Brake Protect

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Brake Protect

Bericht door vani »

Iemand al ervaringen met die borsteltjes die je op remhoef plaatst om vuil van schijf en uit remhoef te houden?

" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.brakeprotec.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Brake Protect

Bericht door Free_ltd »

Heb het al op FB zien verschijnen en ook werd deze vraag gesteld op een FB MTB groep en daar werd het compleet door de mangel gehaald.

Hetgeen me daarvan bij bleef: 'Proficiat, ze hebben een oplossing gevonden voor een probleem dat zicht niet voor doet'.

Ze doen een crowdfunding en als ge ziet hoe hard die gaat, dan weet ge ook dat het gaat floppen. Ik kan het niet direct vinden, maar dacht dat ze van september tot nu iets van €450 hadden en ze willen graag €20000. Moest het zo revolutionair zijn, dan ging dat harder.

En dan nog die hoge prijs 8-[ Zo een dingetje zou ge eerder op aliexpress.com vinden voor €3.

Zelf heb ik de site eens bekeken en ze beweren dat ge jaarlijks dan de helft aan remblokken kwijt zijt en dus de investering waard. Maar in hun berekening spreken ze van €25/remklauw als ge het zelf vervangt en €75/remklauw als de LBS het doet. Toch wel een beetje van de pot gerukt, niet?

Ge moogt het altijd proberen, maar zowat 99% van de groep op FB had er zijn twijfels over.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Brake Protect

Bericht door vani »

Wel ik vind ze ook kostelijk drm dat ik het nie zomaar wil aanschaffen :P en veel remblokken verslijt ik nu ook niet was me zo eerder voor lawai te doen als je dar een plas of iets gereden hebt of iets maar dan heb je nog verschillen voor zand en modder en weet niet wat nog allemaal en iedere x wisselen vind ik dan ook onnozel
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Brake Protect

Bericht door Verzetje »

Als het slijk in de borstels hangt, dan veegt ge continu slijk door uw klauwen :-?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Brake Protect

Bericht door spaghetti_2 »

Het impliceert ook dat alle vuil dat in je remblokken terecht komt afkomstig is van je remschijven. Als je een vettige tocht rijdt dan komt het gewoon langs alle kanten.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Brake Protect

Bericht door madskatingcow »

Ik denk dat het eerder voor de strandracers ontwikkeld is die schijfremmen in plaats van velgremmen op de fiets hebben.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Brake Protect

Bericht door Free_ltd »

Ik denk vooral in een opwelling ontwikkeld door iemand die snel rijk probeert te worden, maar er grandioos in faalt.

Zo een dingetjes zijn idd een goede uitvinding, als ze voor €5 in den Action of Blokker liggen.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Brake Protect

Bericht door Dickie »

Imo kan je dan gewoon borsteltjes op de caliper plakken.
Op een tt eens iemand tegengekomen met carbonnen schalen over de remschijven.
Hij was toen nog met een prototype onderweg en heeft me een website genoemd, maar die ben ik vergeten.
Voor een platte, Vlaamse moddertocht zonder risico op oververhitting, leek dat me een effectievere oplossing.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Brake Protect

Bericht door KrisMaes76 »

Op industriële wagentjes op rails in fabrieken zie ik soms ook zo stalen / alu borsteltjes die de rails moeten proper houden, helpt heel eventjes totdat die haartjes afslijten net boven de rails en dat ga je hier ook hebben.

Beste oplossing is hardhouten of bronzen blokjes die los in een geleidebus zitten. Die blokjes slijten mooi rond de rails en blijven door hun gewicht altijd goed contact houden.

Op een remschijf is dat al wat lastiger omdat de zwaartekracht hier niet wil meewerken. Als je zo'n blokjes zou monteren met een veertje, dan zou het wel helpen, maar dan ga je wel rondrijden met toegenepen remmen...
Plaats reactie