Sant Pere Pescador

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Sant Pere Pescador

Bericht door jakke-pompier »

Wij zijn van plan om in de zomer naar een camping in Sant Pere Pescador te gaan.
Heeft er iemand wat routes van in die omgeving daar op gps staan.
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

niemand??
Gebruikersavatar
Vrzes
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:38
Rijdt met: Cannondale F1 29'er 2012 / Canyon nerve al 9.9 sl 2015

Bericht door Vrzes »

We gaan ieder jaar naar empuriabrava. dat ligt op ong 10km van SP Pescador. In de driehoek Roses - Cadaques - Porta Selva zijn er prachtige MTB routes. GPS op volgende link: http://nl.wikiloc.com/wikiloc/find.do?t ... 2C&q=roses
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

routeyou.com of gpsies.com haal ik ook vaak mijn inspiratie
JeroenvV
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 18:44
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy CC

Bericht door JeroenvV »

teddy kgb schreef:routeyou.com of gpsies.com haal ik ook vaak mijn inspiratie
Spanjaarden gebruiken wikiloc een stuk meer. De omgeving is top om te fietsen, zowel op de weg als op de mtb. Er zijn heel veel routes uitgezet, waarop het nooit echt druk lijkt te zijn.
Gebruikersavatar
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 07 aug 2004 16:36
Rijdt met: Cannondale Caffeïne 5 SL

Bericht door bRuCe AlMiGhTy »

Ben daar enkele jaren geleden ook geweest. Prachtig om te fietsen. Die driehoek daar is idd de moeite. Toen zonder GPS geweest. Kga deze zomer terug naar Rosas. Al beetje research gedaan en mooie routes gevonden via wikiloc...
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

St Pere de Rodes moet ge zeker doen, langs de kant van port selva beginnen :wink:

Wij hebben die wel langs de weg beklommen, want mijne maat wou niet meer offroad rijden :lol: hij had teveel afgezien in en rond Cap de Creus. #-o

Een vraagje; als je langs de weg naar stPere de Rodes rijdt zitten er van die rare beestjes op de baan? Er worden er nogal veel platgereden, wat zijn dat?
Gebruikersavatar
Hookipa
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 11:31
Rijdt met: a mean green machine

Bericht door Hookipa »

ik verblijf daar de eerste 3 weken van juli op camping la ballena, doe ik nu voor het 10de jaar op rij. Er is daar een afgepijlde route tussen l'escala en estartit, deze is wel de moeite met de nodige hoogtemeters. Verder is het zelf wat tracks zoeken in de buurt en opletten dat je niet het hof oprijdt van één of andere boer(hebben meestal agressieve honden)Mocht je gelijktijdig hier verblijven kan je steeds afspreken met mij. Volgende week ga ik de boel al eens verkennen, ben dan een weekje in Rosas.
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Bericht door bdc »

Ik vermoed dat je daar over een auto (met fietsdrager) zal beschikken... indien niet, dan is deze info niet nuttig :-)

Ik ga al jaren tijdens de zomervakantie naar de heuvels in Salines-Bassegoda (een goeie 40 minuten rijden van Sant-Pere Pescador). De schoonouders hebben daar een huisje op 't platteland.

Daar vind je een netwerk van +/- 30 gemarkeerde MTB routes, van makkelijk tot zwaar: http://fr.salines-bassegoda.org/center-btt/

Voor de middelzware routes: rij naar Darnius, en fiets de routes die rond het stuwmeer liggen en/of naar Maçanet de Cabrenis leiden.

Voor de zware routes: rij naar Albanyà, en fiets de routes die op de berg Bassegoda liggen (de top is +1300m, routes gaan tot +/- 1200m). Op deze routes zeker genoeg eten & drinken meenemen, want onderweg komt ge niets tegen.

Een tip: zet de tracks op je GPS, anders rijd je verloren... er durven wel eens pijlen ontbreken...

En nog even bevestigen dat de regio rond Roses - Cadaques - Port de la Selva (= natuurgebied Cap de Creus) ook de moeite is. Het ligt bovendien iets dichterbij, op 20 minuten rijden: redelijk wat hoogtemeters mét zicht op de zee! Daar zijn geen vaste routes, dacht ik, maar zoals al gezegd: op WikiLoc vind je veel tracks van Spanjaarden. Hier bvb. alle lusvormige MTB tracks
tussen 25-50km, op trefwoord Roses: http://nl.wikiloc.com/wikiloc/find.do?t ... =25&lto=50
Plaats reactie