Mountainbike.be Forum Index Registreer FAQ Gebruikersregels Gebruikerslijst Zoeken
Mountainbike.be Forum Index » Toertochten » 21/10/07 Herzele Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Plaats Reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
21/10/07 Herzele 
BerichtGeplaatst: Ma 15 Okt 2007 15:20 Reageer met quote
solorijder
Mountainbiker
Mijn bike: steffino
Heeft er iemand meer info over deze tocht?
Heb er al verschillende versies van gehoord, de ene versie zegt dat er veel weg en weinig off road inzit de andere versie zegt dan dat het parcours bijna hetzelfde is als het bloso parcours.
Wie heeft deze al eens gereden en wat is jullie mening over deze rit?

Laatst aangepast door solorijder op Ma 15 Okt 2007 18:01, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk bikers profiel Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Ma 15 Okt 2007 15:29 Reageer met quote
superschoep
Mountainbiker
Mijn bike: merida tfs900, planet-x road bike
Deze nog niet gereden, maar ik denk dat er rond die streek toch iets moois kan gedaan worden. ik ga er alleszinds naartoe voor de 50 km. En het is den 21sten he?

grtz,

superschoep.

BerichtGeplaatst: Ma 15 Okt 2007 18:02 Reageer met quote
solorijder
Mountainbiker
aangepast

BerichtGeplaatst: Di 16 Okt 2007 19:48 Reageer met quote
DDS
Mountainbiker
Mijn bike: scott usa elite racing,crossmax XL,Reba race
¨^
Bekijk bikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail

BerichtGeplaatst: Di 16 Okt 2007 20:19 Reageer met quote
Raffie
Mountainbiker
Mijn bike: Diamond Silver Fox
een verslag van deze TT van 27.10.2002 :

Parcours : Rally van Herzele.
Yo de gasten,

Deze ochtend, de kleinen wakker en aan ’t huilen en de weergoden blijkbaar ook ! ’t was buiten ten eerste lichtelijk aan ’t regenen en ten tweede tamelijk veel aan ’t stormen. Dakpannen, bomen, tuinhuisjes vlogen in het rond gelijk dat het niks was. Vooraleer in mijn kostuum te kruipen toch maar eerst om 6 uur een sms’ken naar Toffel gestuurd (dezen was ook al wakker geschud door zijnen bambino) en nadien ook naar de Nic om te checken of ze wel degelijk gingen biken.

‘t resultaat van de sms-enquête : honden bleven in hun hok, maar de èchte Kattemboys lieten zich niet afschrikken door een beetje en regen en zeker niet door windkracht 10, Vlaamse leeuwen daarentegen (lees de Koen) blijkbaar wel.

Verzamelen geblazen dus aan Château ‘Van den Brempt’ om 8u20 en wij met de wind vanachter op weg (met Kamagurka) naar Herr Seele … euh ik bedoel naar Herzele ! Eens aangekomen, de velo van onzen auto gehaald en wij op ’t gemak ons gaan inschrijven voor de plaatselijke rally. En wie het woord rally hoort, denkt daarbij onmiddellijk aan het woord modder. En modder hebben we deze keer gekregen … veel, heel veel modder !

De eerste 500 meter vielen nog best mee : we kregen nl. ne strook beton onder de wielen geschoven. De Rik, nog niet moe van vorige week, vloog er meteen in en plaatste gelijk zijn eerste demarrage (ik denk werkelijk dat we dienen jongen eens nen groenen trui moeten kopen). Aangezien ik onzen Poelkenaar niet graag alleen liet rijen, vloog ik er meteen achteraan met in mijn zog de rest van de groep.

Een keer van den beton af, wij de veldwegskes in en gasten, ‘k kan u garanderen, ’t was zwaar, hééél zwaar. Die moor die plakte zo neig dat ik even dacht dat de organisatoren xpress Superglue op het parcours hadden gespoten ! Binnen de kortste keren zaten zowel onze wielen, versnellingsapparatuur en onze frakskes onder een dik pak moor ! Sommige stroken lagen er zo slecht bij (smallekes en veel te diepe sporen) dat ge er nauwelijks kon rijden. We zijn zelfs een paar keer moeten afstappen en tevoet verder gaan met als gevolg : bikers met vallende ziekte, filevorming en kop-staartbotsingen à volanté !

