11/11/08 Oostmalle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

11/11/08 Oostmalle

Bericht door StrammerMax »

Vandaag hier de 40 km komen rijden. Toen ik vanochtend vroeg opstond viel het water met bakken naar beneden! Niet uitnodigend om te gaan biken! Achter mijn computer gekropen. Toen ik uit mijn bureau kwam scheen buiten de zon! Snel al mijn spullen bijeengepakt, mijn fietskleren aangetrokken en de auto in. Om 11.00 u gestart. Als er dit jaar een prijs uitgereikt wordt voor het vettigste parcours van het afgelopen bike-jaar, dan kan deze toer genomineerd worden voor de hoofdprijs! Al van kort na de start was het ploeteren door verzopen veldwegen tussen de weiden. Dan volgden paadjes die redelijk berijdbaar waren, maar alles lag toch overal goed nat. Zelfs de heuvelruggetjes op het BLOSO-parcours van Lille lagen er slijkerig bij. Ik hoefde geen pijlen in de gaten te houden, want het slijkspoor van de vorige bikers was goed te zien! De max kwam aan het einde, in de buurt van De Kluis en de Kruisdreef aan het rond punt in het bos met het grote kruisbeeld naast de E34. Het pad tussen de rododendrons was één grote slijkpoel! En toch moet ik zeggen dat ik me van de eerste tot de laatste centimeter geamuseerd heb met door al dat slijk te baggeren! Vroeger zou me in deze omstandigheden de moed in mijn mountainbikeschoenen gezakt zijn! Maar nu heb ik geen schrik meer om weg te glijden in de modder. Ja, als ge schuift en valt, dan ligt ge er! Het is niet gebeurd. Sommige plassen waren wel dieper dan ik dacht! Maar met waterdichte sokken heb je daar geen last van! Overal doorheen was het devies! Ik heb zelfs zeer zelden voet aan de grond moeten zetten! Het kan alleen maar betekenen dat ik gedurende mijn dikke twee jaren mountainbiken (letterlijk en figuurlijk) een lange weg heb afgelegd! Aan het einde volgden nog verharde veldwegen richting aankomst. Bij goed weer zijn die wegen misschien eerder saai, nu waren ze een verademing om nog eens lekker door te trekken en met de wind in de rug dan nog wel! Ondanks bekend terrein (alle toertochten uit de regio passeren hier) was het een leuke rit. Mijn collega was één van de laatsten om te arriveren. We hebben elk nog twee Trappisten soldaat gemaakt. De club die deze toer inrichtte, heet de Tornadospurters. Of hoe een feit van in de jaren zestig nu nog voortleeft. Die windhoos die Oostmalle plat legde was één van de frustraties uit mijn kindertijd! Er stond toen een grote foto op de voorpagina van de krant met het hele verhaal! Maar ik kon verdorie nog niet lezen! De Tornadospurters hadden de brandweer opgevorderd om bikes schoon te spuiten! Met een overvloedige waterstraal verdween alle slijk van mijn bike en ging recht naar het putteke! En dat was dan meteen het einde van een lang weekend vol mountainbikeplezier: zaterdag naar Overpelt, zondag in Ossendrecht (NL) en vandaag in Oostmalle! En mijn werk? Dat is blijven liggen :oops: !
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Allez vooruit, ge hebt u precies geamuseerd. Ik ben dan toch maar op de weg gaan rijden, lol.
Gebruikersavatar
dweepy
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 10:01
Rijdt met: Ridley Shark
Contacteer:

Bericht door dweepy »

Ik ben ook in Oostmalle gaan rijden. Alleen, want mijn vaste maat (schoonbroer) liet het afweten vanwege te slecht weer.
Ik was wat vroeger opgestaan & stond om 8.30 u al aan de start. Het stopte op slag met regenen.
Heel de toer droog gebleven & op het einde zelfs nog best zweten in mijn thermovest!
Het parcours lag er vettig bij, maar al bij al best goed bereidbaar. Ik kan me wel inbeelden dat het er een uurtje later (na 800 bikes) helemaal anders uit moet gezien hebben.
Ik heb me in ieder geval goed kunnen uitleven & mijn schoonbroer had dik spijt dat hij thuisgebleven was (& terrecht!)

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Bericht door Jef Dries »

ook geweest. Rond 9u aan start vertrokken en toen was het gelukkig al gedaan met regenen. Maar die 27km tot Oostmalle zat ik wel in de regen te fietsen :( .

t'was vettig ja, maar ik heb afgelopen jaar toch vettiger crossen meegemaakt hoor. Ik kom ni veel in die coté, da stuk in buurt Zoersel was compleet nieuw voor me. Mooie stukken, maar voor een TT van amper 42km zat er toch teveel beton of verharde wegen tussen vond ik... Achteraf gezien was ik wel blij met al die harde weg want 98km was toch wel genoeg.

Besef meer en meer dat we hier in Weelde -vlakbij Holland- wreed veel sjans hebben met al die grote bossen in onmiddellijke nabijheid :-D :-D
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

Jef Dries schreef:ook geweest. Rond 9u aan start vertrokken en toen was het gelukkig al gedaan met regenen. Maar die 27km tot Oostmalle zat ik wel in de regen te fietsen :( .

t'was vettig ja, maar ik heb afgelopen jaar toch vettiger crossen meegemaakt hoor. Ik kom ni veel in die coté, da stuk in buurt Zoersel was compleet nieuw voor me. Mooie stukken, maar voor een TT van amper 42km zat er toch teveel beton of verharde wegen tussen vond ik... Achteraf gezien was ik wel blij met al die harde weg want 98km was toch wel genoeg.

Besef meer en meer dat we hier in Weelde -vlakbij Holland- wreed veel sjans hebben met al die grote bossen in onmiddellijke nabijheid :-D :-D
ni alleen weelde, heel de kempen (lichtaart, kasterlee, oudturnhout)
prachtige bossen met veel mogelijkheden en single tracks .
Plaats reactie