Garmin basecamp

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Garmin basecamp

Bericht door janssis werner »

Hallo. Wegens een verkeersongeval zit ik mij thuis te vervelen. Nu zoek ik iemand regio Gingelom die mij wegwijs kan maken in het maken van tochten op basecamp. Ben wel gene computer kenner. Heb al eens gekeken op YouTube maar dit is Chinees. Vermits ik de gids ben of was, kan ik toch nog wat ritjes uitstippelen voor de mannen. Alvast bedankt.

Grtjs.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin basecamp

Bericht door Free_ltd »

Ik ben begonnen met mapsoirce in 2008 en nu basecamp en snap het nog steeds niet :-).

Zeer ingewikkeld. Gebruik het vooral voor de moto.

Maar er worden regelmatis wel bij dealers van garmin workshops gegeven.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin basecamp

Bericht door janssis werner »

Hallo. Voor op de weg is er wel uitleg,maar kun je dit ook gebruiken voor te mountainbike. Zijn er misschien ook andere en gemakkelijker programma's om dit te doen.

Grtjs.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin basecamp

Bericht door Free_ltd »

Voor de weg en fiets werkt het programma net hetzelfde. Enkel moet ge de juiste kaarten inladen.

Als ik aan een route begin of eentje aanpas, moet ik zien dat ik niet die van de moto/auto oplaad, want dan staan al die boswegjes er niet op. Heb ooit ergens andere kaarten gedownload daarvoor.

En simpel uitgelegd zet ge dan een eerste punt op de start en eentje op het einde. Maar vermits ge een route maakt, ligt vaak het begin en eindpunt bij mekaar en dan gaat het moeilijk.

Dus neem een kaart van het gebied waar ge wilt rijden en neem het startpunt waar ge op klikt. En daarna een paar punten waar ge zeker wilt passeren zodat ge een grove route hebt. Daarna kunt ge inzoomen en met het pijltjestool uw lijnen tot daar verslepen waardoor die over de gewenste wegen/paadjes gaat. Ook kunt ge reeds geplaatste punten terug verplaatsen. Logica is soms wel ver zoek in Basecamp. Maar ik ken motards die er helemaal mee weg zijn en die doen ermee wat ze willen, maar dat kan ik ook niet.

Ik neem meestal een bestaande route en pas die wat aan naar mijn behoefte en aanpassing van start- en eindpunt. Dat zijn meestal routes die al door andere gereden zijn en meestal in orde zijn.

Maar als ge de tutorials bekijkt voor op de baan, dan gaat ge dat uiteindelijk ook kunnen voor de fiets.
Gebruikersavatar
MrGr3en
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 sep 2017 09:35

Re: Garmin basecamp

Bericht door MrGr3en »

Hey Janssis,

Zelf gebruik ik de website https://www.gpsies.com/createTrack.do om mijn routes te maken.

Hier zie je alle offroad fiets - en wandelpaden en is het echt makkelijk om een route uit te stippelen.

Daarna laad ik de GPX gewoon op men Garmin.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Garmin basecamp

Bericht door Serge R »

Hier kan je even mee zoet houden.


" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.mrgps.nl/over-mrgps/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin basecamp

Bericht door janssis werner »

Hallo . Bedankt voor de info. Ben vandaag niet veel thuis geweest omdat ik eens uit kon met de auto na vier weken. Dit doet eens goed. Ga dit morgen eens bekijken , heb ook gezien vandaag dat je best uw Garmin toestel koppelt voor de juiste kaarten op basecamp te kunnen gebruiken. Dus nu heb ik morgen wat afleiding en blijf ik uit de koekenkast. Hopelijk snel terug in het veld maar zal nog wat geduld moeten hebben.

Grtjs.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin basecamp

Bericht door janssis werner »

Hallo. Vandaag een rit proberen te maken op gpsies en is volgens mij goed en vlot verlopen. Straks de zoon een stukje laten testen. Heb op de kaart overal punten geplaatst en zo de tocht gemaakt en opgeslagen . Zo hoort het toch ,dan kun je van punt tot punt rijden. Als dit lukt dan ben ik er toch op een andere manier erbij.

Grtjs en alvast bedankt.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin basecamp

Bericht door janssis werner »

Volgende probleem. Vindt het terug op pc maar kunnen het niet over zetten. Kan dit zijn omdat ik niet ingelogd ben op site van gpsies. De zoon denkt van wel.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Garmin basecamp

Bericht door Dickie »

Heb je Basecamp al geïnstalleerd?
Als je vervolgens een openstreet (fiets of mtb) map download, dan kan je sporen beginnen tekenen in Basecamp.
Plaats reactie