Hilset Ti Rohloff (Upgrade 4 => 10.4 kg)
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Wowtre
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
- Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
- Contacteer:
Hilset Ti Rohloff (Upgrade 4 => 10.4 kg)
Staat hier en daar wel al een verwijzing naar, maar toch maar eens een topic opstarten in dit forum om de evolutie te laten zien
eerste montage 11-2006
Hilset custom Rohloff frame
- wedge EBB
- cable routing met geintegreerde kabelnok onder de v-brake
- Rohloff OEM linker uitval pat
- single speed rechter uitval pat
- softtail frame
Hilset zadelpen Ti Light
PRO Headset
Rohloff v-brake red
Rohloff ketting
Nobby Nic's
Mavic XC 717 velgen
Shimano XTR voornaaf
Sapim spaken
oud & ouder: recuperatie van vorige bikes of tweedehands
slr zadel
shimano exage kranks
LX v-brakes
Marzocchi MZ Comp
Exustar E-PM25
Colorado barends
Profile stuur
Ritchey stuurpen
=> 11.9 kg
mijn keuze voor Hilset werd bepaald door de goede service die er geleverd wordt en omdat ik er een Rohloff OEM frame volledig naar eigen design kon krijgen. Belangrijk hierbij vond ik de OEM uitval patten, de wedged EBB en de geintegreerde kabelnok. Door voor Ti te kiezen bij hilset kon ik dan ook voor een softtail frame kiezen. Alles bij een uniek frame en wat mij betreft het perfecte V-brake Rohloff frame.
eerste montage 11-2006
Hilset custom Rohloff frame
- wedge EBB
- cable routing met geintegreerde kabelnok onder de v-brake
- Rohloff OEM linker uitval pat
- single speed rechter uitval pat
- softtail frame
Hilset zadelpen Ti Light
PRO Headset
Rohloff v-brake red
Rohloff ketting
Nobby Nic's
Mavic XC 717 velgen
Shimano XTR voornaaf
Sapim spaken
oud & ouder: recuperatie van vorige bikes of tweedehands
slr zadel
shimano exage kranks
LX v-brakes
Marzocchi MZ Comp
Exustar E-PM25
Colorado barends
Profile stuur
Ritchey stuurpen
=> 11.9 kg
mijn keuze voor Hilset werd bepaald door de goede service die er geleverd wordt en omdat ik er een Rohloff OEM frame volledig naar eigen design kon krijgen. Belangrijk hierbij vond ik de OEM uitval patten, de wedged EBB en de geintegreerde kabelnok. Door voor Ti te kiezen bij hilset kon ik dan ook voor een softtail frame kiezen. Alles bij een uniek frame en wat mij betreft het perfecte V-brake Rohloff frame.
Laatst gewijzigd door Wowtre op ma 11 apr 2011 21:31, 9 keer totaal gewijzigd.
- Wowtre
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
- Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
- Contacteer:
Upgrade 1
9-2007 gewichtsreductie door:
- Extralight remhendels
- PRO Cross Country OS stuur
- PRO PLT stuurpen
- PRO Alloy sl barends
=> 11.7 kg
ik heb PRO onderdelen genomen omdat die gemakkelijk te verkrijgen zijn, niet al te duur in vergelijking met topmerken en toch licht en mooi naar mijn goesting
- Extralight remhendels
- PRO Cross Country OS stuur
- PRO PLT stuurpen
- PRO Alloy sl barends
=> 11.7 kg
ik heb PRO onderdelen genomen omdat die gemakkelijk te verkrijgen zijn, niet al te duur in vergelijking met topmerken en toch licht en mooi naar mijn goesting
Laatst gewijzigd door Wowtre op vr 03 apr 2009 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
- Rijdt met: Scott scale 910 2013
- Contacteer:
Bericht door BelAir_500 »
woaw zalige fiets
wist niet dat hilset zo'n mooie frames maakte
veel plezier ermee
laat weten hoe u bevindingen zijn van die extralite remmen
grtz
wist niet dat hilset zo'n mooie frames maakte
veel plezier ermee
laat weten hoe u bevindingen zijn van die extralite remmen
grtz
- Wowtre
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
- Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
- Contacteer:
Upgrade 2
7-2008
- SLR XC gel flow (wegens rail breuk vorig zadel)
- Avid Single Digit V-brakes
- Fox32-F 100 RLC
=> 11.1 kg
nog wat gewichtsbesparing dus maar het rijgedrag is een pak verbeterd door de fox (stuurbuis wordt nog ingekort)
nu nog de kranken vervangen, maar ik overweeg ook een Van Nicholas Ti stuurken en als die er ooit komt een Rohloff light
gewicht is belangrijk maar ik wou vooral een evenwichtig ogende duurzame Rohloff bike een beetje een "full metal naked bike" niks carbon dus, geen kettingspanner of disc brakes
@yellow : de avid remmen in combinatie met de extralight handels zijn super, luc had me aangeraden enkel de hendels van extralight te nemen. En die sticker vond ik wel passen, de eerste versie was wat kaal
- SLR XC gel flow (wegens rail breuk vorig zadel)
- Avid Single Digit V-brakes
- Fox32-F 100 RLC
=> 11.1 kg
nog wat gewichtsbesparing dus maar het rijgedrag is een pak verbeterd door de fox (stuurbuis wordt nog ingekort)
nu nog de kranken vervangen, maar ik overweeg ook een Van Nicholas Ti stuurken en als die er ooit komt een Rohloff light
gewicht is belangrijk maar ik wou vooral een evenwichtig ogende duurzame Rohloff bike een beetje een "full metal naked bike" niks carbon dus, geen kettingspanner of disc brakes
@yellow : de avid remmen in combinatie met de extralight handels zijn super, luc had me aangeraden enkel de hendels van extralight te nemen. En die sticker vond ik wel passen, de eerste versie was wat kaal
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 4603
- Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
- Rijdt met: Merida matts sport 300