RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door aresius »

Ik zou zelf ook voedsel meenemen, er zijn maar twee bevoorradingen per dag en dat is redelijk weinig op zo'n lang traject.
De bevoorradingen zelf zijn wel goed gevuld.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door Jemp »

Gels gaat ge daar niet vinden. Zelf meenemen. Maar zeer lekker stokbrood met kastanjepuree
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door alexhaemers »

nog een paar dagen voor het vertrek...

vergeet jullie zonne brand olie niet :-D

iemand een idee hoe de streek er bij ligt? of mag ik gewoon rekenen op kurkdroog ? [-o<
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door kovan »

Nee zeker niet!

Ik denk nog droger :)


alexhaemers schreef:iemand een idee hoe de streek er bij ligt? of mag ik gewoon rekenen op kurkdroog ? [-o<
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door Wollie »

Koen,

je moet mij execuseren als ik je verbeter, maar "kurkdroog" zal het niet zijn. "nog droger" ook niet.
Mijn beperkte ervaring met "les chemins du soleil" leert me dat het dorstig droog zal zijn. Daarom wil ik reeds bij elke aankomstplaats, waar ik als een uitgedroogde zombie over de meet zal komen, ver nadat iedereen al aangekomen is, een frisse pint (liefst van het formaat 1l) graag zou verkrijgen. Zo droog zal het zelfs zijn dat een Heineken (ook wel "pis" genoemd) met een laag schuim op vlot zal binnengaan. En daarvoor moet het al .... droog zijn.

Bij deze haal ik nu reeds mijn camelbag van 3liter boven in plaats van 2 liter.
Ik herinner me een editie (dacht 2014) dat ik dacht, ach ik heb nog genoeg in de camelbag ik hoef niet bij te vullen bij de bevoorrading .... alwaar de laatste mogelijkheid om water bij te vullen.... hun watervoorraad op was. Dus liever een literke meer dan minder.

Enne, het zal dus ongeloofelijk immens droog liggen. Mocht je twijfelen over bandenkeuze : een downhill band is het beste en levert het minst kans op lekrijden !

Vriendelijke groetjes en tot donderdag :-D :-D

Wouter (of sinds vorig jaar aka "endurosmurf" ) :lol: :lol: :lol: :lol:
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door Wollie »

Damn, als ik nu mijn eigen bericht lees gaan de mensen mij toch nooit serieus nemen ... #-o

Wollie schreef:Koen,

je moet mij execuseren als ik je verbeter, maar "kurkdroog" zal het niet zijn. "nog droger" ook niet.
Mijn beperkte ervaring met "les chemins du soleil" leert me dat het dorstig droog zal zijn. Daarom wil ik reeds bij elke aankomstplaats, waar ik als een uitgedroogde zombie over de meet zal komen, ver nadat iedereen al aangekomen is, een frisse pint (liefst van het formaat 1l) graag zou verkrijgen. Zo droog zal het zelfs zijn dat een Heineken (ook wel "pis" genoemd) met een laag schuim op vlot zal binnengaan. En daarvoor moet het al .... droog zijn.

Bij deze haal ik nu reeds mijn camelbag van 3liter boven in plaats van 2 liter.
Ik herinner me een editie (dacht 2014) dat ik dacht, ach ik heb nog genoeg in de camelbag ik hoef niet bij te vullen bij de bevoorrading .... alwaar de laatste mogelijkheid om water bij te vullen.... hun watervoorraad op was. Dus liever een literke meer dan minder.

Enne, het zal dus ongeloofelijk immens droog liggen. Mocht je twijfelen over bandenkeuze : een downhill band is het beste en levert het minst kans op lekrijden !

Vriendelijke groetjes en tot donderdag :-D :-D

Wouter (of sinds vorig jaar aka "endurosmurf" ) :lol: :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Wollie op di 23 mei 2017 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door kovan »

:-" :-" :-"
Wollie schreef:Damn, als ik nu mijn eigen bericht lees gaan de mensen mij toch nooit niet serieus nemen ... #-o
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door alexhaemers »

thx voor de hints , er zaten al stevige banden op de fiets en die blijven er ook op!

tot donderdag
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door alexhaemers »

bedankt chemin!

top ervaring , top parcours en top weer!

enkel jammer dat er weinig water te verkrijgen was in de dag zelf of savonds... zwaar minpunt
op de laatste dag op bv1 was er ook geen water meer vind ik persoonlijk een schande! zat daar zonder water! gelukkig waren er mensen rond de baan voor ons die ons wel konden behelpen met water, voor alle andere mensen was dit een ramp!

nogmaals bedankt aan de mensen die mij de laatste dag uit de ravijn hebben gehaald naar bv2 (mensen met een turner fiets) bedankt gasten!

see u next year chemin! :bounce:
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: RAID VTT SCOTT CHEMINS DU SOLEIL 2017

Bericht door aresius »

alexhaemers schreef:..nogmaals bedankt aan de mensen die mij de laatste dag uit de ravijn hebben gehaald naar bv2 (mensen met een turner fiets) bedankt gasten!..
Graag gedaan, daar had je veel geluk dat je een mooie tuimeling maakte en goed geland bent, kon slechter aflopen op die plek...
Hopelijk niet te veel last meer van je nek?

Goed te horen dat je volgend jaar terugkomt!
Plaats reactie