Beskidy 2018

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Beskidy 2018

Bericht door Swannie »

Goeienavond.
Wij zijn aant uitzien naar volgend fietsjaar toe en de Beskidy is momenteel 1 van de opties.
Maar aangezien het toch redelijk ver rijden is, en er een dikke week congee gepakt moet worden wil ik zeker de juiste keuze maken.
Er zijn nu reeds verschillende edities geweest, dus moeten er ook wat meningen zijn :-)
We zouden hotel boeken en met mobilhome op/af.
Ik had vooral graag wat meer info mbt parcours.
Hoogtemeters en afstand heb ik geen bang van, maar na een heel zware crash in 2014 heb ik het niet (meer) met afgronden en té tricky afdalingen.
Hoe verhouden de parcours zich hier tov bv Alpentour of tov een zware ardennenmarathon?

Het weer, is dat vergelijkbaar met ons weer?

Qua ondergrond en omgeving? Veel in den bos? Rotsen? Wortels? modder?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Thomas Van Gorp
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 21:57
Rijdt met: Kona unit en Rocky mountain vertex

Re: Beskidy 2018

Bericht door Thomas Van Gorp »

Ik heb dit jaar de sudety gereden, deze is van dezelfde organisatie en in dezelfde regio. De beklimmingen zijn lang en zwaar, hier en daar moeten er kleine stukjes gelopen worden (zeker dit jaar door het slechte weer). De afdalingen zijn grotendeels goed te doen, zeer veel stukke waar je veel snelheid kan halen. Slechts 2 keer het gevoel gehad dat het echt tricky was. Stijle richels of smalle paadjes naast een afgrond hebben wij niet gehad. De ondergrond is vergelijkbaar met de ardennen (zware plakkerige boel met veel stenen en wortels). Qua vergelijking met andere marathons weet ik het niet, dit was mijn eerste meerdaagse.
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: Beskidy 2018

Bericht door carlos bananas »

Ingeschreven voor de classic. Nog volk dit jaar aanwezig?
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Re: Beskidy 2018

Bericht door polarbear »

Ook ingeschreven voor de Classic. Ik zoek nog vervoer om samen naar Polen te reizen. Iemand ?
Bartje2290
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 16:02
Rijdt met: Cube AMS HPC
Contacteer:

Re: Beskidy 2018

Bericht door Bartje2290 »

Wij rijden ook de Beskidy dit jaar. Wij hebben eventueel nog plaatsen vrij om mee te rijden.
Momenteel zijn we met 2. We hebben nog 2 plaatsen vrij voorlopig.
We rijden met een Vivaro, 5 plaatsen en verlengde versie. Dus qua zitplaatsen en bagage ruimte geen probleem.
Mvg
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Beskidy 2018

Bericht door Reindert »

Even deze oprakelen: kan iemand mij bevestigen dat alle stages vertrokken en finishen in Istebnna?
Ik zie op de site verschillende namen achter elke stage, maar die verwijzen niet naar verschillende finishlocaties, lijkt me?

Klopt?
Is het ooit al anders geweest? In 'lijn', zoals bv chs du soleil?

Alvast bedankt,
Reindert.
Plaats reactie