Ge moest potverdomme goed uit uw doppen kijken en uw stuur goed in de hand hebben of ge hing ergens vast in een omheining (de Kris hing op een zeker moment in ne prikkeldraad) of ge vloog door ne rukwind volledig de andere kant uit en kwam in het décor terecht, bv. tussen de maïs, vraag dat maar aan de Kris en Raffie. Die twee hebben den helft van dat maïsveld geoogst en meegenomen tussen hun wielen.

Na onze eerste modderstrook waren we al zo vermoeid dat we tot overmaat van ramp de Rikken waren kwijtgespeeld. Diene gast had op dienen eersten track er zo’n lap op gegeven dat hij ons allemaal op anderhalve minuut had gereden. Hetgene wat hij echter niet gezien had, was één van de gele plakskes om linksaf te gaan … hij dus rechtdoor en foetsie ! Wij vollen bak met heel het peloton in de achtervolging maar de Rik was van geen kanten meer te zien.

Na de eerste modderstrook, kwam de tweede modderstrook met zo mogelijk nog meer ploeterwerk ! Dezen track ging o.a. langs een open veld waar we windstoten van ca. 100 km/u pal op kop kregen. Bovendien was het pad zo vettig en zo smallekes da ge niet veel moest doen om nen halve meter lager te belandden tussen de bieten.

De wind kwam zo sterk opzetten dat Cardoen ter plekke stond te surplassen en totaal niet meer vooruit ging. Op een gegeven moment is er zelfs ne collega-biker (die achter ons reed), recht in da veld gesprongen om ons via dit veld met zijnen bike op de rug, ons voorbij te lopen !! Ge moet er maar opkomen hé …

Een keer da veld doorgeploeterd en nog steeds zonder de Rico, werd er besloten om onze overhitte turbines te laten afkoelen en om efkes te wachten op de ‘verloren zoon’. Na een dik kwartier wachten wij terug onzen bike op zoek naar de volgende modderpiste. En ’t ging van kwaad naar erger : nog meer wind, modder, plassen, uitstapjes (lees slippertjes) met fiets in volle natuur (een natuurgids alla den Bloesas was het enige wat hier nog ontbrak), … allé ja, ‘k moet u niet vertellen zeker dat we constant in ’t rood aan rijden waren …

Op een van de laatste tracks in de Herzeelse velden kregen we zoveel wind te slikken, dat we allemaal van de fiets moesten ! De Raffie en de Kris kregen plots te kampen met het burn-out-syndroom en hadden er toen nog zoveel zin in, dat ze op de eersten asfaltstrook die ze tegenkwamen het ploeteren voor bekeken hielden en recht naar de fietsdouches reden. Enkel de dappersten onder de Kattemboys (met name Toffel en de Nic) zijn nog heel even doorgegaan, maar ook zij legden het bijltje erbij neer toen er enkele regendruppels naar beneden kwamen gevallen.

Eens de bikes afgespoten en goed vastgesjord aan de fietsrekjes, zagen we in de verte een zwarte gedaante aan de horizon verschijnen : het was onze verloren zoon, de Rikken ! Uit zijnen uitleg achteraf bleek dat hij op ons op nen hoek van een straat (net voorbij één van de geel plakskes) op ons is blijven wachten maar ons nooit heeft zien arriveren. Totaal in paniek en totaal van de kaart is hij dan van links naar rechts beginnen rond te rijden en is hij vervolgens in het spoor van een aantal andere bikers geraakt en is die pippo’s blijven volgen maar die gasten waren de 50km aan het rijen … da’s meteen ook de reden waarom hij bij aankomst er ook zo afgeleefd uitzag.

