vragen over sram gx1

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: vragen over sram gx1

Bericht door Aeromax »

vandaar ook de verwijzing naar "marathon" en "koers"
zelf geef ik geen fuck om mijn snelheid, wij maken (zeer) lange dagtochten
maar als je snel wil klimmen en snel wil zijn op 't vlakke (in de valei bvb) "kan' een 2x nuttig zijn
alleen: voor ene recreant hoeft dat niet
en die zou ook beter met een Plus-bike rijden, maar bon, dat is in ons veld-toer-tochten-landje natuurlijk niet aan de orde, fun<gemidd.snelheid :roll:
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: vragen over sram gx1

Bericht door aresius »

Zelf rij ik met twee verschillende setups, de hardtail (mudbike) heeft een 1x10 setup (aangepaste 11-36+42t casette) en de fully een 2x10 (standaard 11-36t casette).
Hieronder een overzicht en vergelijking van de setups, let wel op de hardtail is een 26er en de fully 27,5.
In het overzicht zie je duidelijk dat de grootste en kleinste versnelling "ontbreken" in de 1x setup. Aangezien ik deze hardtail enkel in België gebruik, vormt dit geen probleem. De Ardennenklims zijn meestal niet te lang om het vol te houden.

Op termijn wil ik op de Flux ook wel naar een 1x... setup, maar momenteel hou ik het op de 2x10 setup want deze is nog te goed om te vervangen.
Die 11sp E*13 cassette met 9-46 bereik ziet er wel ferm uit. 8)

Afbeelding
Plaats reactie