Frame maat fout?

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Frame maat fout?

Bericht door Free_ltd »

Zeker ni stoppen met mtb. De Scott was te groot en de Orbea zou juist moeten zijn qua maat. Ik vermoed dat get enkel om een afstelling gaat gaan. En in sommige gevallen kunt ge blijven proberen, en het nooit goed krijgen.

Que zadel zat ik er niet ver naast, maar qua stuurpen had ik er wss nog veel moeten kopen om just te zitten. Met de opmeting, meteen de juiste.

Maar de grootste aanpassing bij mij waren de spd plaatjes en de raisers aan de pedalen. Kan zijn dat da bij u ook het grote struikelblok gaat zijn. Mss alleen de plaatjes aanpassenzodat uw voeten en knieën ietske anders komen te staan waardoor ge de achterbrug niet meer raakt.

Ik ga zondag pas effectief het verschil voelen, maar ik ben hoopvol. De fiets is 1 ding, maar de afstelling is minstens zo belangrijk. En ik weet dat da niet goedkoop is, maar ik vind het een goede investering. Een verschil tussen 'ik stop mt mtb' of 'vanaf nu ga ik 3 x per week het bis in met de mtb' :lol:

Als ge geen lichamelijke klachten hebt bij lange tochten, dan is een standaardmeting wss voldoende en die kost de helft van mijn meting. Bij mij was het specifiek om klachten aan te pakken die ik voorheen ook op de Trek had.
Plaats reactie