Tour du mont blanc

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Tour du mont blanc

Bericht door mattiasd »

Iemand ervaring met de tour du mont blanc van vasa sport?
https://www.vasasport.nl/zomer/tour-du-mont-blanc-juli

Het zou de eerste keer zijn dat ik iets dergelijks doe. Ik ben nu wel al 4 maand aan het trainen voor de marathons in de Ardennen (ook de eerste maal dat ik deze zal meerijden) maar heb zeker nog geen ervaring in het "echte" gebergte.

Zou deze tour te doen zijn met een hardtail of is een fully noodzakelijk?
Marvinator
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 sep 2011 22:26
Rijdt met: Trek Fuel Ex 7

Re: Tour du mont blanc

Bericht door Marvinator »

Ik ga normaal gezien deze zomer samen met een vriend de Mont Blanc tour rijden. We rijden beiden met fully's.
Met een hardtail kan je die tocht evengoed rijden als een fully. Met een fully kan je al eens iets gewaagder doen, maar is dat nodig?..

We zijn van plan om op ons zelf alles te voorzien. In de decathlon kan je al een 1 persoonstent kopen die zeer compact is
en met gemak in een rugzak kan. Hierbij nog een compact slaapzakje en fleecedeken en meer is er niet nodig.
Er zijn zijn genoeg kampeer sites op de route waar je kan overnachten.

Als je interesse hebt, hier vind een link naar een interessante pagina over kamperen op de route
https://annapaxton.com/2015/08/09/tour- ... of-the-tmb" onclick="window.open(this.href);return false;
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Re: Tour du mont blanc

Bericht door mattiasd »

Ervaring met kamperen en rondtrekken heb ik genoeg.
Maar ik ben alleen en zou graag een volledig georganiseerde reis doen zoals die van vasa sports. Dus ben meer geïnteresseerd in ervaringen met de specifieke reis van de reisorganisatie.
1 tip als je gaat kamperen op hoogte: maak dat je slaapzak geschikt is voor lage temperaturen want sommige nachten kan het echt koud zijn.
Veel succes met je trip!
Gebruikersavatar
Margriet
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 21:45
Rijdt met: Trek Fuel
Contacteer:

Re: Tour du mont blanc

Bericht door Margriet »

Manlief heeft vorig jaar de Tour de Blanc voor Vasa Sport mogen begeleiden; er waren toen een aantal deelnemers met een fully (en dat ging goed).
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: Tour du mont blanc

Bericht door alexhaemers »

al reeds met vasa een toer gedaan. hun kennende is alles mogelijk met een hardtail (veel van hun gidsen zitten op hardtails)
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Re: Tour du mont blanc

Bericht door mattiasd »

Ik heb ondertussen de reis geboekt: 16/07 tot 23/07.
Het trainen kan beginnen :bounce:

Nog mensen die deze reis doen dezelfde periode?
Marvinator
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 sep 2011 22:26
Rijdt met: Trek Fuel Ex 7

Re: Tour du mont blanc

Bericht door Marvinator »

Ik vertrek 27/07 met een vriend naar Thonon-les-Bains (ofwel Genève, ben er nog niet uit van waar we precies gaan vertrekken) om op 28/07 de Tour Lac Leman te rijden, +-200km. Dezelfde avond rijden we met de auto naar naar Chamonix waar we dan van 29/07 tot 03/08 Tour Du Mont Blanc gaan rijden (205km route).

Ik weet niet of jij al over een route ofzo beschikt van vasasport? Ik heb via via al een route van vasasport doorgekregen, maar die dateerde van enkele jaren geleden, ik vraag me af of die intussen al wat gewijzigd is.
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Re: Tour du mont blanc

Bericht door mattiasd »

De routes worden niet op voorhand doorgegeven door Vasa sport, dus deze heb ik nog niet. Staat ook in de reisovereenkomst dat deze achteraf niet gedeeld mogen worden met anderen.
Plaats reactie