26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door lowie »

Lee schreef:Heeft iemand de 65 van vorig jaar op GPX? Ik Vind die wel van 2014, maar heb schrik dat bepaalde paden al niet meer toegankelijk gaan zijn (uit ervaring na het rijden van andere oudere GPX routes)

Had na de lovende commentaren de 65km zondag wel eens willen uitproberen, maar kan van't weekend enkel op zaterdag mijne fiets bovenhalen.

Thnx!
Het wedstrijdparcours narijden is uit den boze ! we hebben al problemen genoeg om elk jaar weer opnieuw voor onze vergunningen te vechten, en dit o.a. door bikers die dit parcours narijden.
Bovendien zijn er momenteel verschillende controles aangekondigd door het DNF (Departement Nature et Forets),
Lowie Mariën, parcoursbouwer RDHF
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

lowie schreef:
Lee schreef:Heeft iemand de 65 van vorig jaar op GPX? Ik Vind die wel van 2014, maar heb schrik dat bepaalde paden al niet meer toegankelijk gaan zijn (uit ervaring na het rijden van andere oudere GPX routes)

Had na de lovende commentaren de 65km zondag wel eens willen uitproberen, maar kan van't weekend enkel op zaterdag mijne fiets bovenhalen.

Thnx!
Het wedstrijdparcours narijden is uit den boze ! we hebben al problemen genoeg om elk jaar weer opnieuw voor onze vergunningen te vechten, en dit o.a. door bikers die dit parcours narijden.
Bovendien zijn er momenteel verschillende controles aangekondigd door het DNF (Departement Nature et Forets),
Lowie Mariën, parcoursbouwer RDHF
.

Tijdens Cimes zijn deze controles volgens mij ook aangekondigd geweest, en heb ik op verschillende plaatsen hun mensen gezien!
Wat ook kan helpen is om geen afval meer op de grond te smijten, er zijn vuilnisbakken genoeg aan de ravi's, en iets wegstoppen in je achterzak is maar twee seconden werk.
Wie toch de top 625 ambieert, en denk dat hij toch wel gigantisch tijdsverlies zal maken met dit maneuver, misschien gewoon even onder je trui stoppen, of onder je broekspijp net boven je knie, en dan op een beter moment dan in je achterzak stoppen.

Ik heb niks te maken met de organisaties van beide monumenten, (en andere), maar steun hun wel volop in hun moeite om zo mooie dagen te organiseren.
Gebruikersavatar
Lee
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 11 jul 2006 20:15
Rijdt met: Cube Stereo HPC / Cube Reaction GTC Race

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Lee »

lowie schreef:
Lee schreef:Heeft iemand de 65 van vorig jaar op GPX? Ik Vind die wel van 2014, maar heb schrik dat bepaalde paden al niet meer toegankelijk gaan zijn (uit ervaring na het rijden van andere oudere GPX routes)

Had na de lovende commentaren de 65km zondag wel eens willen uitproberen, maar kan van't weekend enkel op zaterdag mijne fiets bovenhalen.

Thnx!
Het wedstrijdparcours narijden is uit den boze ! we hebben al problemen genoeg om elk jaar weer opnieuw voor onze vergunningen te vechten, en dit o.a. door bikers die dit parcours narijden.
Bovendien zijn er momenteel verschillende controles aangekondigd door het DNF (Departement Nature et Forets),
Lowie Mariën, parcoursbouwer RDHF
Dag Lowie,

Ok, de eigenlijke route rijden zal dan tot volgend jaar moeten wachten.
Betekent jouw antwoord ook dat er geen "Open Tracks" meer beschikbaar zijn zoals vermeld op de website van rdhf of kan dat nog wel?

Mvg,

Lee
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door lowie »

Lee schreef:Betekent jouw antwoord ook dat er geen "Open Tracks" meer beschikbaar zijn zoals vermeld op de website van rdhf of kan dat nog wel?
dat klopt idd, en is intussen van de website verwijderd
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Headshot »

Ze zijn echt aan het overdrijven, wat ze eigenlijk willen is dat je door het jaar niet in de streek gaat rijden, anders dreigen ze de Rdhf het leven zuur maken. Als er nog enkel die ene dag mag gebiked worden mogen ze hem van mij afschaffen, ik werk toch meestal int weekend en kan bijna nooit deelnemen
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door lowie »

Headshot schreef:Ze zijn echt aan het overdrijven, wat ze eigenlijk willen is dat je door het jaar niet in de streek gaat rijden, anders dreigen ze de Rdhf het leven zuur maken. Als er nog enkel die ene dag mag gebiked worden mogen ze hem van mij afschaffen, ik werk toch meestal int weekend en kan bijna nooit deelnemen
dank u ...... vooral om zo kort door de bocht te gaan
wees blij dat er o.a. bij de RDHF mensen betrokken zijn die zich het voortbestaan van met mtb-en in de Ardennen erg aantrekken, anders zou je voor voldongen feiten komen te staan .... MET of ZONDER RDHF
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Headshot »

lowie schreef:
Headshot schreef:Ze zijn echt aan het overdrijven, wat ze eigenlijk willen is dat je door het jaar niet in de streek gaat rijden, anders dreigen ze de Rdhf het leven zuur maken. Als er nog enkel die ene dag mag gebiked worden mogen ze hem van mij afschaffen, ik werk toch meestal int weekend en kan bijna nooit deelnemen
dank u ...... vooral om zo kort door de bocht te gaan
wees blij dat er o.a. bij de RDHF mensen betrokken zijn die zich het voortbestaan van met mtb-en in de Ardennen erg aantrekken, anders zou je voor voldongen feiten komen te staan .... MET of ZONDER RDHF
Is mss idd wat kort door de bocht maar als er nu een onwetende biker toevallig op een verkeerd pad rijd en hij word 'betrapt' dan zou de Rdhf dus ook al problemen kunnen krijgen, dat is langs hun kant ook kort door de bocht. Ben zeker blij en dankbaar dat er nog mensen zijn die zeer veel vrije tijd en werk in de tochten steken voor ons plezier, ben enkel minder blij met de groene hun gedachten gang om elk jaar maar strenger en strenger te worden tot er over een paar jaar niets dan vaste routes gaan overblijven, daar willen ze naartoe volgens mij...
Stubby
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 09 mei 2012 18:39
Rijdt met: Scott scale 910

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Stubby »

Mijn startnummer voor de 119km is niet toegekomen met de post... Zou deze nog af te halen zijn voor de race? Zijn er nog bikers met dit probleem. Thx gr Tom
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 26-06-2016 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door spaghetti_2 »

Dit is het topic van vorig jaar. En je krijgt gewoon een mail met je nummer in. Niemand heeft zijn nummer effectief al gekregen. Die haal je af aan de start.
Plaats reactie