Desalnietteplus, ondanks windkracht 10 en de capriolen van de Rikken, hebben we ons dit weekend toch weer eens dik geamuseerd … Tot noste week

BerichtGeplaatst: Di 16 Okt 2007 20:20 Reageer met quote
Raffie
Mountainbiker
en eentje van 24.10.2004

Gegroet beste fans,
Dit weekend zijn de Kattemboys, naar goede en trouwe gewoonte, alweer gaan crossen in de mudfields of Flanders. Het startschot werd deze keer in Herzele gelost. Dit modderig oord zullen jullie allicht nog wel kennen omwille van de windkracht 10 toestanden van 2 jaar geleden, wie niet trouwens ...

Paraat stond deze zondagochtend het 'supertrio' Speedy Gonzales, Rampo en der Alte. Gelukkig voor het trio stond er deze keer iets minder wind en waren de heren ook beter voorbereid op deze rit van 50 kilometer (voornamelijk te danken aan het afmalen van de honderden kilometers op hun Tacx Speedmaster rollebollewinkel).

Eens ingeschreven en 3,00 Eur te hebben afgedokt, wijlen volle floes de fields in. En volle floes ging het want Speedy trok meteen het tempo stevig de hoogte in (lees bij de 30 km/u en erover). Rampo en der Alte mochten m.a.w. meteen het kot goed opentrekken om Speedy te kunnen bijbenen. Een betere opwarming konden we ons (alweer) niet bedenken ...

Aangezien het de afgelopen dagen en nachten stevig had gewaaid lagen de tracks er vrij goed berijdbaar bij en was er nauwelijks sprake van slippers en dito glijpartijen. Het enige opstakel dat we de eerste kilometers tegenkwamen waren de zogenaamde ‘trage bikers en bikesters’. Vooral deze laatste soort was er echt een zondagsrit van aan het maken en hield hierdoor zowaar de 'sauciskes' (de guys) op ! Vandaar dat Speedy en Rampo op een bepaald ogenblik de piste verlieten en recht het veld indoken om vervolgens volle charge door te trekken en het vrouwelijk wild achter zich te laten. De Raffie daarentegen, dienen ouwen bok, die bleef liever nog ewa zitten om van het mooie uitzicht (lees die wijfjes hun achterwerk) te genieten .... jaja, het oog wil ook wat hé !

Door dit rondkoekeloeren, had de Voorzitter echter héél wat meters laten vallen (een goei 200 meter) en mocht ie ook het veld induiken en nogmaals recht op de trappers gaan staan om Speedy en Rampo in te halen. ’t Toerentellerken vloog dus weer aan flarden en de rode zone werd ten volle benut ... maar da’s niks Raffie, da’s goed voor de fysiek !

Na de 'veldslag' werden we via een aantal asfaltwegen door enkele baantjes gestuurd. Gelukkig waren de Raffie en den Toffel goed omgewarmd want deze keer had de Rikken geen schijn van kans om weg te rijden en bijgevolg ons ook verloren te rijen zoals 2 jaar terug !
De enige die verloren werden gereden waren tal van andere bikers. Ons tempo lag zo hoog dat we na 3 kwartier biken en 20 kilometer op den teller, het volledige parcours van 2 jaar geleden hadden afgelegd ! Van race-eenden gesproken .... Uwe Voorzitter kon zijn ogen niet geloven.

Aangezien het landschap rond Herzele vrij 'monotoon' is, volgden na het tot dusver gekende parcours, nog meer van die baantjes waar we telkens weer het kot goed konden opentrekken. Echte stevige klimmetjes moet je hier niet komen zoeken, wel brede veldbanen en hopen single tracks al dan niet voorzien van doodsbedreigende pinnekesdraad. Blijf daar in hangen en ge moogt direct meedoen in 'de-laat-uw-smoel-eens-bewerken-soapserie' Beautiful op de Vaitje Moetn ( VTM ) !

Ook nog een woordje over de organisatie. Awel, ronduit schandalig slecht ! De bewegwijzering trok op niks : tot 3 keer toe zijn we met ne man of 10 tegelijk de plakskes voorbijgereden. Die pippo's van WTC de Torenvrienden hadden er niet beter op gevonden om sommige plakskes gewoonweg te verstoppen tussen de struiken. Enkel wanneer da ge d'er bijna met uw foersch opzat, kon je zien welke kant ge uit moest. Op de koop toe zijn er dan ook altijd just op die momenten van die bikers, alla Speedy Gonzales, die het kot dan volledig dichtgooien zodanig dat het achterop komend geweld, alla de Raffie, eveneens alle registers mocht dichtgooien en hierbij den achterkant van den bike nen halve meter door de lucht zag vliegen ... van vlieg- en stuntwerk gesproken. Gelukkiglijk kwam ie er enkel met de schrik vanaf.

