herspuiten frame

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Bericht door Christ D. »

manitou. schreef:ik betaal bij annibel in aarschot rond de 50€ voor een kleur
ontlakken van het frame inbegrepen
das juist,maar bij mij ligt de lak ietske te dik en zin al mijn schroefdraden meegespoten #-o Nochtans ging hij er op letten.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

christmtb schreef:
manitou. schreef:ik betaal bij annibel in aarschot rond de 50€ voor een kleur
ontlakken van het frame inbegrepen
das juist,maar bij mij ligt de lak ietske te dik en zin al mijn schroefdraden meegespoten #-o Nochtans ging hij er op letten.
Bij Indigo ontlakken ze het frame met een chemisch bad. Mij is verteld dat zandstralen eigenlijk niet zo goed is voor het frame.
Alle plaatsen waar schroefdraad is worden afgedekt, dit hoef je niet zelf doen maar wordt door de mensen zelf gedaan.
Toch een kleine opmerking, het is toch aan te raden om de schroefdraad nog eens te ruimen want bij mijn frame ging de trapas er niet perfect in.

@ Chrismtb: Teruggaan naar je LBS om je braquet te vlakken en te ruimen, De LBS heeft hier normaal enkele tools voor.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Bericht door Christ D. »

K2-er schreef:
@ Chrismtb: Teruggaan naar je LBS om je braquet te vlakken en te ruimen, De LBS heeft hier normaal enkele tools voor.
De bracket gaat er perfect in hoor,het gaat om de gaten voor de bevestiging van de achterbrug. Morgen op 't werk gaat er een mekanieker eens doorgaan met een draadtap.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

ben ook van plan om een van mijn fietsen binnen te doen voor een lakbeurt en door al de positieve comments van indigo heb ik een mailtje gestuurt om wat meer uitleg

Betreft herlakken van fietsframe.
Frame dient volledig gedemonteerd binnen gebracht te worden, deze gaat in een ontlakkingsbad voor verwijderen van oude laklagen, vervolgens wordt het frame volledig gereinigd en aangestraald waar nodig. Grondlaag wordt gepoedercoat, hierboven komen de kleurlagen in ovenlak, decals kunnen gespoten of geplakt worden , over dit alles wordt als beschermingslaag een poedercoating vernis gezet.
De gemiddelde kostprijs voor het lakken van fietsframes bedraagt ongeveer 165,- euro. Alles hangt af van wat u wenst.
Verwerkingstijd is ongeveer 10 werkdagen
.

kan iemand mij helpen bij het kiezen van kleuren en decals ? ik zou echt nie weten wat kiezen.
bij 1 kleur blijven of 2 kleuren ? iemand fotos van bij indigo of wat ideen ? graag..dank u
Tommy
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 12:53
Rijdt met: Specialized Epic

Ervaring Ridley

Bericht door Tommy »

Via mijn plaatselijke fietshandelaar mijn frame laten herlakken bij Ridley. Er werd gekozen voor het gebruik van een poederlak en één kleur namelijk rood. Mijn frame is in eerste instantie voor 10 weken weg geweest. Bij het terug afleveren kwam men tot de ontdekking dat er een decal op zijn kop aangebracht was. Met als gevolg dat het frame opnieuw onder handen moest genomen worden bij Ridley. Dit heeft dan nog 1 week extra wachttijd opgeleverd. Na 11 weken is hij opgebouwd, de kwaliteit ziet er goed uit, de decals zijn aangebracht in het oorspronkelijke lettertype maar over de prijs ben ik zeer ontevreden. Voor het lakken heeft men €350 aangerekend. Dit is echt schandalig duur en zal mij niet meer een volgende keer overkomen.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

ik heb 1 kleur + 7 logos = 110 € -->gedaan te aarschot
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

1kleur, 80€
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

G-m@n. schreef:1kleur, 80€
Waar? Zijn er hier met voorbeelden van hun frame dat herspoten is?

Wie/waar is die Frank Hoste bereikbaar?
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

Hallo ik overweeg om het frame van mijn oudere (lees 6j) minerva te laten herspuiten. Iemand enige ervaring met het herspuiten en wat dit ongeveer gaat kosten ?
Ik ga dit overlaten aan een vakman dus als er iemand een goed adres heeft waar ik terecht kan, stuur maar door dan.
Alvast bedankt, Frank.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

LoXoS schreef:
G-m@n. schreef:1kleur, 80€
Waar? Zijn er hier met voorbeelden van hun frame dat herspoten is?

Wie/waar is die Frank Hoste bereikbaar?
Awel Jurgen ik vraag mij het ook af :lol:
Plaats reactie