Niner failliet (en reeds verkocht)

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door spaghetti_2 »

In de VS heerst er inderdaad minder een gêne omtrent failliet gaan (kijk naar Trump), terwijl het hier wel meer een sociaal stigma is.
Toch, ik kan mij voorstellen dat de leveranciers of andere partijen die nog geld moeten krijgen van Niner hier niet mee kunnen lachen. Bescherming tegen schuldeisers krijgen en dan meteen een doorstart maken..
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door R1ALAIN »

Lap, ik was al aan het zien voor een derde Niner. Qua geometrie zijn hun frames toch niet te evenaren hoor.
Misschien worden deze fietsen wel echte "collectors items" :-D .
Specialized heeft in het verleden ook zwarte sneeuw gezien. Toen overgenomen door Merida en zie nu...
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door erwin.91 »

Geen paniek zou ik zeggen.

Volgens mij is het bedrijf boven het hoofd gegroeid van het huidig bestuur, tis niet om dat je een fiets kan tekenen dat je ook een bedrijf kunt runnen.

Het is wel jammer dat het woord failliet hiervoor word gebruikt, dat klinkt zo negatief hé en vooral in ons belgie land :(

Er zijn veel grote fietsmerken die op deze manier Niner al voor af gegaan zijn en op heden massaal en dan nog overprijst verkocht worden.

"Sit back relax and enjoy the ride"
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door erwin.91 »

R1ALAIN schreef:Lap, ik was al aan het zien voor een derde Niner.
wat info nodig stuur mij maar is een pb'ke :wink:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door madskatingcow »

In de Pinkbike post Niner Files for Chapter 11 Bankruptcy with Pending Sale to Colorado Investment Group antwoord Niner via 'NinerBikes' zelf in de comments. De moeite om is door te ploegen :wink:
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door erwin.91 »

madskatingcow schreef:In de Pinkbike post Niner Files for Chapter 11 Bankruptcy with Pending Sale to Colorado Investment Group antwoord Niner via 'NinerBikes' zelf in de comments. De moeite om is door te ploegen :wink:
Thas te spirit "blijven gaan" of om het op zijn ninerds te zeggen "Pedal Damn it" :-D
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Motorbiker »

Dat is de enige spreuk - naast de uitstekend rijdende en karaktervolle bikes - die ik van Niner kan smaken.
Hun " Ninerds " family feeling deed me teveel aan de Harley kudde denken. Waarschijnlijk typisch Amerikaans, het ergens bij horen, op basis van een product.

Ik hou van mijn Niner maar nog veel meer van de rit en mijn bikematen. Daar draait het om.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Dickie »

Imo laten ze niet helemaal het achterste van hun tong zien.
Naast het feit dat de kaders idd stevig aan de prijs zijn was het ook het concept:
Meer gericht op frames only. Pas gedurende de laatste jaren zijn ze de volledig afgemonteerde weg beginnen inslaan met het 'star-built' concept.
Beginners die de eerste stap willen zetten in mtb waren imo niet mee.


Daarbovenop:
Enkele modellen die een complete ramp waren (het Jet9 alu debacle , Air9 Scandium,...). Garantie werd proper opgelost, maar kan me wel voorstellen dat zulke calamiteiten serieus op de groei wegen. Alleen al de logistiek moet zwaar op het budget gewogen hebben.
Over het carbonverhaal kan ik uit eigen ervaring niets zeggen, maar daar zal in het begin ook wel wat groeipijn in gezeten hebben.
Ik kan me voorstellen dat de schulden van toen stilaan te zwaar wogen om verder mee te slepen.

Dat Chris meer biker dan zakenman zou zijn lijkt me overdreven, hij heeft toch tijdig ingezien dat er een andere partij met meer middelen welkom zou zijn.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door erwin.91 »

Zullen wel zien wat er van komt, zoals Dickie zegt hebben ze waarschijnlijk tijdig ingezien dat er meer middelen nodig zijn.

Ik blijf het toch goeie en ferme fietsen vinden, sinds mijn eerste Niner in 2010 zijn er wel al enkele gepasseerd hier er is geen ander merkt dat mij aanspreekt zoals Niner.

hier se om wat nostalgisch te doen :-)
Afbeelding
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="Free_ltd"]Toch raar dat ze failliet gaan terwijl ge ze eigenlijk toch wel heel veel ziet. Desondanks de hoge prijs zelfs. Bangelijke fietsen, maar persoonlijk vind ik de kaders toch verschrikkelijk duur.

Maar het lijkt erop dat ze zich eerder hebben laten failliet gaan om een doorstart te kunnen maken met verse investeerders om het merk te laten groeien. Ben benieuwd, want dan is de kans groot dat de prijs ook gaat zakken.[/quote]


Niner zit flink in de rode cijfers.... omzet en winst zijn 2 verschillende zaken... ze draaien amper omzet genoeg om de kosten van productie te recuperen, maar personeel , vergunningen, administratie etc kost ook veel geld.. en dat recupereert men niet genoeg
Er zou ook een zakkend aantal bestellingen zijn dit jaar, wat het probleem nog erger maakt.
Bovendien had men na al die jaren gehoopt op veel betere cijfers... zacht uitgedrukt ligt dat te laag.
de frames zijn ook veel te duur voor wat het is, men richt zich op een te specifieke groep.
Niner had meer variatie moeten brengen in hun gamma, om een veel breder publiek aan te spreken. Ze hebben zichzelf daardoor in de weg gaan staan.

als er een doorstart komt zal het wel een ommezwaai worden denk ik, meer "stanbdaard"-gebouwde frames a specialized, Merida etc... dat drukt de kosten flink.
Plaats reactie