Ervaringen "Start to mountainbike"

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door Svenny007 »

ik raad je aan om eens contact op te nemen met Bart (spiderbiker)

ik heb er samen met mijn zoon al 4 lessen gevolgd en ben super tevreden van de aanpak.
alles op eigen niveau en zeer kleine groep wat het zeer aangenaam maakt.
ik zie vooral veel vordering bij mijn zoon (14j) hij doet nu al afdalingen en klimmen die hij ervoor zeker niet zou kunnen/durven.
we hebben al zeer veel bijgeleerd en overwonnen.

ook is Hasselt/Genk een super locatie waar er voor iedereen wel een uitdaging te vinden is.

spijtig dat ik daar niet dichterbij woon zodat we er wat vaker kunnen gaan rijden/spelen :-D
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door JohanB »

Ratchet schreef:Elke zondagmorgen om 9u, Maastrichtersteenweg 277, 3500 Hasselt. Parkeerplaats voor de auto is voorzien en je kan je er omkleden. Wij voorzien sportdrank. Iedereen welkom!!!
Hey Ratchet,

Zijn deze ritten er nu nog steeds?
Ik maak deel uit van de whatsapp groep, maar niet de s2mtb - groep, maar gezien mijn sleutelbeenbreuk van nu 4 maanden geleden, heb ik nadat ik net terug begonnen was met mtb-en dus weer een tijd stil gelegen tot 3 weken terug.
Ik vroeg me dus af of het er bij de huidige ritten ook gewoon eraan toe gaat zoals eerder beschreven, aanpassend aan het niveau van de nieuwste?

Alvast bedankt.

Mvg
Johan
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door Ratchet »

Hi Johan, gaat nog steeds door, als je wil rustig beginnen kan je iets posten in de Whatsapp groep voor een rit, ikzelf of Spiderbiker passen dan aan aan jouw niveau. Fun voor alles en allen!
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door JohanB »

Ratchet schreef:Hi Johan, gaat nog steeds door, als je wil rustig beginnen kan je iets posten in de Whatsapp groep voor een rit, ikzelf of Spiderbiker passen dan aan aan jouw niveau. Fun voor alles en allen!
Thanks Ratchet, heb van Spiderbiker intussen ook al info ontvangen, ga van jullie voorstellen zeker gebruik maken.
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: Ervaringen "Start to mountainbike"

Bericht door JohanB »

Gisteren les 4 en tevens ook de laatste les ondergaan.
Conclusie na 4 ritten: véél bijgeleerd van toffe mensen, een zelfvertrouwen op de bike teruggevonden en vooral technieken aangeleerd gekregen waarvan ik ze toch wel onderschat had, het zit hem in de details waar je doorgaans niet bij nadenkt.

Het is niet omdat je al denkt te kunnen biken, of al jaren met een fiets rijdt, dat je hier niks bijleert, wel in tegendeel.

Een aanrader!

Groeten,

Johan
Plaats reactie