 Affligem: Sint-Maarten Nightride

Bericht door patje2 »

fillou schreef:De moeilijkste technische stukjes uit de buurt laten we links liggen. Maar dat neemt niet weg dat we toch vooral off-road rijden ....
Spijtig, dat maakt het anders net zo leuk. Je zou eens moeten naar de ardennen gaan voor nightrides daar wordt ten minste niets links of rechts gelaten er recht doorheen technische stuken of niet
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

fillou schreef:
Ixxel schreef:Ik ga er eens proberen bij te zijn voor mijn eerste nightride.

Moet wel me eerst nog deftige verlichting aanschaffen, dat ik zie waar ik rij :P
vooral kwestie van niet op een verloren gelopen zwarte piet te botsen, mijn gedacht!
Op die pieten rijden zou nog het minste zijn, in de Dender rijden daarentegen :wink:
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Er zijn wel enkele technische stukjes hoor, maar tijdens de passage van het technische parcours in Erembodegem gaan we niet over de sprongen of de fourcross. Dat zou echt wel veel te gevaarlijk zijn.

Er zijn opnieuw enkele nieuwe stukken in het parcours en je mag deze keer zelfs meer zwarte pieten op het parcours verwachten... We hebben voor Ann speciaal nog enkele zakken guimauves meer besteld! Maar enkele voor wie niet stout is geweest! :lol:

De jeneverstand staat deze keer op minder dan 1km van de aankomst in Affligem. En je zal geen zorgen moeten maken over de Dender daar. De Denderpassages zitten in het begin, dan is iedereen nog fris en monter en zo kan er niemand inrijden.

De juiste afstanden : 20,35 en 43km. Enkel de 43km neemt de lus rondom Kravaalbos (zeer mooi in het donker!) en als het weer het toelaat MET technisch stukje boven!
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Miejster schreef:De juiste afstanden : 20,35 en 43km. Enkel de 43km neemt de lus rondom Kravaalbos (zeer mooi in het donker!) en als het weer het toelaat MET technisch stukje boven!
Is er een mogelijkheid om wel de lus rond het Kravaalbos te doen, maar toch maar rond de 30-35km uit te komen?

Wil die lus namelijk heel graag doen, maar aangezien het in het ideale geval nogal een intensieve mountainbike vierdaagse zal worden (donderdag jullie nachtrit, vrijdag Aspelare, zaterdag controle van onze eigen rit, zondag Dworp), zouden we liever maar rond de 30-35km doen i.p.v. 43km :wink:
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Haaike schreef: Is er een mogelijkheid om wel de lus rond het Kravaalbos te doen, maar toch maar rond de 30-35km uit te komen?
Haaike,

Als je aan de eerste splitsing de 35 volgt en aan de tweede de 43 volgt, dan kom je uit rond de 40km. Anders is er niet echt een mogelijkheid om korter te gaan rijden. Tot donderdag! Komt Aarjen ook mee?
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

Aangezien ik op 1 km van de Bellekouter woon, moet ik zeker aanwezig zijn. En we nemen met veel plezier het Kravaalbos mee; hoe meer zwarte pieten, hoe liever we het hebben en hoe rapper we zullen rijden.
Ikke ben heel braaf geweest, mag me dus aan enkele guimauves verwachten.
Plaats reactie