Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Gevallen van garantie

Bericht door Free_ltd »

Eind goed alles goed. Maar als zo een gesprek al moeizaam loopt, is mijn vertrouwen weg. Nieuw kader aannemen en adios Canyon. Service moet ook iets waard zijn en ik wil me graag ergens thuis voelen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Gevallen van garantie

Bericht door KrisMaes76 »

De zitbuis van mn Nerve was dit jaar ook gebarsten. Foto's van getrokken, naar service center Leuven gestuurd. Daar hebben ze nog een paar extra foto's gevraagd, die ook doorgemaild. 1 week later bevestiging dat dit garantie was en dan een 3-tal weken later een mooi nieuw frame opgestuurd gekregen.

Heb jij toch blijkbaar pech gehad met de persoon die jou ontvangen heeft.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Gevallen van garantie

Bericht door janssis werner »

Hallo. Bij canyon in de garantie toch niet ok hoor. Als ze iets vinden op wat ze het kunnen steken dan zullen ze het niet nalaten u erop te pakken. Terwijl zij in dit geval in de fout gaan. Als je een vraag stelt over het inslijten van de versnellings kabel , geven zij gewoon aan dat kabel te lang is en ze hebben hem er zelf in geplaatst en deze was ook zo stuk . Daarna heb ik hem vervangen en op de zelfde lengte terug geplaatst en weer het zelfde probleem als gevolg . Op het forum ben ik trouwens niet alleen. Nu heeft een vriend van mij een 2 dehands gekocht met de lagers die volgens de koper aan vervanging toe waren. Maar nu blijkt dat deze in het frame zijn uit gesleten en dit komt door de trapas zelf. Dus nu doen ze moeilijk omdat de verkoper een paar krasjes bij gekleurd heeft om de kader mooi te houden. Veel vijven en zessen daar over maar als hij dan vraagt hoe het komt dat de trapas te lang is en de verdeling van de ringen volledig fout staan dan houden ze hun van kromme haas . Als ze toch zo gesteld zijn om de kader te onderzoeken op scheuren ,dan zouden ze dit beter eerst eens doen voor dat ze de klant in de kou laten staan.

Vervolg van dit in fiets onderdelen onder canyon dude en trapas e therteen. Ook onder problemen e thirteen trapassen.

Grtjs.

ps Alle hulp is wekom.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Gevallen van garantie

Bericht door vani »

Paar weken terug mijn koersframe van Canyon gebroken de ENDURACE CF SLX DISC. Rond braquet gescheurd en breuk liep verder naar achtervork. Hun eerste mail was al proberen hun eruit te lullen en te zeggen er staat een Sram cranck op ipv een Shimano.... vorige week bevestigd dat het frame in garantie wordt vervangen en opgestuurd is naar Leuven. Vanmorgen bel ik om 9 uur om te vragen of frame er is en ze bevestigen dat het er is aangekomen dus om tijd te besparen op koerierdienst rij ik zelf naar Leuven (160 km tot daar). Met al die remleidingen en DI2 kabels die door frame lopen kan ik dat niet zelf dus zetten zij het over en zeggen ze daar dat ik 3 weken geduld zal moeten hebben want 1 van hen techniekers is geblesseerd... Ik vraag geef me dan frame mee en ik laat het elders overzetten en stuur jullie de factuur. dit kon maar wilden daarvoor max 120€ geven. Ik vond iemand die het wou doen en factureren. Dus ga ik terug naar binnen en vraag het frame en dan zeggen ze maar het frame is er nog niet ](*,) ](*,) ](*,) dus om 9 uur was het frame er en om 11 uur niet meer. Toen toch beslist fiets achter te laten en ik vroeg bewijst dat ik de fiets daar achterliet. Ze vonden het nog raar en ongepast dat ik een bewijs wou dat ik daar fiets achterliet, fiets van 5000 € zomaar zonder bewijs ergens achterlaten doe ik niet bij iemand die ik niet ken ](*,) :evil: dan krijg je nog een klein dreigementje dat het wel iets langer zou kunnen duren omdat ik mij zo opstelde :-&
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Gevallen van garantie

Bericht door janssis werner »

Dit systeem werkt maar alleen met nog betere service als met een locale winkel. Als je niet zorg draagt voor uw klanten zal het wel minderen . Ik heb mijne destijds gekocht in samen spraak met mijne fietsenwinkel omdat hij mij dit in zijn gamma niet kon aanbieden. Ondertussen fiets bij gekocht voor de zoon en is canyon naast de prijzen gevallen. Daar heeft zeker hum communicatie over het inslijten van kabels bij te maken. Ze zouden toch nog iets en soms veel beter hun best doen en de klant zeker als vriend houden . Ga de volgende keer toch nog wat beter rond horen voor zulke aankopen en eerst ook over garantie praten dat er geen misverstanden kunnen zijn achteraf.

