Alpentour 2017

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kristof gilis
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 04 okt 2010 20:21
Rijdt met: BMC FS01 29 XX1

Alpentour 2017

Bericht door kristof gilis »

Beetje vroeg maar wie heeft er ervaring met deze meerdaagse?
Leuk? technisch?



Ik heb met al ingeschreven voor de 2017 editie, allee ik denk dat toch, maar mocht nog geen reactie verwachten of mijn inschrijving ok is. Is dat normale gang van zaken?
Heb ook email gestuurd naar de organisatie maar voorlopig geen antwoord.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Alpentour 2017

Bericht door Reflex »

Ik heb deze voor mountainbike.be in 2014 mogen rijden. Een mooie meerdaagse met leuke afwisselende tracks. Echt technisch vind ik hem niet maar het hangt allemaal van je niveau af. Het is in elk geval niet zo dat je standaard over schotter-wegen naar boven of beneden gaat (al zitten die er wel in natuurlijk). Vergeleken met andere meerdaagsen die ik al gereden heb was deze in elk geval top.

Hoogtepuntjes waren voor mij de klim en met name het vlakke stuk bovenop de Giglachseen. Een prachtig uitzicht en mooie technische paden met stenen. En het stuk richting de Türlwandhutte en die gehele etappe. Wat dit jaar stage 2 en 3 zijn. De tijdrit was voor mij een rustdag aangezien ik niet voor een uitslag ging maar is wel leuk om te doen.

Verder een professionele organisatie met iedere avond een mooie maaltijd en leuke sfeer.

Overigens had ik dat jaar wel iedere dag mooi weer, iets wat ook veel doet. Het jaar voor mij lag er overal sneeuw en het jaar erna zijn ze weg geregend. Dat maakt de ritten een stuk zwaarder natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
kristof gilis
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 04 okt 2010 20:21
Rijdt met: BMC FS01 29 XX1

Re: Alpentour 2017

Bericht door kristof gilis »

top bedankt voor het delen van je ervaring!
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Alpentour 2017

Bericht door Swannie »

Ik vind het ook een zeer mooie meerdaagse.
Behalve de 2013 editie, maar dat lag aan het weer. Sneeuw, ijskoud... Toen mochten we zelfs de laatsten dag niet meer starten :(
Fotoke van toen:
Afbeelding

Het positieve is, dat ze na die heroïsche editie van 2013 de Alpentour later laten plaatsvinden.
Het zijn veelal mooie tracks, maar niet té technisch. Zeker de afdaling van de skipiste (elke dag de finish) is genieten!
Het grootste pluspunt aan deze meerdaagse is dat je altijd op dezelfde plaats start en finisht(muv de klimtijdrit).
Ook positief is dat je toch met een beperkt deelnemersveld zit tov bv. een Transalp, waardoor er weinig opstoppingen zijn onderweg, behalve soms aan het begin van de 1ste singletrack, maar als je niet voor een klassement gaat, maakt ook dat niets uit.
De sfeer 's avonds is best wel goed, thema avonden: Belgische avond met (meeste jaren) Leffe, 1 avond id sfeer van de Croc (die overigens van dezelfde organisatie is)...

Aanrader!
Kverbeec
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 mar 2015 14:51

Re: Alpentour 2017

Bericht door Kverbeec »

kristof gilis schreef:Beetje vroeg maar wie heeft er ervaring met deze meerdaagse?
Leuk? technisch?



Ik heb met al ingeschreven voor de 2017 editie, allee ik denk dat toch, maar mocht nog geen reactie verwachten of mijn inschrijving ok is. Is dat normale gang van zaken?
Heb ook email gestuurd naar de organisatie maar voorlopig geen antwoord.

Hoi Kristof,

Heb je ondertussen reeds een mail terug gehad van de organisatie?

Ik heb me zonet aangemeld via de website.

Mvg,
Kinnie
Gebruikersavatar
kristof gilis
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 04 okt 2010 20:21
Rijdt met: BMC FS01 29 XX1

Re: Alpentour 2017

Bericht door kristof gilis »

Kverbeec schreef:
kristof gilis schreef:Beetje vroeg maar wie heeft er ervaring met deze meerdaagse?
Leuk? technisch?



Ik heb met al ingeschreven voor de 2017 editie, allee ik denk dat toch, maar mocht nog geen reactie verwachten of mijn inschrijving ok is. Is dat normale gang van zaken?
Heb ook email gestuurd naar de organisatie maar voorlopig geen antwoord.

Hoi Kristof,

Heb je ondertussen reeds een mail terug gehad van de organisatie?

Ik heb me zonet aangemeld via de website.

Mvg,
Kinnie
Ja hoor geen probleem heb ondertussen reactie gehad via email en ben ingeschreven. Normaal ontvang je een email met daarin de vraag om inschrijvingsgeld te betalen.

Misschien tot dan!!

K
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Alpentour 2017

Bericht door bip bip »

Door het wegvallen van de Bike Four Peaks in 2017 ook nog ingeschreven voor deze Alpentour. Het inschrijvingsformulier staat nog altijd online, ik veronderstel dat er dan nog altijd plaats is ? Wachten op de bevestiging, hotel zoeken en vooral trainen .....

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Alpentour 2017

Bericht door bip bip »

Weet er iemand waar en wanneer de starterspakketten kunnen afgehaald worden ?

grt,
bip bip
Plaats reactie