Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Toffel
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 04 aug 2007 18:43
Contacteer:

Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door Toffel »

In juni 2016, wanneer de dagen het langst zijn, maakte ik een rondreis doorheen Andalusië.
15 dagen, 2000km en 36.000hm.
Zoals de gewoonte het wil met de MTB en enkel een rugzak, zoveel mogelijk offroad op zoek naar verschillende bezienswaardigheden. Daarbij gebruik makend van de gastvrijheid van de lokale bevolking en genietend van de plaatselijke keuken.
Overnachten in hotels en B&Bs om fris uitgerust en proper gewassen aan de volgende dag te kunnen beginnen.

Met het vliegtuig geland in Sevilla en van daaruit in tegenwijzerzin richting Gibraltar, Almeria, Ubeda, Nerva terug naar Sevilla.

De exacte route:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15107185

Er valt zoveel te vertellen, maar aangezien beelden meer zeggen, ziehier de foto's:
https://biketrips.myportfolio.com/trans ... sia-by-mtb

Veel plezier!

Afbeelding
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door TaurineR »

Prachtige trip, en heel mooie foto's.
En wij nu maar rillen in het koude Belgie...

Ik krijg ook zin om eens wat herinneringen te posten..
Laatst gewijzigd door TaurineR op wo 07 dec 2016 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hadden het er nog dit weekend over om op reis te gaan naar Andalusië nadat ik daar jaren geleden al eens een huisje had gehuurd en mijn hard daar ben verloren.
Ik deed toen wel nog niet aan MTB maar daar wel eentje gehuurd om tochtje te doen.

Nu is mijn vraag, heb je daar wat van tracks dat ik daar een bike kan huren en paar tochtjes kan doen?
Ik weet nog dat ik daar regelmatig wat offroad paden heb zien liggen, en dat er ook wel wat hm's waren.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door Dickie »

Prachtig, ook de kwaliteit van de foto's is subliem.
Welk soort camera?
Toffel
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 04 aug 2007 18:43
Contacteer:

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door Toffel »

TaurineR schreef:Prachtige trip, en heel mooie foto's.
En wij nu maar rillen in het koude Belgie...
Dank U!!
Laat die winter maar gauw passeren, zenne!

BerggeitCasualFietser schreef:Hadden het er nog dit weekend over om op reis te gaan naar Andalusië nadat ik daar jaren geleden al eens een huisje had gehuurd en mijn hard daar ben verloren.
Ik deed toen wel nog niet aan MTB maar daar wel eentje gehuurd om tochtje te doen.

Nu is mijn vraag, heb je daar wat van tracks dat ik daar een bike kan huren en paar tochtjes kan doen?
Ik weet nog dat ik daar regelmatig wat offroad paden heb zien liggen, en dat er ook wel wat hm's waren.
Op de site van wikiloc.com zijn heel veel Spanjaarden actief.
Na wat uitproberen is het heel gemakkelijk om tracks te vinden die binnen het gebied liggen waarin je geïnteresseerd bent.
Laat maar weten moest je't niet vinden, dan bekijken we dat samen eens...
Dickie schreef:Prachtig, ook de kwaliteit van de foto's is subliem.
Welk soort camera?
Dank U!
De camera is een Sony RX100M4.
Héél klein met onvoorstelbare mogelijkheden.
Alleen spijtig van het hoge prijskaartje...
Foto's genomen in RAW-formaat, met de nodige nabewerking,
terwijl de jpg-foto's mits de juiste instellingen ook heel goed zijn.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door Dickie »

Kwaliteit kost wat, maar je ziet het ook.
Ik ben aan de planning begonnen om een vergelijkbare trip door Toscane ineen te steken (Via Francigena als basis met eventueel wat wijzigingen, , maar 400 a 500km max, mei, juni...allemaal nog te bezien).
Maar het zal enkel de Smartphone zijn voor de foto's, voor de 'goeie' foto's heb ik een Sony ILCE-7, maar das op zo'n reis letterlijk een blok aan het been.
Been
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 11:46
Rijdt met: YT

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door Been »

Zeer mooi verslag van een unieke mountainbikevakantie.
Heel leuk om na te lezen, krijg er instant zin in. :-)
Toffel
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 04 aug 2007 18:43
Contacteer:

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door Toffel »

Dickie schreef:Kwaliteit kost wat, maar je ziet het ook.
Ik ben aan de planning begonnen om een vergelijkbare trip door Toscane ineen te steken (Via Francigena als basis met eventueel wat wijzigingen, , maar 400 a 500km max, mei, juni...allemaal nog te bezien).
Maar het zal enkel de Smartphone zijn voor de foto's, voor de 'goeie' foto's heb ik een Sony ILCE-7, maar das op zo'n reis letterlijk een blok aan het been.
Ik ben benieuwd om te weten te komen of het Italiaanse binnenland "toegankelijk" is; m.a.w. zijn de offroad wegen open voor fietsers/wandelaars of zijn het privé wegen.
Zo ondervond ik dat in Spanje het afhankelijk is per regio; in het onderste deel is bijna alles open, terwijl in het bovenste deel al meer wegen afgesloten zijn met hekkens of waar borden aanduiden dat je niet door mag (wat je natuurlijk in de wind kunt slaan, hè...)
In alle geval: VEEL PLEZIER!
Been schreef:Zeer mooi verslag van een unieke mountainbikevakantie.
Heel leuk om na te lezen, krijg er instant zin in. :-)
:-D
vasquez
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 18 sep 2008 11:13
Rijdt met: Specialized Epic Marathon Carbon + Cube Reaction Custom + Wilier Cento Cunego Edition

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door vasquez »

WOW, ik ben complete sprakeloos [-o<

Dat moet soms een "sitting on top of the world" ervaring zijn geweest!
Ik ben jaloers als ik naar de foto's kijk, lijkt mij echt, echt fantastisch om te doen, maar die hoeveelheid hoogtemeters ](*,)

Wel 2 vragen, heb je dit helemaal alleen gedaan en was het een georganiseerde reis?
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

Bericht door Geoffe »

vasquez schreef:WOW, ik ben complete sprakeloos [-o<

Dat moet soms een "sitting on top of the world" ervaring zijn geweest!
Ik ben jaloers als ik naar de foto's kijk, lijkt mij echt, echt fantastisch om te doen, maar die hoeveelheid hoogtemeters ](*,)

Wel 2 vragen, heb je dit helemaal alleen gedaan en was het een georganiseerde reis?
Inderdaad prachtig =D> =D> =D> en hier ook enig vorm van jaloezie :wink: :drunk:
Plaats reactie