Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Zombiker schreef:Amai, dikke proficiat aan de parcoursbouwer!
Die tracks zal je toch ook niet in een TT moeten stoppen :lol:

Jammer genoeg na 1u30' mijn pedaal afgebroken, maar dat was toch genoeg om de paadjes tussen de parking tot net voorbij de rock garden meermaals te verkennen. Ik kom zeker terug :-D
elk jaar in augustus rond de 10 de is de tt van Niel plage en alles wordt gebruikt mits splitsingen , soft en hard ,later in september de laatste zondag tt Waarloos ook het zelfde maar met meer verbod , te gevaarlijk voor hun 8)
whacker
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 12:43

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door whacker »

Gisteren eens gaan verkennen.
Aan wat bikers die net vertrokken advies gevraagd en dan gewoon beginnen rijden.
Paar keer verrassingske wanneer je zo voor een afdaling met trappen komt.
Niet zeker dat ik (een deel van) uw parcours heb gezien want op de duur zat ik vast in het ontginningsgedeelte en ben ik via wat prikkeldraad moeten terugkeren.

Alleszins zeer leuke omgeving en eindelijk wat technischer (soms te moeilijk voor mij :lol:) parcours.

Bijna 3u rondgereden en geen seconde verveeld. Top (o)
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door sam2300 »

Heeft het de voorbije dagen geregend in Boom? Want ik hoorde berichten van water overlast in Antwerpen...
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

sam2300 schreef:Heeft het de voorbije dagen geregend in Boom? Want ik hoorde berichten van water overlast in Antwerpen...
ben er vndg nog doorgevlamd , het ligt er picobello bij :-D
Hans79
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 09 jan 2013 11:31
Rijdt met: Cube Acid, Prorace gravelbike

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Hans79 »

Ik heb mij zondagochtend eens aan de Schorre gewaagd. Werd mij snel (en pijnlijk :( ) duidelijk dat ik qua (afdaal)techniek nog heel wat kan bijleren.
Maar ik was ook wat in de war met de afpijling: ik volgde zo goed mogelijk de oranje bollen, maar op verschillende plaatsen gaan die dan weer over in blauwe. Er was ook ergens een splitsing waar in blauwe verf "1ste" (naar links) en "2de" (naar rechts) stond aangegeven, of omgekeerd, dat kan ook.
Wat is de betekenis van die blauwe routes? En hoe slaag je erin de enige echte oranje route volledig te blijven volgen zonder dat je opeens weer uitkomt op een punt waar je net bent geweest?
whacker
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 12:43

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door whacker »

Ik heb zelfs geen bollen gezien :lol:
Waar begint dat exact?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Hans79 schreef:Ik heb mij zondagochtend eens aan de Schorre gewaagd. Werd mij snel (en pijnlijk :( ) duidelijk dat ik qua (afdaal)techniek nog heel wat kan bijleren.
Maar ik was ook wat in de war met de afpijling: ik volgde zo goed mogelijk de oranje bollen, maar op verschillende plaatsen gaan die dan weer over in blauwe. Er was ook ergens een splitsing waar in blauwe verf "1ste" (naar links) en "2de" (naar rechts) stond aangegeven, of omgekeerd, dat kan ook.
Wat is de betekenis van die blauwe routes? En hoe slaag je erin de enige echte oranje route volledig te blijven volgen zonder dat je opeens weer uitkomt op een punt waar je net bent geweest?
vergeet die oranje bollen en de blauwe ook , de afpijling zal zeker dit jaar een feit zijn , ofwel voor Tommorrowland of erna , sorry , mijn schuld niet :-"
Hans79
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 09 jan 2013 11:31
Rijdt met: Cube Acid, Prorace gravelbike

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Hans79 »

Die definitieve afpijling is precies wel een werk van lange adem. :-)

Maar respect voor alle moeite hoor. Uit het doorlezen van deze thread meen ik te begrijpen dat je niet altijd veel steun krijgt (van de gemeente, de Schorre zelf, Bloso,...) om een vast parcours te bewegwijzeren.
whacker
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 12:43

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door whacker »

Ik denk dat, indien flashing1 de pijlen zelf had mogen plaatsen, ze er al drie jaar properkes stonden...
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

whacker schreef:Ik denk dat, indien flashing1 de pijlen zelf had mogen plaatsen, ze er al drie jaar properkes stonden...
dacht het ook :-?
Plaats reactie