Garmin Oregon en fietsknooppunten

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Mister M
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 02 aug 2009 23:34
Rijdt met: Trek

Garmin Oregon en fietsknooppunten

Bericht door Mister M »

Hoi allemaal,

Weet hier iemand raad mee? Als ik een route aanmaak met fietsknooppunten onder de vorm van waypoints, kan ik perfect van knooppunt naar knooppunt rijden.

Onder "trip counter" staat "volgend punt" mooi aangegeven bv "50". Als ik nu aan knooppunt 50 aankom duurt het te lang voor het volgende nr. verschijnt met als gevolg dat ik het bordje met de pijl richting volgende knooppunt bv "46" al voorbij gereden ben.

Is dit ergens in te stellen dat je bv van op 50m voor het waypoint/knooppunt al zogezegd aankomt en vroeger het volgende knooppunt kan zien?
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Ik weet nu niet van buiten of het bij mij waypoints of tracks zijn, maar als ik een rit in elkaar boks via knooppunt.be, dan heb ik het volledige traject, je weet wel, de "roze lijn". Ik moet die gewoon volgen en dan maken de knoopuunten niet meer uit.
Mister M
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 02 aug 2009 23:34
Rijdt met: Trek

Bericht door Mister M »

Misschien kan ik inderdaad beter mijn GPS instellen op kaart ipv trip counter.
Ik heb vroeger steeds met een papierken in de hand de fietsknooppunten gereden en ben gewoon van steeds op de bordjes te letten.

Ondertussen heb ik uitgedokterd dat je op kaartweergave ook datavelden kunt weergeven. Nu staan er twee datavelden aan, nl. "snelheid" en "waypoint volgende bestemming". Dan kan ik als ik een knooppunt nader onmiddelijk kijken aan een kruispunt welke richting ik uitmoet en het nr. eventueel van het bord aflezen. 20 meter verder komt dit ter bevestiging in het dataveld.

Ik heb dit toestel nog maar 2 dagen, maar echt eenvoudig zijn ze toch niet om mee te werken vind ik persoonlijk.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

MC Jo schreef:
Mister M schreef:Misschien kan ik inderdaad beter mijn GPS instellen op kaart ipv trip counter.
Ik heb vroeger steeds met een papierken in de hand de fietsknooppunten gereden en ben gewoon van steeds op de bordjes te letten.

Ondertussen heb ik uitgedokterd dat je op kaartweergave ook datavelden kunt weergeven. Nu staan er twee datavelden aan, nl. "snelheid" en "waypoint volgende bestemming". Dan kan ik als ik een knooppunt nader onmiddelijk kijken aan een kruispunt welke richting ik uitmoet en het nr. eventueel van het bord aflezen. 20 meter verder komt dit ter bevestiging in het dataveld.

Ik heb dit toestel nog maar 2 dagen, maar echt eenvoudig zijn ze toch niet om mee te werken vind ik persoonlijk.
Stukken eenvoudiger dan de MAP 60 toch. 't zal wel loslopen. 't valt echt wel mee. Na een paar keer gebruikt te hebben, ben je er zo mee weg.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Bericht door erwin.91 »

MC Jo schreef:Ik weet nu niet van buiten of het bij mij waypoints of tracks zijn, maar als ik een rit in elkaar boks via knooppunt.be, dan heb ik het volledige traject, je weet wel, de "roze lijn". Ik moet die gewoon volgen en dan maken de knoopuunten niet meer uit.
Met welk toestel is dit ?
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

MC Jo schreef:
erwin.91 schreef:
MC Jo schreef:Ik weet nu niet van buiten of het bij mij waypoints of tracks zijn, maar als ik een rit in elkaar boks via knooppunt.be, dan heb ik het volledige traject, je weet wel, de "roze lijn". Ik moet die gewoon volgen en dan maken de knoopuunten niet meer uit.
Met welk toestel is dit ?
Oregon 300
Mister M
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 02 aug 2009 23:34
Rijdt met: Trek

Bericht door Mister M »

Oregon 400t
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Bericht door erwin.91 »

Mister M schreef:Misschien kan ik inderdaad beter mijn GPS instellen op kaart ipv trip counter.
Ik heb vroeger steeds met een papierken in de hand de fietsknooppunten gereden en ben gewoon van steeds op de bordjes te letten.

Ondertussen heb ik uitgedokterd dat je op kaartweergave ook datavelden kunt weergeven. Nu staan er twee datavelden aan, nl. "snelheid" en "waypoint volgende bestemming". Dan kan ik als ik een knooppunt nader onmiddelijk kijken aan een kruispunt welke richting ik uitmoet en het nr. eventueel van het bord aflezen. 20 meter verder komt dit ter bevestiging in het dataveld.

Ik heb dit toestel nog maar 2 dagen, maar echt eenvoudig zijn ze toch niet om mee te werken vind ik persoonlijk.
En vlot het nu al een beetje om er mee te werken ?
Mister M
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 02 aug 2009 23:34
Rijdt met: Trek

Bericht door Mister M »

Ja, eigenlijk wel. Ben zeer tevreden van dit toestel. Maar je moet het wat tijd geven om er leren mee te werken.
Heb de Oregon 400t in combinatie met een RAM mount op het stuur.

Ik weet juist niet goed of dit toestel wel echt bestand is tegen een dikke laag modder.
Ik zou eigenlijk zo een soort hoes met vensterje over de GPS en RAM houder willen hebben, maar ik vind niks deftig.

Om te wandelen vind ik het ook tof toestel. Ik heb zo'n oude CD van het NGI die spijtig genoeg niet compatibel is met mijn Orgegon. Wel neem ik hiermee printscreens van een bepaalde omgeving en die sla ik op als jpg. Met de foto viewer op mij GPS heb ik dan een zeer gedetailleerde stafkaart op zak als ik bv. in de Ardennen ga stappen.
Gebruikersavatar
Rikki
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 19:03
Rijdt met: FRERA Delta 27 2009 - Centurion 1988
Contacteer:

Bericht door Rikki »

Mister M schreef:Ik weet juist niet goed of dit toestel wel echt bestand is tegen een dikke laag modder.
Ik zou eigenlijk zo een soort hoes met vensterje over de GPS en RAM houder willen hebben, maar ik vind niks deftig.
De GPS is waterdicht, dus modder kan hij ook wel verdragen. Aanrader is een plastick bescherming, dit is doorschijnend plastick dat aan je je scherm bevestigd (soort van zelfklevend) kan je normaal wel krijgen in een gps- of gsm-winkel. Een hoes met venstertje raad ik je af, als er stof of modder tussen de beschermhoes en het scherm komt gaat dit fijne krasjes maken met doffe plekken tot gevolg.
Plaats reactie