20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edition

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dd_o
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 aug 2006 00:08
Rijdt met: cross: Canyon Inflite, race: Cervelo R3, triatlon: Argon18 e118

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door dd_o »

jootje schreef:
dd_o schreef:te doen met een crosser?
Liefst niet.
En anders voldoende binnenbanden voorzien :wink:

Paar jaar geleden kreeg ik op de pechdienst telefoontje van deelnemer die na goed tien km al voor de derde maal lek stond & maar twee binnenbanden mee had.
Rustig rijden op de stenige afdalingen? Maar is dat dan leuk??

ok, heel jammer.... momenteel mtb-loos...
bedankt om te melden
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door berdunnor »

Vorige week was de weg over de Hotond afgesloten. Is dit nog het geval?
Yannus
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 01 mei 2014 22:41

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Yannus »

berdunnor schreef:Vorige week was de weg over de Hotond afgesloten. Is dit nog het geval?
Volledig vrij nu. Je kan perfect door morgenvroeg!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door TaurineR »

Hier nabij Antwerpen regent het nu heel hard..
Hoe zit dat in de Vlaanders?
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door dirty »

Bij ons op de rand van Antwerpen en Oost-vlaanderen droog ,het zal te zien waar de buien hangen
Gebruikersavatar
jootje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: za 23 dec 2006 19:33
Rijdt met: Canyon CF SL 29

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door jootje »

TaurineR schreef:Hier nabij Antwerpen regent het nu heel hard..
Hoe zit dat in de Vlaanders?
Regen???
Deze namiddag een beetje, maar al bij al ligt het hier nog heel droog.
Ik moest de uitpijlers zware hamer meegeven om hun borden in de grond te krijgen.

Uurtje geleden heb in nog foto van prachtige ondergaande zon op mijn Fb gepost.
Eerste meters van onze optielus en geen regen te bespeuren =D> hopelijk kunnen jullie die zien via de onderstaande link?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 1800070726
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door kris »

De 10de keer dat ik de herdermarathon rijd en het was de moeite. Waar ze de laatste jaren veeleer een (bijna) vast parcours hadden hebben ze mij positief verbaasd.
Misschien meegeven dat ik uit de streek kom en zo goed als al de baantjes al meerdere keren heb gereden.

Het was hier en daar wel vettig maar wel berijdbaar.
Alpenweide was top.
Ijskelder downhill is wel risky bussines :wink: . Maar bergop zou dat ook geweest zijn denk ik...
Speelbos (Livierenbos) is en blijft plezant
Klim na brugje met 'chicane' in Everbeek (hoogbos?) was zwaar maar net doenbaar.

Nog extra vermelding voor het voor mij onbekend baantje aan de bossenaar =D>

Op naar de 11de editie :-" :-" :-D
Arend
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 20:07
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Arend »

Wat een geweldige tocht was dat vandaag. Het begon wat mieserig maar even later was de zon daar dan toch. Omdat ik niet zo zeker was van m'n conditie had ik wijselijk gekozen voor 'slechts' de 40 maar bij de splitsing voor de extra lus die er toch nog bijgenomen. Had ik het geweten was ik voor de 60 gegaan. Ik zou graag zeggen om dat de volgende keer te doen maar blijkbaar komt die niet meer. Echt jammer. Misschien kunnen jullie nog wel een jaarlijkse tocht organiseren maar dan geen marathon meer, wat kleiner van opzet, gegarandeerd dat dat net zoveel leute gaat geven. Ik wil dan best m'n steentje bijdragen aan de organisatie. Merci. Top-organisatie.
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Biker123 »

Deze morgen om half 8 gestart voor de 100 + optielus.
Direct begonnen met een stevige regenbui, maar naar mijn gevoel heeft het deze week wel al serieus geregend rond schorisse. Vorige week in brakel gereden, en redelijk wat stukken uit het parcours kwamen overeen, met 1 verschil: vorige week lag dat allemaal nog kurkdroog, nu was het af en toe serieus slibberen.
Tocht was zoals altijd dik in orde, ondanks de modder niet al te veel moeten afstappen. En als ik moest afstappen, lag het vooral aan mijn mindere techniek ;)

Tofste stukje was de 'grand dieu' met het bos erna waar er kilometers aan 1 stuk op en af moest gereden worden. Welk bos is dit exact?
En voor de herders: hebben jullie stukken uit het parcours moeten nemen door de regen?

Absoluut een tocht die hard gemist zal worden! Prachtig parcours, vriendelijke mensen en toporganisatie!
Hopelijk herbeginnen jullie ooit, want dit mag niet zomaar verdwijnen :( ook jammer dat het bosje van den dokteur ook nu niet in het parcours zat/kon zitten, een van de leukste stukken die ik al gereden heb.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door dirty »

Goed geamuseerd , zeer goede organisatie , prima bepijling ,bevoorrading, afspuitstand , apres !
Bedankt aan de organisatie en het gaat jullie goed in de toekomst =D> =D> =D>

Ikzelf 1 keer goed gevallen waarbij heel veel geluk gehad of ik zat in een rolstoel , met mijn rug op een boomwortel gevallen gevolg blauwe plek [-o< oorzaak mijn versnelling schoot telkens over indien ik te veel kracht zette op mijn pedalen , dus versleten tandwielen .
Toch de rit van 60 km kunnen uitrijden en nadien enkel Gentse zotten gedronken en een goede worst verorberd ,nadien terug huiswaarts gereden , ook nog eens bedankt aan mijne bike buddy Bobke ,het was tof !
Plaats reactie