Schotland bike trip prep

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
KonaProcess134DL
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 jun 2016 11:52

Schotland bike trip prep

Bericht door KonaProcess134DL »

Ik zou graag samen met mijn vriendin in de zomer een weekje Schotland doen en als we enkele mooie mtb tochtjes kunnen meepikken zou dat wel mooi zijn. Maar de vraag is wat en hoe juist?

We rijden al 10j samen in Belgie met regelmatig aardige technische stukjes, af en toe Ardenne, altijd op rustig tempo.

- Zulke georganiseerde trans highlands tochten is definitief fysiek veel te zwaar. =;

- Bikeparks? Wel epische trails, maar is dat haalbaar, sommige bikeparken hebben ook makkelijkere routes lijkt het?
Maar het laatste dat ik wil is mijn vriendin een schrik doen krijgen of de downhillers voor hun voeten gaan rijden. :-k
Laten we stellen, alles wat meer bescherming vereist dan helm en handschoenen is een 'no-go'.

- XC tochten buiten bikeparks? Niet echt veel info online te vinden.

Wie kan er een beetje ervaring delen, Schotland en/of bikeparks?
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Schotland bike trip prep

Bericht door Kulgan »

Je moet zeker eens 7 stanes opzoeken. Dit zijn 7 bikeparks 'gesponsord' door de Schotse overheid. Heel toegankelijk voor alle niveaus en super goed onderhouden.
Wij hebben verschillende jaren na elkaar Glentress/Innerleithen bezocht en gaan ons eind mei is wagen aan Glentress 7, een 7 uren durende estafette rit.

De trails hebben allemaal een gradering: groen is poepsimpel, blauw is heel goed te doen en super fun, rood is al wat uitdagender en zwart is fysiek en technisch wat zwaarder.
Buiten het trailcenter zijn er ook wel war routes, maar zijn inderdaad moeilijk te vinden. De locals zijn er nogal aan gehecht.
Wat wij deden is voor een dag een gids 'huren' bij Ridelines... Echt een aan te rader. Afhankelijk van je kunnen/fysiek, tekent hij een route uit. Ook heel leuke mensen.

Een week daar is misschien wat lang... Op vier dagen heb je daar wel alles gedaan/gezien, maar Edinburgh ligt maar op een uurtje rijden :-)
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: Schotland bike trip prep

Bericht door krikke46 »

inderdaad 7 stanes is een aanrader . vorig jaar zes van de zeven bikeparken gedaan en is echt super.
wij hadden ook wel veel geluk met het weer....eens kijken op pc , 7stanes heeft een eigen website met alle info en slaapplaatsen . succes
KonaProcess134DL
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 jun 2016 11:52

Re: Schotland bike trip prep

Bericht door KonaProcess134DL »

Cool dank je

Ga ik dit weekend eens in detail bekijken en voorleggen aan de vriendin :wink:
Plaats reactie