Roc Azur 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Giobiker »

Bij de roc zelf op zondag moet je echt wel in een van de eerste golven kunnen starten want anders ist miserie. Zelf in de 3e golf stond het op een klim kort na de fournel al stil tot boven.
Er zijn teveel zondagstoeristen die hieraan deelnemen, als je op de eerste klim al te voet staat vraag ik me ook af wat je er komt zoeken...
Op vrijdag bij de marathon heb je daar minder last van, de deelnemer zijn over het algemeen beter getrand.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Roc Azur 2016

Bericht door uncle sam »

jurre schreef:Terug na weekje vakantie na zevende deelname aan de Roc. Vroeger juist de marathon gereden nu eerste maal vier dagen gereden.
Masters Roc ,Roc Marathon me super geamuseerd de max wat betreft technische klimmen en afdalingen. Roc Noire eerste helling een file ...
Juist op t'eind een klein stuk technische afdaling waardoor heel het stuk van de afdaling vast stond ,rest van de rit viel nog mee .
Zondag Roc D'Azur sloeg alles. Eerste hindernis ?????????? tweemaal een neep van een meter hoog en de boel stond al vast !!!!Eerste afdaling stond terug alles vast tot volgende beklimming boven ............ Had ik gekunnen ik reed terug naar de start ,mijn vermoeden was dat het herhaling ging zijn voor de rest van de dag wat jammer genoeg zo was . Ik heb me geërgerd.........Zulke prachtige rit die verprutst wordt door mensen die met een fiets proberen te rijden met niet de minste technische bagage. Als ik bij de start in mijn wave eens rondkeek ( de laatste wave) stonden er personen met een BMI van ?? Welke dokter die daar een medisch attest voor uitschrijft ??
Die maken die dokter toch wijs dat ze een wandelwedstrijd of aan een petanquemarathon meedoen. Zullen mij daar niet meer zien denk ik jammer
Bizar, want alle deelnemers aan de Roc Trophy (start nummers 20.000) mochten telkens in vague 1 starten.
Gebruikersavatar
weetabix
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 18 okt 2010 20:16
Rijdt met: Ene met dikke banden

Re: Roc Azur 2016

Bericht door weetabix »

Proficiat, knap gereden.

uncle sam schreef:Twas de max :drunk:
Twas veruit de droogste en zonnigste editie ooit, waardoor de snelheid ook hoger lag dan voorheen.
Zowel de marathon op vrijdag (116e) als de roc op zondag (195e) met een big smile aangekomen.
Had indruk dat het niveau van de deelnemers hoger was dan vorig jaar allesinds, top 100 lag buiten bereik.

Tot in 2017 :wink:
jurre
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 jun 2004 21:10
Rijdt met: Be One ,Canyon Nerve AL 9.0

Re: Roc Azur 2016

Bericht door jurre »

Uncle Sam

Bedankt voor de tip. Schrijf me volgend jaar in voor de Roc Trophy. Kan dan telkens starten in de eerste wave .
Bij inschrijving was Roc Trophy al volzet. Heb ook niet dezelfde ritten gereden donderdag Masters Roc ,zaterdag Roc Noire .
Grtz
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: Roc Azur 2016

Bericht door den daler »

weet er iemand waar ik de inschrijvingsprijzen voor 2017 terug kan vinden
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Giobiker »

Ja en ze zijn niet van de poes, precies een lichte prijsstijging toegepast, 55€ voor de eerste 500 bij de marathon en 60 voor de rest, voor de roc zelf is het voor iedereen dezelfde prijs en dat is 60€!
Hun pack roc met voordeligere prijs als je aan meerdere rocs op verschillende locaties deelnam hebben ze afgevoerd, het enige wat er nu nog is is het het pack roc trophy voor 200€ voor 4 dagen.
Je kan alle prijzen terugvinden op de website.

Grtz.
Zaskartje
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03 jan 2009 21:11
Rijdt met: Gt zaskar carbon,Open One+

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Zaskartje »

Dacht ook een voordeelpakket te nemen,en inderdaad dat is er ni meer!

Dan maar de Roc master en roc azur genomen,wel redelijk duur geworden
maar voor mijn droomparcours heb ik da wel over...
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: Roc Azur 2016

Bericht door den daler »

ik vond de prijs nog meevallen voor de trophy 200 euro voor 4 dagen
heb mij direkt ingeschreven
hoe gaan jullie daar naar toe en waar logeren de meeste bikers
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Giobiker »

Met de auto en voldoende campings in de streek waar je stacaravans kan huren.
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Roc Azur 2016

Bericht door pompierke 349 »

Ik ga jaarlijks met tgv, een beetje opletten en er mee bezig zijn kan je voor een prijsje daar geraken.
Plaats reactie