Grtjs.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Gevallen van garantie

Bericht door vani »

en de klucht wordt nog beter
Dag

Zoals u waarschijnlijk al gezien hebt via de UPS tracking code is u nieuwe frame toegekomen in ons service center. Helaas moeten wij u meedelen dat dit een foutief frame is.

Inmiddels is er al een nieuw frame aangevraagd en in bestelling geplaatst. Dit frame zal nu zo snel mogelijk naar ons service center verzonden worden. Wanneer het toekomt proberen wij de ombouw zo spoedig mogelijk uit te voeren.

Wij houden u op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak.

Indien u nog vragen heeft horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Gevallen van garantie

Bericht door Reflex »

Heb er meer klachten over gehoord. Zo hadden ze vorig jaar ook problemen met de levering van hun nieuwe fietsen duurde het maanden voordat iemand zijn koersfiets kreeg die volgens de site op voorraad was. Dat zijn zaken die mensen onthouden. Daarom ook mijn vader afgeraden om een Canyon te kopen toen hij ernaar keek. Inmiddels heeft hij een mooie Willier.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Gevallen van garantie

Bericht door spaghetti_2 »

Canyon is vorig jaar overgeschakeld naar een nieuw magazijn, met een automatisatiesysteem waarbij alle onderdelen voor een bepaalde fiets automatisch uit het magazijn worden genomen. Dit liep in het begin blijkbaar helemaal spaak, waarbij de verkeerde onderdelen voor een fiets uit het magazijn genomen werden, met alle vertragingen tot gevolg. Hier vind je wel wat over op internet. Bij mijn weten is dit euvel ondertussen opgelost en ik ken zelfs fietsvrienden die hun fiets veel vroeger dan gepland hebben aangekregen. Daarnaast, als ik het zo lees, krijgen de meesten wel een nieuw kader in garantie, en is er enkel onvrede over de afhandeling of de wachttijd. Dat dit bij een fietsenmaker vlotter verloopt, is logisch: dit is een tussenhandelaar die er voordeel (lees: klanten tevreden houden/winnen) uithaalt om de garantie voor jou te bepleiten bij de fietsenproducent. Dit is net hetzelfde principe als bij een makelaar en een verzekeraar. Er is een reden waarom veel mensen (inclusief mezelf) meer betalen voor een makelaar.

Ik heb geen relaties met Canyon, maar elk fietsenmerk dat veel fietsen verkoopt zal zowel positieve als negatieve garantieverhalen hebben. Je weet dat je rechtstreeks bij hen koopt en niet via een fietsenmaker. Het verzenden van en naar Duitsland vraagt wat meer tijd, het lijkt me logisch dat elk garantie geval door hen met een kritisch oog bekeken wordt (wat een onvriendelijke behandeling uiteraard niet goed praat). Maar bij mijn weten worden bij pakweg Trek en Specialized de frames ook niet zomaar uitgedeeld :)
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Gevallen van garantie

Bericht door janssis werner »

Daar heb je wel gelijk in. Maar in plaats van te zeggen dat kabels te lang zijn en gewoon rubberje voor bescherming kabel op te sturen, plus dat was ook na twee ritten naar de frut. Mogen ze toch wat meer aandacht aan besteden. Vraag zelfs gene nieuwe kader, alleen een oplossing. Bij de kader van collega waar de lagers van uitgesleten zijn en de verkoper de kader heeft bij gewerkt en dit niet het probleem was. Kunnen ze de kader toch eerst eens opsturen en doorlichten over er breuken zijn of niet. Voor dat ze hun er zomaar van afmaken. Als er iets mee gebeurt was waardoor hij overspoten was dan kunnen ze hun beroepen op de garantie. Anders moeten ze ook niet uitpakken dat zij de enige zijn die dit zo kunnen controleren. Daar had de klant alle begrip voor maar nu niet meer en is nu heel ontgoocheld. Zij laten hunne slaap er niet voor. Dit heb je wel in de locale daeler die komt u nog sneller tegen en doet daardoor beter zen best. Dit is volgens mij met alles zo hoe groter de zaak des te kleiner en onbelangrijker de klant.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Gevallen van garantie

Bericht door De Wreter »

Ja, en hoe gestructureerder je te werk gaat, hoe meer dat oplevert. Van sommige posts krijg ik gewoon hoofdpijn...
Plaats reactie