Roc Azur 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Edlisjas »

Wij gaan dit jaar ook nog eens, gisteren tickets proberen te bestellen voor de marathon en de Roc Noir maar ik kon er niet meer dan één per race bestellen, er staat een plus bij de geselecteerde race om meer tickets te bestellen maar dat ging dus niet...Nog iemand met dat probleem of doe ik iets verkeerd? Ik heb per race 4 tickets nodig.
jvrover
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 05 mei 2014 23:01

Re: Roc Azur 2016

Bericht door jvrover »

prideandglory1891 schreef: En misschien nog een tip als het koersgebeuren je niet interesseert...
3 "kortere" ritjes ipv die ellenlange marathon waar je nogal veel file kunt rijden (als je niet snel bent)
Roc noir, mid roc, roc masters bvb. 3x +-45km, +- 1000hm's
Laatste keer dit gedaan, smile van begin tot eind, héél weinig verkeer en nog energie over om een aperitiefje te drinken ed :lol:
Ideaal vond ik. Voor die marathon moet je toch al redelijk getrained zijn vind ik om er plezier aan te hebben.
3x45 euro. Dan lig je al aan meer dan een euro per kilometer. Het begint er toch een beetje over te gaan...
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc Azur 2016

Bericht door prideandglory1891 »

jvrover schreef:
prideandglory1891 schreef: En misschien nog een tip als het koersgebeuren je niet interesseert...
3 "kortere" ritjes ipv die ellenlange marathon waar je nogal veel file kunt rijden (als je niet snel bent)
Roc noir, mid roc, roc masters bvb. 3x +-45km, +- 1000hm's
Laatste keer dit gedaan, smile van begin tot eind, héél weinig verkeer en nog energie over om een aperitiefje te drinken ed :lol:
Ideaal vond ik. Voor die marathon moet je toch al redelijk getrained zijn vind ik om er plezier aan te hebben.
3x45 euro. Dan lig je al aan meer dan een euro per kilometer. Het begint er toch een beetje over te gaan...
Dan moet je thuisblijven hé... 't Is ook nog eens 1200km enkel met de wagen.
Als je die prijs erbij rekent + de péage's dan wordt het nog een pak duurder :lol:
jvrover
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 05 mei 2014 23:01

Re: Roc Azur 2016

Bericht door jvrover »

prideandglory1891 schreef: Dan moet je thuisblijven hé... 't Is ook nog eens 1200km enkel met de wagen.
Als je die prijs erbij rekent + de péage's dan wordt het nog een pak duurder :lol:
Uiteraard kom je sowieso duur uit met péage, benzine, verblijf en andere kosten... Daarom maak ik er ook een langere reis van. Maar moet je het daarom blijven slikken dat ze de inschrijvingsprijzen belachelijk veel optrekken ? Ook geen voordeliger pack roc meer bijvoorbeeld...
Misschien ook eens de reacties lezen van de lokalere rijders op de fb-pagina van Roc MTB. Die zitten niet met de verre verplaatsing en bijkomende kosten en velen zien het ook niet zitten om 60 (zestig!) euro neer te leggen om de roc te rijden. Soit, ieder zal wel zijn keuze maken.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Edlisjas »

Ik betaal €110 voor de marathon en de Noir en ik betaal die €110 met een grote smile...;-)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc Azur 2016

Bericht door prideandglory1891 »

jvrover schreef:
prideandglory1891 schreef: Dan moet je thuisblijven hé... 't Is ook nog eens 1200km enkel met de wagen.
Als je die prijs erbij rekent + de péage's dan wordt het nog een pak duurder :lol:
Uiteraard kom je sowieso duur uit met péage, benzine, verblijf en andere kosten... Daarom maak ik er ook een langere reis van. Maar moet je het daarom blijven slikken dat ze de inschrijvingsprijzen belachelijk veel optrekken ? Ook geen voordeliger pack roc meer bijvoorbeeld...
Misschien ook eens de reacties lezen van de lokalere rijders op de fb-pagina van Roc MTB. Die zitten niet met de verre verplaatsing en bijkomende kosten en velen zien het ook niet zitten om 60 (zestig!) euro neer te leggen om de roc te rijden. Soit, ieder zal wel zijn keuze maken.
Je kan daar ook altijd gaan rijden buiten die bepaalde week hé...
Ook al eens over nagedacht, moet mss nog veel leuker zijn als je een weekje daar bent met enkele gelijkgestemden. Maar dan zonder de file's...

Die locals kan ik nog wel begrijpen hoor, die rijden daar ieder weekend, dan zou ik ook niet nog eens 60euro geven om te staan aan schuiven in de file die ze anders niet hebben.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Roc Azur 2016

Bericht door dannyvk »

Je kan over de prijs bezig blijven, het is inderdaad niet goedkoop maar er over bezig blijven... of je gaat met de prijs akkoord en dan rij je hem of je bent niet akkoord en dan blijf je thuis er zijn dus maar twee opties.
Ik heb me zelf ingeschreven voor de 4 daagse 200€, mijne kameraad wou hem de week erna inschrijven en het was al uitverkocht dus denk ik dat het voor vele wel de prijs waard is.
Het is zo dat ik ook meestal meer kosten aan mijn fiets heb na zo een meerdaagse dan dat de inschrijving kost ;) dus tja ...wat is prijzig dan.
Ps: in december heb ik de hel van Kasterlee meegedaan ( ook uitverkocht ) inschrijving 80 € ( in de prachtige omgeving Kasterlee? ) heb wel 4 dagen plezier gehad de dag zelf en drie dagen erna ](*,)
Plaats reactie