PERVELO RTVT presents OPENING: BIKESPOT OUDENBERG

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
yucca
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 01 aug 2006 23:34
Rijdt met: mongoose tetra sx, Epic expert 2007, BMC Racemaster 2009, Specialized Enduro S-WORKS 2009

PERVELO RTVT presents OPENING: BIKESPOT OUDENBERG

Bericht door yucca »

Geachte bikers, freeriders, dirters, en varianten....

Ben je het beu om voor elke technische trail uren in de wagen zitten richting de Ardennen... Vrees niet langer, de leden van VZW Race to Victory Team hebben een oplossing voor jullie.

Op de flanken van hun geliefde Oudenberg te Geraardsbergen werd, in samenspraak met STAD Geraardsbergen en hun sportdienst, een multi-functioneel moutainbikeparcours uitgestippeld. Quasi elke tak van de mountainbikesport zal er zijn gading kunnen vinden. Ten einde dit project te kunnen realiseren werd een meer-stappenplan uitgedokterd waarover meer uitleg hieronder.

Fase 1 van het plan werd reeds gerealiseerd, met name een 1.5 lang technisch xc-parcours dat dienst moet doen als trainingzone voor de club en overige werdstrijdrijders uit de streek. Ook de recreanten en de vele toertochtrijders in de streek zijn van harte welkom om hun fietstechniek op de proef te komen stellen. "Hoe meer zielen, hoe meer vreugde" of nog beter, " Hoe meer WIELEN, hoe meer vreugde"...

Fase 2 van het plan is volop in de uitvoering, nl. de aanleg van northshore elementen, kombochten en dirt-heuvels langsheen het hogervermelde XC-parcours. Op heden zijn er reeds 2 kombochten, 40-meter northshore en een viertal jumps aangelegd. Het is uiteraard de bedoeling naar de toekomst toe nog meer van dit lekkers te bouwen en nog veel meer variatie aan te bieden. The sky is the limit...

Ten einde de succesvolle lancering van dit uniek project een feestelijk tintje te geven zal er op aanstaande zaterdag 6 juni om 10u op de Vesten te Geraardsbergen (tussen de Kerk en de Guilleminlaan) een officiële opening plaatsvinden gevolgd door een ride-inn van het parcours.

We hopen dan ook op een massale opkomst en verwachten jullie aanstaande zaterdag 6 juni op onze piste voor een rondje mtb en een gezellige babbel.

Om het feestgevoel wat aan te wakkeren zal voor de gelegenheid het parcours aangekleed worden met spandoeken en zullen uit meerdere boxen ruige beats knallen. Het fietsenmerk KONA zal aanwezig zijn met meerdere testbikes, waaronder freeride bikes, die naar hartelust kunnen worden onderwopren aan de zwaartekracht.

De kostprijs van dit alles: GRATIS. Zelfs Steve Stevaert zou hieraan een puntje kunnen zuigen...

Hopend op schitterend weer en een gigantische opkomst,


Het PERVELO bestuur,



Coördinaten:

zaterdag 6 juni
Vesten (rechts tussen Kerk en Guilleminlaan)
9500 Geraardsbergen
10u-18u
PS: Breng fiets en goede benen mee.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik ken dit parcours intussen al een tijdje, en ik kan jullie verzekeren dat het technisch is.
Na tientallen keren proberen ben ik in 't begin nog steeds niet tussen die twee boompjes omhoog geraakt zonder af te stappen... Ben dan ook geen technisch wonder... :oops:
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

'k zal zaterdag een zaag mee pakken om een inkeping te maken in de bomen :-D mij is het al 2 keer gelukt. 5 meter verder moet je dan toch afstappen omdat het te steil is of omdat de volgende bocht te scherp rond een boom gaat. Nog 5 keer oefenen en dan lukt dat ook.
Nu nog die Northshore planken op en af geraken!
fouby
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 17:48
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR 29 650B , Scott Scale PRO 29

Bericht door fouby »

MC Jo schreef:'k zal zaterdag een zaag mee pakken om een inkeping te maken in de bomen :-D mij is het al 2 keer gelukt. 5 meter verder moet je dan toch afstappen omdat het te steil is of omdat de volgende bocht te scherp rond een boom gaat. Nog 5 keer oefenen en dan lukt dat ook.
Nu nog die Northshore planken op en af geraken!
De northshore is meer voor dirtbike of freeride geschikt , maar aangezien ze nog niet zo hoog zijn kan je het met de XC proberen . In de toekomst
worden ze echt wel hoog . :-)
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Awel, vraag aan Rudy dat hij wat dirtbikes te huur heeft. Ik heb inderdaad op het downhill parcours van Malmedy mijn voorwiel in de prak gereden. Ik zal dus inderdaad 2 keer (of liever 5 keer) nadenken vooraleer ik e spronkske ga doen!
yucca
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 01 aug 2006 23:34
Rijdt met: mongoose tetra sx, Epic expert 2007, BMC Racemaster 2009, Specialized Enduro S-WORKS 2009

Bericht door yucca »

Zaterdag kan er gratis met dirtbikes, freeridebikes en endurobikes van KONA gereden worden...

Heb dus geen schrik om eigen wiel in de prak te rijden....
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Bericht door Maaike »

Ik zal er zaterdag niet zijn (examens :wink: ) maar ik ga het na de examens zeker eens komen uittesten. :p Toch drie maand de tijd. :-D
Gebruikersavatar
pervelo
Pro
Berichten: 141
Lid geworden op: di 18 okt 2005 13:29
Rijdt met: Thompson/Bmc/pervelo bike/tune,chris king,no tubes,black spire.......

Bericht door pervelo »

MC Jo schreef:Awel, vraag aan Rudy dat hij wat dirtbikes te huur heeft. Ik heb inderdaad op het downhill parcours van Malmedy mijn voorwiel in de prak gereden. Ik zal dus inderdaad 2 keer (of liever 5 keer) nadenken vooraleer ik e spronkske ga doen!
Ik breng de mijne mee,kan je daar een sprongske mee doen :)
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

MC Jo schreef:
pervelo schreef:
MC Jo schreef:Awel, vraag aan Rudy dat hij wat dirtbikes te huur heeft. Ik heb inderdaad op het downhill parcours van Malmedy mijn voorwiel in de prak gereden. Ik zal dus inderdaad 2 keer (of liever 5 keer) nadenken vooraleer ik e spronkske ga doen!
Ik breng de mijne mee,kan je daar een sprongske mee doen :)
Een sprongske wel, de landing daarentegen!! :-D
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Bericht door s-biker gert »

Heb hier ook al menig kettingvet verreden en het is telkens een uitdaging om het parcour eens af te bollen. Mijn persoonlijk record is 2 maal afstappen, ooit hoop ik minder te doen en zelfs volledig rond te gaan zonder afstappen (maar 'k zal nog veel mogen oefenen). Ik zal zaterdag zeker aanwezig zijn en mss zet ik mijn eerste stapjes (trapjes) in het downhill-freeride wereldje #-o . Wil da wel eens proberen op nen downhiller of iets dergelijks.
Mag ik alvast het pervélo-team bedanken voor wat ze hier allemaal al hebben verwezelijkt en dit allemaal voor de mtb-sport =D> =D> =D> =D> =D>
Plaats reactie