Pico Veleta

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Pico Veleta

Bericht door TaurineR »

Heeft er al iemand de Pico Veleta, in de Sierra Nevada, omgeving Malaga gereden?
Is daar een mogelijkheid om onderweg vb. halverwege een dorpje, winkeltje, of restaurant om water te kopen?
Eventueel ander tips zijn ook welkom..

Enne, soms iemand die een goed adres heeft voor fietsenverhuur, omgeving Mijas Costa?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: Pico Veleta

Bericht door pocoloco »

Capileira, als je van 't zuiden omhoog gaat. Het kan héél hard waaien boven, vraag aan de bos/parkwachters of het te doen is igv twijfel. Zeker iets warm/winddicht meenemen. Tot in juni kan er (te) veel sneeuw liggen op de collado de Los Lobos.

Skipdorp Prado Llano als je vanuit Granada omhoog gaat.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Pico Veleta

Bericht door TaurineR »

pocoloco schreef:Capileira, als je van 't zuiden omhoog gaat. Het kan héél hard waaien boven, vraag aan de bos/parkwachters of het te doen is igv twijfel. Zeker iets warm/winddicht meenemen. Tot in juni kan er (te) veel sneeuw liggen op de collado de Los Lobos.

Skipdorp Prado Llano als je vanuit Granada omhoog gaat.
Er zijn dus 2 wegen om naar boven te gaan, daar had ik nog niet echt op gelet.

Ik dacht van uit het noorden te gaan (Granada), wel veel asfalt, maar rustig verwacht ik?
Wat is de landschappelijk mooiste weg?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: Pico Veleta

Bericht door pocoloco »

De zuidkant is landschappelijk de mooiste, maar ook de moeilijkste om naar boven te rijden. De noordkant vanuit Granada is bijna allemaal asfalt. Als je assistentie hebt: langs 't noorden omhoog en langs 't zuiden naar beneden :-). Afhankelijk van 't seizoen en het weer kan het best redelijk druk zijn langs de noordkant. Opgelet voor sneeuwvelden langs de zuidkant tot in juni, die zijn zo steil dat daarop uitglijden geen goed idee is... best er rond proberen te gaan in dat geval.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Pico Veleta

Bericht door TaurineR »

pocoloco schreef:De zuidkant is landschappelijk de mooiste, maar ook de moeilijkste om naar boven te rijden. De noordkant vanuit Granada is bijna allemaal asfalt. Als je assistentie hebt: langs 't noorden omhoog en langs 't zuiden naar beneden :-). Afhankelijk van 't seizoen en het weer kan het best redelijk druk zijn langs de noordkant. Opgelet voor sneeuwvelden langs de zuidkant tot in juni, die zijn zo steil dat daarop uitglijden geen goed idee is... best er rond proberen te gaan in dat geval.
PocoLoco, bedankt voor je informatie, daar kan ik al een eind mee op weg.
Planning is 1e helft Juni....
Noord op en Zuid af, :drunk: :drunk: , nee, zo gek krijg ik mijn madam niet :-?
Plaats reactie