Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door geertg »

EG6 schreef:
Flupke70 schreef:Ingeschreven... en dan zie ik opeens op die website staan dat de hoogtemeters zijn aangepast van 1520 naar 2350!? En dat voor 57km...kan da wel kloppen?? :roll:
De marathon van 83km heeft er 'maar' 2230..
Even nagekeken, zo wordt het inderdaad aangekondigd vanaf heden :-) . Fout of realiteit?
Is er trouwens iemand die overweg kan met die interactieve parcourskaarten? Waar ik ook op klik, ik blijf gewoon alles door elkaar zien...
Inderdaad niet echt duidelijk. Als ik het goed voorheb : Marathon = roze en Ardenne is hetzelfde behalve de linkse roze lus die je niet neemt omdat je eerder moet afslaan en het kleine in geel aangeduide stukje volgt om zo terug verder het Marathon parcours te volgen. Zelfde wat betreft het roze lusje in de buurt van Houffalize.

Edit : nog eenvoudiger, klik gewoon op de kaart zelf op een kleur en je krijgt het parcours afzonderlijk aangeduid.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door spaghetti_2 »

De populariteit van deze marathon blijft me wel ergens verbazen, gezien de zeer hoge inschrijvingsprijzen :-" Als je dan ziet wat je bij La Hallonienne, RdHF, Cimes de Waimes en al die andere mooie marathons krijgt voor de helft van de prijs.. Soit, ik wil de prijs discussie niet opnieuw opstarten, maar ik pas voor deze want geen puntjes te verdienen voor de BAMS of O2MC en nog genoeg lekkers om van te smullen de komende weken in de Ardennen :drunk:
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door alexhaemers »

gratis tickets gewonnen via isostar dus over de prijs hoor je mij niet klagen;

heb nog iets recht te zetten met vorig jaar :p dan breuk gehad...
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door geertg »

spaghetti_2 schreef:De populariteit van deze marathon blijft me wel ergens verbazen, gezien de zeer hoge inschrijvingsprijzen :-" Als je dan ziet wat je bij La Hallonienne, RdHF, Cimes de Waimes en al die andere mooie marathons krijgt voor de helft van de prijs.. Soit, ik wil de prijs discussie niet opnieuw opstarten, maar ik pas voor deze want geen puntjes te verdienen voor de BAMS of O2MC en nog genoeg lekkers om van te smullen de komende weken in de Ardennen :drunk:
Als ik mij niet vergis dan is Golazo Sports de organisator : omzet volgens laatst neergelegde geconsolideerde jaarrekening = 50.561.000,00 euro !!!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door scelter »

Ze doen wel wat meer als de roc als je hun website bekijkt. Antwerp 10 miles en marathon van Eindhoven zitten er onderandere bij. Dat zijn evenementen met 10duizenden deelnemers.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door spaghetti_2 »

Ze doen inderdaad heel veel, en ze hebben gewoon een zeer slimme strategie: ze kopen events op die al lang naam en faam hebben opgebouwd. In Frankrijk hebben ze alle cyclo's van de Grand Trophée opgekocht (o.a. 3 Ballons, La Marmotte). Plots zijn zijn er drie nieuwe Marmotte wedstrijden. Roc d'Ardenne teert ook puur op het succes van grote broer Roc d'Azur. Antwerp 10 Miles bestond uiteraard ook al lang voor overname Golazo, idem voor de Ronde Van Vlaanderen voor wielertoeristen. Ook de cyclo van Parijs Roubaix en LBL zit in hun zak. Je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze een succesvol zakenmodel in de sportwereld opbouwen, veel mensen komen nu eenmaal af op grote namen. Prijs/kwaliteit is het een heel ander verhaal natuurlijk, maar het staat ons als consument vrij om daar wel of niet in mee te gaan :-)
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door bip bip »

cube-rider schreef:Kan je dan zondag aankomen inschrijven en dan gewoon vertrekken met de niet licentie houders zoals ik of hoe zit dat juist.om 9u.05 dan.
dat kan, je kan best van thuis uit je inschrijvingsformulier al invullen:
http://www.sport.be/rocdardenne/2017/nl/inschrijven/" onclick="window.open(this.href);return false;

grt,
bip bip
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door alexhaemers »

hopelijk zijn de weergoden goed gezind en laten ze niet veel water vallen de komende dagen ...

iemand een idee hoe alles nu ligt?
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door jervanheg »

alexhaemers schreef:
iemand een idee hoe alles nu ligt?
Nog slechts heel weinig regen gevallen!
http://www.chalet-houffalize.be/houffacam.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: Roc d'Ardenne 2017 (Houffalize 28-30 April)

Bericht door jfcb »

Afgelopen zondag lag het er kurkdroog bij alleszins. Al vrees ik dat het er volgend weekend wat natter zal bijliggen.
Plaats reactie