Borgo a Buggiano - Lucca

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Borgo a Buggiano - Lucca

Bericht door DoubleOne »

Zoals de topictitel zegt ga ik dit jaar op vakantie naar Borgo a Buggiano, een klein dorpje in de buurt van Lucca.

Op Wikiloc vind ik niet erg veel tracks in de omgeving en zelf kan ik ook niet inschatten wat ik er qua omgeving mag verwachten

Iemand aanraders om te gaan fietsen in de buurt of tracks om te delen?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Borgo a Buggiano - Lucca

Bericht door Dickie »

Vorige zomer in Montecatini Terme geweest, jammergenoeg zonder bike.
Megamooie streek vond ik toen de Garfagnana, minder druk en toeristisch dan de regio Pisa-Lucca-Pistoia-Firenze. Is wel een pak bergachtiger en dus veel meer hoogtemeters te verwachten.
Aanrader op een hete dag, weliswaar te voet met stevige bottinekes door een bergriviertje: Origo di Botri.
Qua mtb routes ga je weinig vinden imo. Ik zou mits een topo-kaart wat richtingen bepalen via de kleinste paadjes en op avontuur trekken, soms zal het doodlopen, altijd kom je superlandschappen en dorpjes tegen. Eigenlijk kun je imo niet veel missen.
Ook de moeite als je toch de bike mee hebt is Lucca. De stadswallen zijn leuk om op te fietsen en je kan vandaar makkelijk het stadje induiken om de beiznswaardigheden te bezoeken.
De streek ten zuiden van bovengenoemde as is ook niet mis.
http://www.trailmontipisani.it/percorsi-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf een vakantie gepland om langs de Via Francigena van Firenze naar Rome te biken.
San Gimignano-Siena-Contignano-Bolsena-Sutri-Rome om de schade wat op te halen :wink: .
Plaats reactie