De bevoorrading dan, deze was zowaar nog slechter ! Om te beginnen moest ge al 35 van de in totaal 50 kilometer afleggen voor da ge iets kreeg. Vervolgens als ge dan scheel van den dorst en honger zat, zag je plots twee man voor ne mobilhome staan, te midden van de natuur. Daar een kudde bikers rond (ik schat ne man of 60, 70), allemaal aan het drummen en stoempen op zoek naar 1 à 2 bekerkes liquid energy booster, nen halven appelsien en nen drogen koek. Een wanorganisatie van jewelste als je 't mij vraagt ! Dat ze die 2 volgend jaar maar rap een stage gaan laten doen in Brakel, da was pas een bevoorrading !

Een keer dees naar binnengewerkt, wijlen ons ne weg door die massa bikers gebaand (die pippo's stonden potverdomme gewoonweg midden op dienen track) en via Aaigem weer naar Herzele. Aangezien dat we niet graag met slakken worden vergeleken, besloot het trio om het tempo vrij strak te houden en elk om beurt trokken ze op een of andere strook die in hun goesting viel, het kot voor de zoveelste keer nog maar eens open. En zo beste fans zaten die 50 kilometer er al na 2 uur biken volledig op en konden we tevreden en voldaan een paar pinten (of cola's) gaan pakken.

Noste week, weer nen topper onder de klassiekers. Dan is 't te doen in GOOIK. De Gooikse Mountainbike Club organiseert er dan voor de 7de keer al hunne schitterende PARELTOCHT. U toch ook ?

BerichtGeplaatst: Di 16 Okt 2007 20:38 Reageer met quote
Raffie
Mountainbiker
en nog eentje van 23.10.2005

Onder de noemer beter laat, dan nooit, bij deze eindelijk dan het verslag (we zijn nu bijna een dikke week later) ! Aangezien het slagveld deze zondagochtend enkele tientallen kilometers verderop lag, meer bepaald in het Oost-Vlaamse Herzele, kwam Dirksken met zijnen tuttuut zijne Voorzitter ophalen en da allemaal omstreeks 8u15. Van de rest van de Kattemboys hadden we vreemd genoeg niets gehoord dees week ... maar bon, swat, wijlen den otto in voesj naar Herzele.
Bij ons aankomst in dit bikers-mekka, bleek al dat we aan de vrij late kant waren (en 't was amper 9:00) want aan 't volk en 't aantal otto's te zien moeste voor een deftig parkeerpleksken toch al een eindje biken vooraleer ge aan de plees-toe-bie waart ! Maar geene paniek, ne kilometer meer of min in de benen, da zal de zaak niet maken hé ...

Na de gebruikelijke inschrijving (3,00 eur), en ne korte meet and greet met de Kele (die voor 't eerst op stap was met PERVELO, RACE TO VICTORY, zijn nieuw bikersclubje uit Geraardsbergen), de start dan. In tegenstelling tot vorige week vertrokken we deze keer aan een vrij rustig tempo maar al gauw moesten we al onze spiermassa aanwenden want door de felle regenval van de voorbije dagen, was de ondergrond 'vrij zacht' geworden en werden onze wielen zowaar in de modder gezogen ! 't Was dus meteen trekken en sleuren met die handel om vooruit te geraken ... niet gewoon !

't Parcours mocht er deze keer echt zijn. Bredere veldwegen afgewisseld met singletracks verscholen in het groen. Doe daar overval nog een goei laag moor bij ... en ja hoor de èchte mountainbikefeeling kwamen al gauw naar boven. Voor 't eerst dit seizoen werden we geconfronteerd met opspattende brokken modder (tot zelfs recht in de ogen, is het niet Raffie), dikke pakken moeder aarde rond de banden, versnellingen (en remblokskes bij sommigen). Heerlijk !

