09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door Chemical Pete »

Afbeelding

Dit jaar organiseren we onze stilaan beruchte toertocht niet tijdens de winter zoals voorgaande jaren maar wel op zaterdag 9 november 2019. De datum is gewijzigd, de toertocht niet!!!

Voor dit jaar is er keuze tussen drie afstanden nl. 25, 35 of 50 km. Anders dan vorige jaren is er één centrale bevoorrading waar de de deelnemers van de 50 km twee maal passeren.
We hebben gekozen om het parcours lichtjes in te korten door de “saaiste” stukken eruit te laten en er nog meer variatie in te steken. Zo komt het gloednieuwe grindpad langs de uitbreiding van het zwin voor de eerste maal onder de wielen geschoven. Voor de rest, dezelfde ingrediënten met parcours doorheen Knokke, Sluis en Retranchement met 75% offroad bezaaid met kerkwegels, privéstukken, bospaden, duinpadjes….

Alles is dus aanwezig om de geoefende én de minder geoefende biker te kunnen laten genieten van de natuur en de mooie veldwegen die Knokke-Heist en omstreken te bieden heeft. De meest technische stukken kunnen worden bekampt maar ook gewoon worden overgeslagen.

We hebben voor de allerkleinsten een begeleide kidstour van ca 25km waarbij er wordt verzameld om 10u.

Iedereen kan inschrijven tussen 8u30 en 13u30 aan Sportcomplex Molenhoek, Herenweg 11A, 8300 Knokke-Heist.

Bij aankomst zijn er in het Sportcomplex “De Molenhoek” ruime en warme douches voorzien, een bewaakte fietsparking in de zaal en krijgt iedereen een warme tas soep aangeboden.


See ya!!

Wacky Racers

Afbeelding
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door i-Mac »

:bounce: Voor deze tocht haal ik met plezier mijn MTB van stal.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door Den Bees »

Ik ga deze ook eens rijden na al het goeds dat ik er van gehoord heb , ik kom van Mechelen , hopelijk is de verplaatsing de moeite
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door Luhmann »

Dit is wel een leuke tocht, dat zie je ook aan het aantal deelnemers. Traditioneel staat de politie hier ook om het verkeer rond de sporthal in goede banen te sturen.
Ondanks dat de tocht aan het zeetje is wordt er niet op het strand gereden. Technische stukken in duinen bossen gecombineerd met doortocht over velden, weilanden en dreven. Redelijk wat private stukken en eenmalige doorgangen. Kan er door de polder klei wel heel modderig bij liggen.
Prima verzorgde tocht met ruime bevooraarding, goede afpijling , kortom top organisatie.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door i-Mac »

Voor zij die twijfelen, alleen al voor het Koningsbos moet je deze toertocht rijden. En de bewaakte fietsenstalling in de sporthal is bij de beste van de toertochten. Den après in de sporthal is eveneens heel erg aangenaam.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door patje2 »

Zit het koningsbos in elke afstand en is dat in het begin of meer naar het einde toe
Gebruikersavatar
duwerke
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 22:27
Rijdt met: Trek 8500 / Ridley Xbow

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door duwerke »

Morgen voor de eerste keer naar de Wacky's.
Hoe ligt het parcours erbij? filmpjes van vorige jaren geven kans op veel modder.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door Luhmann »

Veel polder dus echt proper zal het nooit zijn. Die klei grond plakt overal aan. Nu is al sinds gisteren geen regen meer bijgekomen. Zal dus wel beter bij liggen dan vorig jaar toen het de dag zelf hard regende
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door i-Mac »

Ondanks een tt aan mijn voordeur, toch gekozen voor een portie zeelucht te Knokke. En dat heb ik me geen moment beklaagd. Het spreekt voor zich dat je in de polders getrakteerd wordt op een ferme portie modder, maar dat kon de pret niet drukken. Wat is de internationale dijk toch mooi in ere hersteld. Dat stuk vanaf Retranchement en het Zwijn is zalig fietsen. Moet je ook in de zomer eens doen.

En natuurlijk was er nog de kers op de taart, het Koningsbos. Het Wacky gedeelte verliep niet zo vlot, maar ik zal wel niet alleen geweest zijn. Het enige minpunt in het eerste stuk bos, waren de vele stammen die je voor de wielen geschoven kregen. Maar goed, dat ligt niet aan de organisatie, maar aan de eigenaar van dat bos. Al begrijp ik niet waarom ze dat zouden doen, want je mag er toch niet in met de fiets.

De bewaakte fietsenstalling was weer tip-top in orde, en de soep was lekker meegenomen.

Afbeelding
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 09.11.2019 - Knokke-Heist - Wacky's Toertocht

Bericht door theguy »

Deze keer moest ik het meer hebben van het gezelschap maar mn verwachting(en) waren mss wat verkeerd. Bij duinpaden dacht ik aan iets zoals op de Choufkes tocht maar helaas was er niets van aan. Die grindpaden waren idd duinpaden maar geen mtb voer. De traditionele passage door het koningsbosje was nóg beter dan anders (schitterend met die korte snedige klimmetjes) en voor mij waren die boomstammen een ideaal extraatje om wat techniek aan de dag te leggen. De bochten in het koningsbosje lagen hier en daar wat kort maar er is echt het maximale uit gehaald en het was dus echt 'Wacky' zoals het bordje aan gaf!
Die plakkende klei in de polders moet men erbij nemen. De bevoorrading was dik in orde, de pijltjes, afspuitstand en ook de bewaakte fietsstalling waren heel goed.
Dus dank aan alle medewerkers van deze VTT en tot volgend jaar!
Plaats reactie