23/11/2008 Sint-BaafsVijve (Wielsbeke)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

23/11/2008 Sint-BaafsVijve (Wielsbeke)

Bericht door jodelaietie »

11de LEIEDAL VELDTOERTOCHT
http://www.mtbsint-baafs-vijve.be/
ZONDAG 23 NOVEMBER 2008

Met nu reeds de toestemmingen om terug de talrijke privé-bossen en domeinen te mogen doorkruisen.

Sommige zijn exclusief en enkel op onze tocht toegankelijk.

Afstand: 25-30-40-50 km Start : 8u00 tot 11u00

Plaats : Sporthal De Vlaschaard __ W.B Cartonstraat __ Sint-Baafs-Vijve

Inschrijving : 3 euro - 1.75 euro (BBR-WBV-VWB)
Gratis :

* Verzorgde en ruime bevoorradingen
* Douches
* Afspuitgelegenheid
* Versnapering bij aankomst
* pechdienst

Mountainbikes te huur mits reservatie (tot 23/11) INFO : 0473.95.03.67 (na17u) - 0474.42.19.37

==============================================
==============================================


Ik zie hem nog nergens staan en toch reeds binnen 2 weken te doen.

Voor mij vorig jaar mijn eerste deelname en niet veel van verwacht maar amai verrassend goed parcours, beslist een aanrader. Hier vanalles meegemaakt , vliegende bikers, 2 volwassenen op 1 mtb, heb er in de achtervolging op enkele ontketende forumbikers mijn benen verloren en pas teruggevonden op het einde van de winter.
Zeker terug dus.
Laatst gewijzigd door jodelaietie op za 08 nov 2008 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
archie bunker
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: do 04 nov 2004 09:22
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door archie bunker »

Doe hier al jaren mee.
Schitterende (niet te onderschatten) tocht met heel wat bos en met bovendien hier en daar ook wat klimwerk.
Een absolute aanrader, zeker na het wegvallen dit jaar van enkele TT's in Waregem.
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Ik zal er normaal ook terug bij zijn.
Vorig jaar heb ik me hier ferm gejeund en het sop uit mijn patatjes gereden.
Ik hoop dat we dit jaar echter den fast niet zo snel kwijt zijn.
Of vergis ik me als ik denk dat hij hier van een rond voorwiel een 8tje heeft gemaakt.
Voor De rest vond ik dit een mooie tocht met redelijk voor offroad, mooie controles en goed uitgepijld.
de place to be dus :wink:
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Hier al paar keer gereden en parcour was de moeite zal zien of ik er geraak deze rit is een TOPPER :P
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Sint-Baafs-Vijve is voor mij ook ne klassieker!!!
Het spreekt voor zich dat we terug daar naartoe gaan.

We mogen ook niet vergeten dat Sint-Baafs-Vijve de eerste tt was van dergelijk mooi parcours langs die kanten en vooral van de mooie privébossen waarin we mogen vertoeven. =D> =D>
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

jaja, we zijn er terug voor de 11de maal reeds. Qua parcours kan je het vergelijken met vorig jaar, hier en daar een strookske die wegvalt, maar dan weer andere stroken die erbij komen. we zijn nog volop aan het puzzelen. Eén ding staat vast voor de deelnemers, ze zullen zeker de recuperatiezone's waarderen, want het wordt de moeite.
Eén van de hoogtepunten wordt natuurlijk terug het 6 km lange stuk door het bos, maar we laten nu wel de lastigste en vettigste strook weg , zodat iedereen nu dit volledig traject al rijdend zal kunnen doen.
Aan de andere kant hebben we, na een tweetal jaren onderbreking, terug de toestemming om de Oud-Moregem bossen =D> te doorkruisen.
Zo komt er voor alle afstanden toch heel wat off-road er nog eens bij.
Een update van het parcours volgt in de week voor de tocht.

Nog eens vermelden dat de bossen privé zijn en enkel toegankelijk zijn mits toestemming van de eigenaars. De dag voor onze tocht zijn ze trouwens verboden terrein, daar er die dag jacht is. 't Is maar dat je het weet.

Afstanden : 30 km
35 km = 30 km + 5 km offroad bos
40 km
50 km

De inschrijvingsprijs hebben we wel aangepast. 2 € voor leden bbr,wbv,vwb. Niet-aangeslotenen betalen 3 €

In die prijs zit: -Een degelijke en gevarieerde omloop
- Bevoorrading onderweg
- Kontrole op zwartrijders
- Bike-Wash ( 20 slangen)
-Douches
- Hot-dog na de rit
- Bewaakte fietsstalling
- Zeer ruime après-zaal

Iedereen is welkom en we wensen jullie een aangename rit.
Groeties
Gebruikersavatar
pjer
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 18 apr 2008 20:52
Rijdt met: trek

Bericht door pjer »

Na een paar gastronomische weekends zal dit hem worden. We gaan in vijve nog eens op zoek gaan naar hetgeen iedere mtb'er zoekt : bosjes, bultjes en putjes. En dan heb ik het hier wel degelijk over hetgeen we het liefst tegenkomen op de bike....
Gebruikersavatar
Vuul Ventje
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 26 okt 2008 15:58

Bericht door Vuul Ventje »

Dit wordt stilaan een klassieker in onze prille mtb-carriëre.Vorig jaar op een super Butcher gestuit (was het zijn vrouwke; waren het de juiste pillekes; was het een prima single-malt van 12 jaar oud;was het een ferme paardensteak; ik weet het niet... :oops: )maar dit jaar probeer ik revanche te nemen! Mss krijgen we gezelschap van Proper Manneke want we zijn hem serieus warm aan het maken voor deze prachtige tocht! :bounce: Het zal wel rond kwart voor 11 draaien eer ik kan starten; juist nog te doen volgens dat ik zie. =D> =D>
Gebruikersavatar
RidingButcher
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 19:05
Rijdt met: Ridley Tiger full LX

Bericht door RidingButcher »

De combinatie van alles he. Revanche? Try me.... 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

Een zware , maar oh zoooo mooie tocht! Vorig jaar ben ik voor de eerste keer naar hier afgezakt en inderdaad ook met niet al te hoge verwachtingen, maar wat was dat genieten! =D>
Schitterende tocht.......!!!!!!!
Ik zal er zeker en vast terug bij zijn!

Tot dan!
Plaats reactie