Nog een 08 Cannondale Taurine 2

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Nog een 08 Cannondale Taurine 2

Bericht door Mint Sauce »

Dag allen,

als mijn eerste post op dit forum: mijn comebackmachien. Deze vervangt een 14 jaar oude Trek 8900 die tot voor enkele jaren trouw gediend heeft. Ik had een Liteville 101 in bestelling, maar aangezien ik de nieuwe fiets nodig heb voor de TAC deze zomer, kon ik niet langer wachten. Veel dank aan Bikesport in Asse voor dit alternatief!

Specs in het kort: Cannondale Taurine 2 (Medium), maar met Crossmax ST wielen, Geax Barro Mountain banden (tubeless), Syntace P6 zadelpen, Selle Italia SLR zadeltje, PRO bar ends en XT pedalen. Rijklaar weegt ie 10.6 kg. Laat maar horen wat wel en niet bevalt.

Op de achtergrond zie je Kinder Scout in het Peak District, mijn huidige woonplaats.

Afbeelding

Afbeelding
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Kwijl...
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Veel plezier met je machien zo te zien een heuvelachtige omgeving :P
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

Bedankt!

De hoogteverschillen hier lijken op die in de Ardennen. Op 20 km van hier ligt "Jacob's Ladder", een mythische beklimming in de UK: net (niet) beklimbaar met de mtb. Er doen bijgevolg verhalen de ronde over heroische bikers die er met bovenmenselijke krachtinspanningen opgereden zijn, maar nooit uit de 1ste hand. Volgende week doe ik een poging 8)
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

welleuh..
Hoe zou ik't zeggen? Mooi ;)
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Die lefty ST wielen zijn wel knap, iets andere stickers dan de niet lefty versie. De volledige fiets is trouwens dik in orde :wink:
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

waaauuuwww!
Wonen in Peak!
Ik heb een tijdje in London gewoond (allé, ten weste in de Chilterns) en wij zijn toen heel veel naar Peak District geweest!
Fantastisch om te klimmen en te biken ...... enheu, die Jacobs Ladder, dat was nEt niet te doen met de grote E :wink:

Ik ben jaloers (op fiets maar vooral omgeving!)
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

@Roel

als je nog eens de oversteek maakt, laat maar iets weten, ik ben benieuwd naar je favoriete trails!

dat trad klimmen is mij momenteel nog een stapje te ver, gelukkig zijn er nu ook enkele
sportklim plaatsen in de buurt waar ik veilig kan vallen ;-)
RoelVTT
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:02
Rijdt met: Trek 6500 (met reba). Granville Pulse team

Bericht door RoelVTT »

Wat is de reden van je knappe woonplaats: werk of gewoon goesting?
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

beide: ik ben door mijn werkgever (KULeuven) een jaar op missie gestuurd, maar ik mocht min of meer kiezen naar waar. 't is de Uni van Manchester geworden, omwille van het onderzoek hier, en omwille v/h Peak District. New Mills (dit dorpje) ligt op een half uurtje sporen van Manchester. Binnen de komende 3 jaar mag ik in wsch nog eens een jaar op missie, maar dan kies ik me toch een zonniger locatie (hmm, California, here I come 8) )
Plaats reactie