Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018)

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Plaats reactie
B1One
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 sep 2017 15:49

Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018)

Bericht door B1One »

Beste vrienden,

wij zijn bezig met een nieuwe spectaculaire beachrace.
Nu willen wij zoveel mogelijk wensen voor een nieuwe beachrace erin verwerken.
De beste plaats om deze vraag te stellen is aan de beachracers en de MTB'ers.

één van de opties die wij bijvoorbeeld willen gaan doen:
tussen 10:00 en 13:00 krijgt iedereen deelnemers de kans om de snelste tijd neer te zetten op een parcours van +/- 40 km. Dit zijn kleinere rondes waarbij wij natuurlijke elementen op gaan werpen (heuvels, schansjes, kuipbochten, hard en mul zand, houten tracks over mul zand,.

Daarna starten de finales:
Finale dames recreatief 20km (50 snelsten)
Finale dames licentiehouders 20km (50 snelsten)
Finale heren recreatief 20 km (50 snelsten)
Finale heren licentiehouders 20km (50 snelsten)

Wat vinden jullie hiervan?
Zijn er wensen wat betreft parcours?
Zijn er wensen wat betreft obstakels?
Zijn er wensen wat betreft lengte parcours?
ZIjn er wensen wat betreft ondergrond (bij deze ronde is er mul en nat/hard zand)

Wat vinden jullie van het idee als het gaat om :
elke afzonderlijke MTB-er krijgt een chip, gaat over de start lijn, tijd gaat lopen, daarna doet deze het aantal ronden en na 40km stopt de tijd. Deze tijd gaat meteen door naar de categorie en de 50 snelsten ((op startnummer)) worden zichtbaar gemaakt.

Wij zouden heel graag deze week zoveel mogelijk wensen van jullie te horen krijgen.

Reageer op deze nieuwe topic of neem contact op via telefoon:
+31614427121 (nederland)

Wij willen heel graag een BEACHRACE voor jullie organiseren waarbij wij de wensen van jullie meenemen....
Schiet met name even op de vorm zoals die hierboven beschreven staat (40km timetrial/ kwalificatie).
Wij willen heel graag feedback van jullie.

met vriendelijke groet,

B1One
terry_thinline
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 00:13
Rijdt met: Ednine LHD, Kona Kahuna DDL, Rocky Mountain Instinct

Re: Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018

Bericht door terry_thinline »

De kalender voor december zit al redelijk vol... wanneer zouden jullie deze nog willen doen?

April lijkt me leuk, al wordt het moeilijk om vergunningen te krijgen voor die periode? Niet?
B1One
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 sep 2017 15:49

Re: Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018

Bericht door B1One »

Wij denken aan december - tussen kerst en oud&nieuw.
April is ook niet zo lastig ivm vergunningen. We hebben eigenlijk al een akkoord met de gemeente.

Het gaat dus om 28/29/30 dec of eind april.
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018

Bericht door robin »

ziet er wel tof uit,
op 26 december is wel nog een strandrace in bredene,

ik zou de tijdrit van 40Km wat korter maken, als je een breed publiek wil aantrekken tenminste. om 40Km keihard te vlammen moet je al uit het goeie hout gesneden zijn om dat te kunnen.

is mijn bescheiden mening maar he !
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018

Bericht door cube-rider »

Lijkt me zeker een leuk idee, maar zoals hierboven al genoteerd, misschien de afstand 40km. voor de tijdrit korter maken en mul zand vind ik ok maar korte stukken zodat je er zeker door kunt rijden en niet moet afstappen, dat vind ik persoonlijk niet zo tof, ik blijf liever op de bike zitten dan te moeten lopen met de bike in de hand.
Een stuk asfalt erin om snelheid te maken zou ik ook fijn vinden zoals op het BK vorig jaar.
Periode zou april wel eens uniek zijn.

