Lago Maggiore - Stresa

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
kr@be
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 12 okt 2004 11:15
Rijdt met: Niner

Lago Maggiore - Stresa

Bericht door kr@be »

Binnenkort gaan we op vakantie naar Stresa - Lago Maggiore.

Weet iemand of daar bewegwijzerde mtb routes zijn? Ik heb wel al wat gps-tracks gevonden.
Nog tips of ervaringen?
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door prideandglory1891 »

kr@be schreef:Binnenkort gaan we op vakantie naar Stresa - Lago Maggiore.

Weet iemand of daar bewegwijzerde mtb routes zijn? Ik heb wel al wat gps-tracks gevonden.
Nog tips of ervaringen?
Ik zat vorig jaar in Verbania.
Mottarone opgereden, deels offroad afgedaald.

Veel leuke mtb route's zijn er daar niet te vinden die bepijld zijn, of ik weet ze toch niet liggen.
Op camping een ritje gemaakt met de gids, zaten wel leuke stukken in, maar daar ligt meer, véél meer maar je moet er uw weg kennen. En ik ken die niet :evil:

Komende zomer gaan we terug, dus als er iemand kan helpen...
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door fredo »

Wij zijn daar met de maten een 5tal jaar geleden gaan rijden. Ik herinner me dat je je bike mee op de lift kunt nemen, en dat er verschillende afdalingen liggen, sommige stevig aangelegd.

Ik zal eens kijken wat ik kan terugvinden
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door prideandglory1891 »

fredo schreef:Wij zijn daar met de maten een 5tal jaar geleden gaan rijden. Ik herinner me dat je je bike mee op de lift kunt nemen, en dat er verschillende afdalingen liggen, sommige stevig aangelegd.

Ik zal eens kijken wat ik kan terugvinden
Top!!
Ik veronderstel dat dit dan de lift is naar de top van de Mottarone?
IK heb deze opgereden en daarboven even rond gekeken maar niet echt iets duidelijks gezien wat op een offroad afdaling leek.
Dan via de weg terug en halverwege toch een paar km's toch offroad kunnen afdalen.

Laat maar alles weten wat je hebt. Strak plan met de lift omhoog :lol:
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door prideandglory1891 »

" onclick="window.open(this.href);return false;
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door Wollie »

prideandglory1891 schreef:
fredo schreef:Wij zijn daar met de maten een 5tal jaar geleden gaan rijden. Ik herinner me dat je je bike mee op de lift kunt nemen, en dat er verschillende afdalingen liggen, sommige stevig aangelegd.

Ik zal eens kijken wat ik kan terugvinden
Top!!
Ik veronderstel dat dit dan de lift is naar de top van de Mottarone?
IK heb deze opgereden en daarboven even rond gekeken maar niet echt iets duidelijks gezien wat op een offroad afdaling leek.
Dan via de weg terug en halverwege toch een paar km's toch offroad kunnen afdalen.

Laat maar alles weten wat je hebt. Strak plan met de lift omhoog :lol:
't Is nochtans niet moeilijk, altijd meegaan met de wandelaars : lift omhoog, uitstappen en wandelpaden volgen naar beneden :) :)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door prideandglory1891 »

Wollie schreef:
prideandglory1891 schreef:
fredo schreef:Wij zijn daar met de maten een 5tal jaar geleden gaan rijden. Ik herinner me dat je je bike mee op de lift kunt nemen, en dat er verschillende afdalingen liggen, sommige stevig aangelegd.

Ik zal eens kijken wat ik kan terugvinden
Top!!
Ik veronderstel dat dit dan de lift is naar de top van de Mottarone?
IK heb deze opgereden en daarboven even rond gekeken maar niet echt iets duidelijks gezien wat op een offroad afdaling leek.
Dan via de weg terug en halverwege toch een paar km's toch offroad kunnen afdalen.

Laat maar alles weten wat je hebt. Strak plan met de lift omhoog :lol:
't Is nochtans niet moeilijk, altijd meegaan met de wandelaars : lift omhoog, uitstappen en wandelpaden volgen naar beneden :) :)
Idd, héél makkelijk. Ik wil natuurlijk ook wel beneden geraken, zoals de wandelaars. Gezond en wel :lol:
Maar tips van mensen die er een klein beetje de weg kennen is altijd handig. Heb geen zin, als je al de lift neemt naar boven om niet te moeten omhoog fietsen, ook enkele km's te moeten wandelen bergaf. Ik ben niet gij é :lol: :lol:
Gebruikersavatar
fredo
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 22:41
Rijdt met: Orbea Rallon, Schwarzrot Bass B

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door fredo »

Ik zit me juist te bedenken dat het alweer 9 jaar geleden is dat ik daar gereden heb. Dat was dus voor het gps tijdperk :lol:

Van wat ik me herinner vertrok de track direct onder de lift, het begin wat eerder saai en zeer stenig, daarna in het bos gewoon singletrack volgen met verschillende drops & jumps. Ik had toen m'n info gehaald van pinkbike, youtube en een duits freeride magazine.

In diezelfde roadtrip ook gereden aan lago di como en vooral rondom monte tamaro was een aanrader.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door prideandglory1891 »

Nog mensen die daar gereden hebben, op vakantie geweest zijn en gps tracks beschikbaar hebben?
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Lago Maggiore - Stresa

Bericht door IPPE »

Ik zoek veel op Wikiloc als ik ga Mtbken of wandelen.
https://nl.wikiloc.com/wikiloc/find.do? ... C&q=stresa" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie