Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Edlisjas »

Ik heb me opnieuw een crossfiets gekocht voor woon-werkverkeer tijdens de herfst/winter. Leuk licht setje tune wielen gekocht, nu zoek ik nog een licht lopend bandje met wat profiel om nu en dan ook eens een gravel/bospaadje mee te pikken. Liefst een band die tubeless gelegd kan worden. Iemand tips voor welke band? Bedankt.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door J.E. »

Edlisjas schreef:Ik heb me opnieuw een crossfiets gekocht voor woon-werkverkeer tijdens de herfst/winter. Leuk licht setje tune wielen gekocht, nu zoek ik nog een licht lopend bandje met wat profiel om nu en dan ook eens een gravel/bospaadje mee te pikken. Liefst een band die tubeless gelegd kan worden. Iemand tips voor welke band? Bedankt.
Niet twijfelen, maxxiss Rambler 38mm
Michaël
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: di 30 dec 2008 22:56
Rijdt met: Canyon

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Michaël »

Ik begin er morgen ook aan. 64 km heen en terug. Heb ook een crossfiets bij canyon gekocht, deze wordt binnenkort geleverd. Voorlopig met de koersfiets.
Auto juist verkocht en voor de moto word het stilaan te glad.
fieldmarshall
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: do 29 jan 2009 19:27
Rijdt met: Specialized Crave Pro 2014

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door fieldmarshall »

Michaël schreef:Ik begin er morgen ook aan. 64 km heen en terug. Heb ook een crossfiets bij canyon gekocht, deze wordt binnenkort geleverd. Voorlopig met de koersfiets.
Auto juist verkocht en voor de moto word het stilaan te glad.
Ik heb mij ook aan Canyon Inflite (AL) besteld... De oude mtb had duidelijk tekenen van slijtage (bracket lager, ketting, casette en
de coating van de Fox vork) en ik heb weinig zin om m'n goede MTB te verslijten aan woon-werk verkeer. Hij zou tussen11 en 17 november verzonden worden.

M'n eerste kromstuur bike, ik ben benieuwd!

Ik heb er wel direct de spatborden bij besteld. Ik zou'm graag nog uitrusten met een bagagedrager zoals bvb op de Specialized Turbo Vado (bijna onzichtbaar) om de looks te houden en er toch een tas aan te kunnen hangen... Iemand een idee waar je dat zou kunnen aanschaffen zonder een hele e-bike bij aan te moeten schaffen?
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Reindert »

Aan de mannen op het netekanaal en het albertkanaal, tussen herentals-Mechelen:
Het is Ok! Ik heb het nu overduidelijk gezien dat jullie met jullie gigalamp de afstand tussen twee bruggen kunnen verlichten. Fijn, maar ik schiet net niet in epilepsie, laat staan dat ik nog zie waar ik in dat knalfelle licht rij de laatste 150m voor jullie mij kruisen!!

Je gelooft het nooit: maar je kan je licht ook naar beneden richten! Straf eh ;)

Dank u.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BertG »

Reindert schreef:Aan de mannen op het netekanaal en het albertkanaal, tussen herentals-Mechelen:
Het is Ok! Ik heb het nu overduidelijk gezien dat jullie met jullie gigalamp de afstand tussen twee bruggen kunnen verlichten. Fijn, maar ik schiet net niet in epilepsie, laat staan dat ik nog zie waar ik in dat knalfelle licht rij de laatste 150m voor jullie mij kruisen!!

Je gelooft het nooit: maar je kan je licht ook naar beneden richten! Straf eh ;)

Dank u.
Herkenbaar. Een collega van mij heeft zo een redelijk zwaar accident gehad wegens verblinding door de fietslamp van een tegenligger. Overdrijven is ook een kunst...
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door De Wreter »

BertG schreef:
Reindert schreef:Aan de mannen op het netekanaal en het albertkanaal, tussen herentals-Mechelen:
Het is Ok! Ik heb het nu overduidelijk gezien dat jullie met jullie gigalamp de afstand tussen twee bruggen kunnen verlichten. Fijn, maar ik schiet net niet in epilepsie, laat staan dat ik nog zie waar ik in dat knalfelle licht rij de laatste 150m voor jullie mij kruisen!!

Je gelooft het nooit: maar je kan je licht ook naar beneden richten! Straf eh ;)

Dank u.
Herkenbaar. Een collega van mij heeft zo een redelijk zwaar accident gehad wegens verblinding door de fietslamp van een tegenligger. Overdrijven is ook een kunst...
+1 Maar ik roep dat de drager(s) van dat licht ook toe. "Doet da licht naar onder !"
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BerggeitCasualFietser »

De Wreter schreef:
BertG schreef:
Reindert schreef:Aan de mannen op het netekanaal en het albertkanaal, tussen herentals-Mechelen:
Het is Ok! Ik heb het nu overduidelijk gezien dat jullie met jullie gigalamp de afstand tussen twee bruggen kunnen verlichten. Fijn, maar ik schiet net niet in epilepsie, laat staan dat ik nog zie waar ik in dat knalfelle licht rij de laatste 150m voor jullie mij kruisen!!

Je gelooft het nooit: maar je kan je licht ook naar beneden richten! Straf eh ;)

Dank u.
Herkenbaar. Een collega van mij heeft zo een redelijk zwaar accident gehad wegens verblinding door de fietslamp van een tegenligger. Overdrijven is ook een kunst...
+1 Maar ik roep dat de drager(s) van dat licht ook toe. "Doet da licht naar onder !"
Net ervoor wordt je verblind en net na het passeren zie je geen hol meer doordat je net verblind was en terug in het donker komt. Bij ons ook op de dijk voorgehad toen ik ging joggen.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door frits motaar »

Ik heb me laten wijsmaken dat de fiets km vergoeding door de baas betaald moet worden,klopt dit,is dit een kost voor de firma waar je werkt of betaald de overheid mijn baas daarvoor??
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Boebbel »

Eerste hit van Google: http://www.fietsersbond.be/fietsvergoeding" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkgevers kunnen een vergoeding uitbetalen aan werknemers die (een deel van) hun woon-werkverkeer met de fiets afleggen.

De werkgever beslist zelf of hij een fietsvergoeding toekent. Het is dus een gunst en geen verplichting, tenzij dit vastligt in een CAO van je sector.
Plaats reactie