9/3/08 KORTRIJK-DUTSEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ugo
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 22:15
Rijdt met: orbea

Bericht door ugo »

Thierry schreef:Na de zware verhalen van vorig jaar had ik ewa schrik ivm 't parcours, maar dat viel dus echt heel goed mee. Zo goed als nergens modder gezien, soms eens een plaske maar niks echt smerigs. Wat dat betreft viel 't goe mee. Bevoorrading was ook dik in orde (2 breaks op 45 km). Afspuitstand waarschijnlijk ook, hoewel ik er niet van geprofiteerd heb. Fietsenparking picco bello, zowel voor als na de tocht.

Wat me op bepaalde momenten echter wel tegenstak vandaag : de bepijling, en dan vooral de manier waarop de pijlen hier en daar tegen bomen geniet waren (in 't bos boven 't Bed van Napoleon). Dit wordt nochtans nadrukkelijk verboden door de mensen van bosbeheer (bos en groen, of hoe ze tegenwoordig ook heten), maar blijkbaar trekken ze zich daar in Kortrijk-Dutsel niet te veel van aan.

Tweede opmerking, deze keer in verband met het parcours : vlak na de eerste klim naar 't Bed van Napoleon, gingen we boven rechtsaf, ewa golvend op en af langs een brede dreef doorheen 't bos, en dan rechts een singletrackske in. Zeer leuk ... tot wanneer we ewa verder linksaf gingen, en het parcours langs een pad ging (kronkelende singletrack bergaf) dat aangeduid stond met een groot bord met een groen handje erop en het woord STOP eronder. Of m.a.w. een pad waar niemand door mag: niet te voet, niet met de fiets ... Ik snap niet dat zo'n pad in een TT-parcours kan opgenomen zijn, dat bord staat daar niet voor niks hé. 'k Ben benieuwd wie toelating gegeven heeft om daar door te rijden.

Voor de rest was alles prima in orde, alleen in dat stuk bos bovenaan 't Bed van Napoleon is de organisatie wat mij betreft behoorlijk zwaar in de fout gegaan.

Beste Thierry,

U bent een zeer aandachtige biker.
Het klopt dat er in dat bos een bord staat met STOP erop. Dat bord geldt voor het (vroegere) padje dat juist naast dat bord naar beneden gaat. Het pad dat wij hebben gevolgd mag gebruikt worden. Het uitgestippeld parcours werd door Natuur en Bos goedgekeurd. Vooraleer Natuur en Bos een parcours goedkeurt is er een positief advies van de bevoegde boswachter vereist.
Als organisator van een dergelijke tocht zien we erop toe dat we alles binnen het toegelaten kader ook doen. Er zijn altijd wel een paar foutjes die in praktijk gebeuren, maar die trachten we altijd te vermijden. Als we dat niet doen, dan kunnen we volgende jaren geen tocht meer aanbieden en dat zou ook voor alle bikers zeer spijtig zijn.

namens de 4XPbikers
ugo
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Hallo ugo,

Dankjewel voor je reply. Blijkbaar ben ik toch niet zo heel aandachtig hoor, want dat andere paadje had ik helemaal niet gezien :oops: ... Bij deze m'n excuses voor de blijkbaar onterechte opmerking.
jorre28
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 02 jan 2008 11:13
Rijdt met: canyon grand canyon cf slx 29

Bericht door jorre28 »

ik heb het bord met stop gezien en het padje was er wel degelijk, ook al was het zeer slecht te zien
Gebruikersavatar
jacla
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 12:54
Rijdt met: Kona - Hey Hey

9/3/08 KORTRIJK-DUTSEL

Bericht door jacla »

FYI

45+ (inclusief extra lus) --> 705hm (Polar)

grt
Gebruikersavatar
mtbmuis
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 15:56
Rijdt met: turner flux

Bericht door mtbmuis »

=D>
Hoi, ook van mijn kant een dikke pluim ... goede afpijling / bevoorrading ok / parcours een goede verbetering tov vorig jaar alhoewel die modderstrook ook wel iets had #-o mtb in winter = mud :evil: niets zo heerlijk als een goed douchke achteraf ??

58, 9 km (met lus) - 865 hoogtemeters (polar 625 x)

kortom : een aanrader ! alvast tot volgend jaar !!
Plaats reactie