Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Stoff
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 20:19
Rijdt met: Thompson

Bericht door Stoff »

Wie kan ons helpen met het volgende..

De laatste twee weken van juli zouden wij naar Costa Brava willen trekken.
MTB (vooral), race, canyoning e.d, afgewisseld met (af en toe) wat strand en (kwestie van met 8 kerels eens 'onder de mensen' te komen) wat wild nachtleven lijkt ons een toffe combinatie.

Ook weer niet té veel MTB, want we gaan eerst met vier de Salzkammergut proberen te doen. #-o

Meestal gaan we op een camping, maar een vakantiehuis lijkt ook goed.

Waar moeten we zoeken, welke plaatsen, campings?
Iemand suggesties, ervaringen?

Thx. :-D

Stoff.
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

euh, ik kan u niet helpen met uw vraag, maar ik heb er zelf ook eentje voor de kenners:

Ik ga misschien binnenkort voor een dag of 4-5 naar girona, met het vliegtuig. Vraag is nu of er vanuit girona (allé, eigenlijk een omliggend dorp bij voorkeur, tot in dat dorp neem ik wel een taxi) veel mogelijkheden zijn om te fietsen? en ga ik dan beter richting kust, of richting binnenland.
Richting binnenland heb ik al een mooi gebied gevonden, "La Selva". Lijkt mij wel de moeite. Richting kust is dan weer meer wat de meesten hier al gepost hebben. Maar de vertrekplaatsen zijn allemaal vrij ver van Girona zo lijkt me...
Xa4 LTD5
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 21:02
Rijdt met: Cube Ltd 5 2005

Bericht door Xa4 LTD5 »

Ook deze zomer zitten we terug in Platja d'Aro vanaf omstreeks 15 juli t/m begin augustus; we kunnen maar niet genoeg krijgen van het mooie mountainbikeparadijs daar!

http://www.gencat.net/turisme/btt/uk/ba ... damapa.htm

Mochten er nog bikers vakantieplannen hebben richting Platja d'Aro tijdens deze periode en zin hebben in af en toe een rit... laat gerust wat weten!
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Hallo Xa4 LTD5 vanaf 21 juli ben ik er terug, let wel op de mtb paden liggen er zwaarder bij dan verleden jaar, maar de gewone weg van cologne naar bisbal heeft een nieuwe asfalt laag gekregen, tijdens het paasverlof waren ze er nog druk aan het werken.
Mail nog maar eens voor je vertrekt dan spreken we wel af (ps vergeet je fietspomp niet he) :-D
Xa4 LTD5
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 21:02
Rijdt met: Cube Ltd 5 2005

Bericht door Xa4 LTD5 »

Neenee Univega, sinds die keer hebben we een goed werkend pompje!
Of niet lek rijden is natuurlijk ook een optie.
Dit jaar wil ik volgende zeker ook meenemen:
-route 26 en 27 in Baix Emporda
-oude tramroute vanaf Olot tot Sant Feliu (stuk Olot-Girona nog nooit gedaan)
-verder heb ik ook nog heel wat nieuwe routes gevonden op: www.bttgirona.com (o.a. routes vanaf Llagostera). Ken jij deze routes? Zouden deze bewegwijzerd zijn?
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Route 26 en 27 met zijn aftakkingen 24 en 25 zijn zeer mooi en zeker het deel van Fittor naar Bisbal. Tijdens het paasverlof ben ikvertrokken in platja en via route 8 naar Romanya en Puig d'arques, verder via de 33 naar Fitor en van daaruit via de 27 naar Bisbal. Van Bisbal was ik naar Sant Cebria de Lledo verder gereden (geen afgepeilde route) tot in Romanya... een toch van ong 80 km. echt de moeite.
Als je van Olot wilt vertrekken kan je best de fiets op de bus zetten (deze kan gemakkelijk in de bagageruimte van de bus, dat wordt daar meer gedaan). Het is dan praktisch altijd bergaf tot in Sant Feliu, ik schat op ong een 60 km.
De laatste tijd fiets ik minder op de afgepeilde routes omdat ik die al van buiten ken...nu neem ik meer de andere paden en stippel zo nieuwe routes uit, je komt dan op ongelooflijk mooie plaatsen, maar dat doe ik als ik ginder ben zonder vrouw en kinderen, want dan kan ik niet op enkele uren na zeggen wanneer ik thuis kom...
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Blijkbaar nog nieuw volk.
GEJA. Route 8 en 9 komen daar voorbij.
Tot binnen enkele weken misschien...
Xa4 LTD5
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 21:02
Rijdt met: Cube Ltd 5 2005

Bericht door Xa4 LTD5 »

Elk jaar zoveel Vlamingen in Noord-Spanje, maar geen mountainbikers die niet de hele tijd op het strand willen liggen?
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

in augustus in platja d'aro geweest
wat een ontdekking die mooie mtb tochten in en rond masnou en villa romana , trouwens daar een heel goed restaurant gerund door belgen...


na tien jaar mtb in oostenrijk was ik zeer aangenaam verrast door de spaanse mtb paden ( en ook de rode wijnen)
The muppy
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 15:20
Rijdt met: Specialized Epic Comp

Bericht door The muppy »

Ik zou graag deze zomer 2007 een weekje afzakn naar spanje om eerst en voorel te biken maar ook stapje s'avonds in de wereld te kunnen zetn.
Iedereen die me infomatie kan doorzenden over logie's,campings, vooral biketoeren mag gerust doorsturen naar dinovandenweghe@hotmail.com
Alvast bedankt
Plaats reactie