Roc d'Azur 2008 - wie gaat?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Roc d'Azur 2008 - wie gaat?

Bericht door Mister T. »

Dit jaar wordt mijn eerste Roc d'Azur.
Naar het schijnt een subliem weekendje.

Wie van dit forum gaat er nog?

Om ons al wat op te warmen? Wie heeft nog lekkere foto's van voorgaande edities?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Ik ga voor de 4de maal op rij
Op vrijdag voor de "master roc"
Zaterdag de "rando roc noir"
De zondag voor de "roc d'azur"
Gebruikersavatar
tianne
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: di 04 apr 2006 19:01
Rijdt met: Orbea lanza

Bericht door tianne »

IK zal er ook bij zijn voor de eerste maal
kijk er al naar uit.
Wij zitten er een ganse week.
Gebruikersavatar
board
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00

Bericht door board »

De Roc d'Azur bedreigd? 19/08/2008
Sport

Een artikel dat maandag verscheen in een dagblad in Zuid-Frankrijk heeft gezorgd voor heel wat spanningen tussen de eigenaren van privé-terreinen in Roquebrune-sur-Argens en de organisatoren van de Roc d'Azur. 80% van het parcours loopt namelijk over hun eigendommen, zonder dat ze daar enige positieve return voor krijgen, aldus de privé-eigenaren. Ze dreigen er nu mee om geen doorgang te verlenen aan de bikers tijdens de volgende Roc, die doorgaat van 7 tot 12 oktober.

De oorzaak van dit conflict zou te wijten zijn aan het gebrek aan inspanningen vanwege Havas Sports voor het onderhoud en de bescherming van de natuurgebieden die doorkruist worden. Ter info: Havas Sports is de firma die sinds enkele jaren aan het hoofd staat van de Roc. Eén van de eigenaars verklaarde aldus aan het dagblad Var Matin, dat hij overweegt om de Roc geen doorgang te verlenen over zijn eigendom omdat het onmogelijk is om met de organisator te communiceren. "Op 8 augustus 2007 vroeg ik om uw medewerking ten voordele van de Belangenvereniging der bos-eigenaars van de Var. Tot op heden wacht ik nog steeds op een antwoord van uwentwege. U wil wel gebruik maken van ons patrimonium, maar wanneer er hulp wordt gevraagd door diegenen die het patrimonium bewaren, reageert u niet".

Een andere eigenaar ging zelfs verder, en stelde een oplossing voor, die tot op heden echter geen enkel gevolg heeft gekregen: "Waarom niet voorstellen aan Havas om een Roc d'Azur Stichting in het leven te roepen, waarvan het doel zou zijn onze bossen te promoten en de nodige communicatie te verzorgen ten einde een regionaal ecologisch actieplan op touw te zetten? Op basis van de bedragen die door de exposanten, de sponsors en de deelnemers worden betaald, zou deze stichting kunnen zorgen voor onderhoud, opruiming, aanplantingen, het creëren van jobs in de bosbeheer-sector, enzovoort..."

Aan de zijde van de organisatie van de Roc bewaart men echter alle vertrouwen en men gaat er prat op dat "de Roc 2008 wel degelijk zal doorgaan, wat er ook mag gebeuren". Er zouden bovendien reeds de nodige contacten gelegd zijn tussen de burgemeesters van Roquebrune en Fréjus om de opbrengsten van het evenement evenwichtig te verdelen. Eerstgenoemde verwijt op dit ogenblik de andere dat deze het laken wat teveel naar zich toetrekt, hoewel amper 20% van het parcours op zijn grondgebied ligt.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Het volledige artikel uit het dagblad Var Matin


Bron:O2bikers
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Ik ga er ook bij zijn voor de Roc Marathon.
jozzyjozz
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 22:41
Rijdt met: Cube LTD4 '05

Bericht door jozzyjozz »

Ik zak ook af voor de marathon (3de maal op rij). 4 weken terug vader geworden en het trainingsschema, welk schema ???, ligt dus 'wat' onder het stof.

Als ik effe tijd vind post ik wel wat sfeerfoto's van de vorige deelnames.
jozzyjozz
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 22:41
Rijdt met: Cube LTD4 '05

Bericht door jozzyjozz »

What goes up ...

Afbeelding

must come down ...

Afbeelding

Vergeet vooral niet te genieten van het uitzicht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het befaamde laatste knikske achter 'de villa's' waar de meesten moeten passen (km beginnen te wegen, achterwiel slipt door of nog een ander excuus :-))

Afbeelding

Nog efkes cruisen langs de zee alvorens het strand te doorcrossen

Afbeelding

En als je mij opmerkt, lees voorbijrijdt, just say hello

Afbeelding
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ja dat laatste knikske :oops: :lol:
doch vorig jaar tijdens de roc op zondag toch volledig bovengeraakt
was blij dat dit toch éne keer gelukt was
hopelijk dit jaar weer zulk mooi weer
Gebruikersavatar
Pukkie
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 29 apr 2004 08:37
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Pukkie »

Beny schreef:Ik ga voor de 4de maal op rij
Op vrijdag voor de "master roc"
Zaterdag de "rando roc noir"
De zondag voor de "roc d'azur"

Grote jongens zoals gij zouden toch voor de echte Marathon moeten gaan he....
Prosper
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 feb 2006 23:33
Rijdt met: Trotinette

Roc D'zaur bedreigd

Bericht door Prosper »

Dat de Roc bedreigd is ..............daar sta ik niet stom van!!!!
Als ik verleden jaar zag in welke mooie natuur we reeden en er toch nog smerige varkens waren die hun afval weg gooiden.Je kan er gewoon niet bij.
In de zomer zijn er verschillende bosbranden die mede veroozaakt worden door rondzwervend vuil.
Op termijn zal de Roc dan toch moeten ophouden met bestaan.
Jullie zijn verwitttigd de eerste die ik iets zie weg gooien duw ik van zjin fiets.
Toch nog ne goeie Roc d'azur
Plaats reactie