Grtz
imb
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 nov 2011 22:14
Rijdt met: cube ltd sl + pro winner

Re: Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018

Bericht door imb »

Ik denk wel dat dit zal aanslaan bij veel mtb'rs. al vrees ik dat in april al veel mensen met het wegseizoen bezig zijn .Het weer zal wel lekkerder zijn maar er zijn gegarandeerd minder dlns. Ik zou tss kerst en nieuwjaar kiezen.
Zoals eerder vermeld zou de 40 km minder mogen zijn en de finale mss iets langer.
Ook de indeling van de finales zou ik anders doen(2x50 dames word moeilijk),
in plaats daarvan ook een indeling in leeftijdscategorien(senior,master).zodat de oudjes ook een kans hebben om een finale te rijden :-D
qwa parcour moet het een strandrace blijven ,zowel los en hard zand met hier en
daar een lusje richting binnenland. dit is wat ik ervan denk.
Waar zou deze race plaatsvinden?
grts
bukkem
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 sep 2017 08:39
Rijdt met: Cannondale Flash 29'er - Cervelo P3 - Cube streamer - Storm Nalu beachracer

Re: Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018

Bericht door bukkem »

B1One schreef:
Wat vinden jullie hiervan?
Zijn er wensen wat betreft parcours?
Zijn er wensen wat betreft obstakels?
Zijn er wensen wat betreft lengte parcours?
ZIjn er wensen wat betreft ondergrond (bij deze ronde is er mul en nat/hard zand)

Wat vinden jullie van het idee als het gaat om :
elke afzonderlijke MTB-er krijgt een chip, gaat over de start lijn, tijd gaat lopen, daarna doet deze het aantal ronden en na 40km stopt de tijd. Deze tijd gaat meteen door naar de categorie en de 50 snelsten ((op startnummer)) worden zichtbaar gemaakt.

B1One

Mijn bescheiden mening:

Ten eerste een dikke duim voor het initiatief!

Strandracen = strandracen. Dus allemaal tegelijk starten, beulen door het strand en waaiers vormen. Iedereen afzonderlijk starten lijkt weer meer om de discipline tijdrijden. Qua parcours is het mijn voorkeur om met de blik op oneindig het strand op en af te rijden zonder al te veel hindernissen. In Egmond hebben ze altijd van die balen stro als hindernis, dat vind ik niks. Zo'n duin beklimmen met de fiets aan de hand door het mulle zand is altijd wel een mooie uitputtingsslag. Als triatleet kun je daar het verschil maken :-) Qua afstand vind ik alles vanaf 35km de moeite. De meesten moeten er toch een stukje voor rijden en als je dan maar een klein uurtje kan afzien is dat weinig.

De ondergrond het liefst overlaten aan de weergoden. Die spanning vooraf van hoe het zal zijn en de niet gefundeerde wetenschap van hoe nou precies te rijden zijn het mooist.
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Re: Wensen voor een nieuwe beachrace (dec 2017 of april 2018

Bericht door Flashy »

Mooi idee ;-) , enkel zoals Robin zegt vind de 40Km wel echt te ver .
Hiermee maak je de race minder toegankelijk voor de gewone amateur :-( (zoals ik ). Als ik de eerste 40 km voluit zal gaan vrees ik dat de werkelijke race 50% trager zal gaan lol. Weet nu dat de gem beachrace tussen de 40 en 60km is van lengte ....(tenzij er gekozen is voor de kleine afstand =-- 20a 30 km).
+ Hoe dan met de elite , master klassen ? Begrijp mij niet verkeerd ik vind het mega tof dat er nog iemand interesse toont om nog een beachrace te organiseren :-)
Vergeet niet dat op veel starndraces (bijna allemaal) er een beperking is van het aantal deelnemers . Hoe zie je dit dan ?? 500 inschrijvingen voor de testrace en uiteindelijk vb 250 deelnemers aan de werkelijke race? (betalen zij dan ook de helft ? ) Denk in dit geval dat er veel zullen zijn die het volgende jaar zullen afhaken.... Genoeg races waar inschrijving voldoende is voor deelname.
Plaats reactie