Pech in het buitenland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Pech in het buitenland

Bericht door TaurineR »

_anonymus_ schreef:'t Was nu wel niet in het buitenland, maar ik trek regelmatig doorheen de week de Ardennen in.
Enkele weken geleden pechritje gehad, eerst buitenband gescheurd, dan binnenband lek, dan nog eens binnenband lek en uiteindelijk ventiel van de binnenband afgebroken.
Ik kan je verzekeren dat je in de week eenmaal je de bossen in gaat soms uren niemand tegen komt in de Ardennen.
Dus twee uur terug mogen wandelen naar mijn auto, meestal met de fiets aan de hand, soms met de fiets op de rug op zeer steile paden. Dit was ook eens leuk, zeer relax zo'n wandeling.
Zorg inderdaad dat je een kaart bij hebt, en dat je goed met je gps-toestel overweg kan.

Beacon werkt trouwens wel met Garmin-toestellen die je via Bluetooth aan je smartphone koppelt.
Het belangrijkste is dan dat je weet waar je bent, en weet waar naartoe.
Stel je dit maar voor zonder kaart en lege GPS batterij... #-o
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Re: Pech in het buitenland

Bericht door peter »

Theelichtjes dat had ik nog niet. Bedankt voorde tip.
Voor de rest een hoop reserve stukken.(iedere fiets is anders).
Maar bvb schroefje voor schoenplaatjes en een schoenplaatje is handig.
Een fluitje.
Een stuk karkas wang buitenband en naald en draad waarmee je bvb tubes
dichtnaait. Daarmee kan je relatief grote scheuren in buitenband herstellen. EHBO set.
Verzekering van bvb Belgische alpenclub.
Een reddingsactie is duur. Leer ook de signalen die je aan de piloot moet geven om te landen.
Een knipperachterlichtje.
Veel polyvalente kledij. Eten om een nachtje buiten te overleven.
Op veel plaatsen werkt het mobieltje niet, beacon zal dan ook niet werken.
Maar is beter dan niks. Welke gps'sen hebben die functie?
Zelf belde ik bij aankomst altijd naar mijn verblijfplaats van de vorige nacht. Die hadden
gedetailleerde route. Je mag er dan wel niet van afwijken.
Plaats reactie