Helemaal vlak was het er deze keer ook niet zoals in Denderleeuw maar met 389 hoogtemeters na afloop op den teller, mag je dezen TT gerust catalogeren bij de grote middenmoot. Regelmatig een pittig klimmeke en dat afgewisseld met een leuk stukje downhill waar we onze snelheid efkes konden opdrijven.

En de bikers ? Awel, na een dikke 20 kilometer trekken en sleuren, liet de Voorzitter Terminatorken aan de splitsing 35/50 zelf kiezen. Gelukkig koos ie voor het langere pad .... maar 'k ga eerlijk zeggen Dirk, heel efkes dacht ik bij m'n eigen <als ie dit maar volhoudt in dees toch wel vrij zware omstandigheden>. Gelukkig waren uw benen vandaag uit het goeie hout gesneden !

De organisatie dan : awel, zowel positieve als negatieve punten ! Positief waren naar mijn bescheiden mening het traject van het parcours. Gevarieerd op alle vlakken (bergop, bergaf, moor en geen moor, bos- en veldwegels), de uitpijling niks op aan te merken maar dan .... de bevoorrading : een ramp ! Ten eerste moeste al bekan 31 kilometer biken vooraleer dat ge iets tussen uw tanden kon steken (allez ja, voor diegenen die niks bijhadden. Ten tweede werden we met meer dan 10 man tegelijk daar in een kiekekot gestoempt om dan welgeteld per man één stukske appelsien, één koeksken en één bekerke drank te krijgen ! Schandalig was het ... en dan nog de culot hebben om daarvoor 3 eur te vragen.

Aangezien in da kot toch niet veel te rapen viel, wijlen weer rap den bike op maar daar zie ... de Kele ! Aan de kleur van zijn koppeken te zien, moet het er wreed hard aan toe zijn gegaan ! Geen wonder dat ie samen met zijn gevolg, ons al na amper 10-15 kilometer biken voorbij kwam gereden. Achteraf zou blijken dat ie met dik 23 km/u over de meet was gereden .... goed zot (maar ja, dat doet geene zeer zekers hé) ! Wij waren al met iets minder content (20,3 km/u gemiddeld) en maalden op ons eigen tempo die laatste 20 kilometer blubberstroken af.

Conclusie van den TT : over 't algemeen goed op de ravito na, goei benen zelfs na 50 kilometer ploeteren waarvan de laatste 10 km zelfs tegen de wind in (windkracht 5). Toffel kerel, ge gaat uw tenen noste week mogen uitkuisen en euh .... niet tegen mij alleen, maar ook tegen Terminator ! Nu zondag trekken we naar Gooik om er de Pareltocht te gaan rijen. See you there at 9:00 o'clock.

BerichtGeplaatst: Wo 17 Okt 2007 15:00 Reageer met quote
solorijder
Mountainbiker
had het al gedacht dat het daar niet vet zou zijn, er kwam/komt maar weinig reactie op.
Ga toch maar naar ginder het is dichtbij.

BerichtGeplaatst: Zo 21 Okt 2007 17:58 Reageer met quote
Severus
Mountainbiker
Mijn bike: Stevens Juke Team Select
Was een aangenaam parcours. Alles was goed berijdbaar en daardoor een pittig tempo kunnen aanhouden. In totaal een 400 hm ongeveer op de 47 km.
Bekijk bikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

BerichtGeplaatst: Zo 21 Okt 2007 20:17 Reageer met quote
boommax
Mountainbiker
Mijn bike: nen trakteur
de 50 km gedaan
leuk parcourke soms de pijlen wat laat
auto parkeren??pfff wat een miserie is dat
fietsen afspuiten pfff ik kan harder pissen en dan moeten er constant auto's door
douches ???? dat zijn geen douches hé gasten ge moet niet meer op jll flyers zetten dat er douchen aanwezig zijn ...wat was dat
een goede raad verander van locatie of den deze zie je niet meer en zo denken er veel
Plaats Reactie  
21/10/07 Herzele 
  Mountainbike.be Forum Index » Toertochten