Roc Azur 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Giobiker »

De commentaren op de posts van de facebookgroep "Roc MTB" liegen er niet om, de nieuwe tarieven zijn
duidelijk bij meerdere mensen in het verkeerde keelgat geschoten... :-D
Zaskartje
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03 jan 2009 21:11
Rijdt met: Gt zaskar carbon,Open One+

Re: Roc Azur 2016

Bericht door Zaskartje »

ben jaren met tgv geweest (150€)tot er de laatste jaren altijd problemen waren,stakingen
in frankrijk of belgie! In 2015 reed hij maar tot marseille wegens weggespoelde sporen,nog
eens auto moeten huren om in frejus te geraken,dat was de druppel te veel voor ons!

Vorig jaar met vliegtuig geweest (200€) fiets inbegrepen,veel minder gedoe dan tgv en
uiteindelijk 1 dag extra ginder aan tijdwinst!
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Roc Azur 2016

Bericht door pompierke 349 »

Voor mij de 5de maal op rij met Tgv en voor nog geen 100€ ben ik in Sint Raphael 2tal km van het evenement.
Ik zelf heb nog nooit geen problemen gekend wel overstappen in Marseille op een andere TGV.
Je moet er natuurlijk even mee bezig zijn en beetje er van op de hoogte zijn.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc Azur 2016

Bericht door KrisMaes76 »

Wij gaan met 5 man voor de 4 dagen, trophy is ondertussen al uitverkocht. Gaat mn eerste editie worden, ben es benieuwd...

Wa voor terrein is het daar eigenlijk? Heel technisch of niet?

Heb dan nog een 8-tal maand om te beslissen of ik de Nerve of de Spectral meeneem :)
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Roc Azur 2016

Bericht door pompierke 349 »

Voor mij is dit toch al een redelijk technisch terrein.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc Azur 2016

Bericht door prideandglory1891 »

KrisMaes76 schreef:Wij gaan met 5 man voor de 4 dagen, trophy is ondertussen al uitverkocht. Gaat mn eerste editie worden, ben es benieuwd...

Wa voor terrein is het daar eigenlijk? Heel technisch of niet?

Heb dan nog een 8-tal maand om te beslissen of ik de Nerve of de Spectral meeneem :)
Hoe meer veerweg hoe plezanter daar (als er niemand voor je wielen rijdt, wat je daar wel af en toe eens tegen komt)
Technisch? Ja, maar je hebt er altijd en overal grip op de poreuze stenige ondergrond. Dus niet te vergelijken met een technische ardennenrit, waar je gladde wortels en stenen tegenkomt.

Ik kwam vorig jaar met mijn epic én mijn rijstijl iets te kort om volledig "los" te kunnen gaan :lol:

Ga je voor het klassement? Hardtail, want het is evenveel bergop als bergaf. Voor de fun: fully +- 130/140mm
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc Azur 2016

Bericht door KrisMaes76 »

prideandglory1891 schreef:
KrisMaes76 schreef:Wij gaan met 5 man voor de 4 dagen, trophy is ondertussen al uitverkocht. Gaat mn eerste editie worden, ben es benieuwd...

Wa voor terrein is het daar eigenlijk? Heel technisch of niet?

Heb dan nog een 8-tal maand om te beslissen of ik de Nerve of de Spectral meeneem :)
Hoe meer veerweg hoe plezanter daar (als er niemand voor je wielen rijdt, wat je daar wel af en toe eens tegen komt)
Technisch? Ja, maar je hebt er altijd en overal grip op de poreuze stenige ondergrond. Dus niet te vergelijken met een technische ardennenrit, waar je gladde wortels en stenen tegenkomt.

Ik kwam vorig jaar met mijn epic én mijn rijstijl iets te kort om volledig "los" te kunnen gaan :lol:

Ga je voor het klassement? Hardtail, want het is evenveel bergop als bergaf. Voor de fun: fully +- 130/140mm
Kheb geen hardtail en voor een klassement ben ik veel te traag en te zwaar :)
Mn gewicht kan ik dan wel weer gebruiken om in-de-wegrijders opzij te zetten 8)

Wss pak ik wel mn spectral mee (140/150), die heeft ook een 200mm schijf vooraan, dat helpt wel bij stevige afdalingen
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc Azur 2016

Bericht door prideandglory1891 »

KrisMaes76 schreef:
prideandglory1891 schreef:
KrisMaes76 schreef:Wij gaan met 5 man voor de 4 dagen, trophy is ondertussen al uitverkocht. Gaat mn eerste editie worden, ben es benieuwd...

Wa voor terrein is het daar eigenlijk? Heel technisch of niet?

Heb dan nog een 8-tal maand om te beslissen of ik de Nerve of de Spectral meeneem :)
Hoe meer veerweg hoe plezanter daar (als er niemand voor je wielen rijdt, wat je daar wel af en toe eens tegen komt)
Technisch? Ja, maar je hebt er altijd en overal grip op de poreuze stenige ondergrond. Dus niet te vergelijken met een technische ardennenrit, waar je gladde wortels en stenen tegenkomt.

Ik kwam vorig jaar met mijn epic én mijn rijstijl iets te kort om volledig "los" te kunnen gaan :lol:

Ga je voor het klassement? Hardtail, want het is evenveel bergop als bergaf. Voor de fun: fully +- 130/140mm
Kheb geen hardtail en voor een klassement ben ik veel te traag en te zwaar :)
Mn gewicht kan ik dan wel weer gebruiken om in-de-wegrijders opzij te zetten 8)

Wss pak ik wel mn spectral mee (140/150), die heeft ook een 200mm schijf vooraan, dat helpt wel bij stevige afdalingen
Ik had vorig jaar ook wel meer veerweg gewenst. Al moet al de extra gewicht ook wel mee naar boven.
Qua remmen, mijn hope M4 met 180 schijf vooraan was ruim genoeg. Het is nu ook niet zo dat je daar je remmen kan opstoken hoor... Een ganse afdaling gas geven is toch niet mogelijk door het vele "verkeer" :lol:
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc Azur 2016

Bericht door KrisMaes76 »

prideandglory1891 schreef:... Ik had vorig jaar ook wel meer veerweg gewenst. Al moet al de extra gewicht ook wel mee naar boven.
Qua remmen, mijn hope M4 met 180 schijf vooraan was ruim genoeg. Het is nu ook niet zo dat je daar je remmen kan opstoken hoor... Een ganse afdaling gas geven is toch niet mogelijk door het vele "verkeer" :lol:
Mn spectral weegt maar een goeie halve kilo meer dan mn Nerve, de grootste gewichtswinst ligt zoals meestal bij het bazeke :)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc Azur 2016

Bericht door prideandglory1891 »

KrisMaes76 schreef:
prideandglory1891 schreef:... Ik had vorig jaar ook wel meer veerweg gewenst. Al moet al de extra gewicht ook wel mee naar boven.
Qua remmen, mijn hope M4 met 180 schijf vooraan was ruim genoeg. Het is nu ook niet zo dat je daar je remmen kan opstoken hoor... Een ganse afdaling gas geven is toch niet mogelijk door het vele "verkeer" :lol:
Mn spectral weegt maar een goeie halve kilo meer dan mn Nerve, de grootste gewichtswinst ligt zoals meestal bij het bazeke :)
En misschien nog een tip als het koersgebeuren je niet interesseert...
3 "kortere" ritjes ipv die ellenlange marathon waar je nogal veel file kunt rijden (als je niet snel bent)
Roc noir, mid roc, roc masters bvb. 3x +-45km, +- 1000hm's
Laatste keer dit gedaan, smile van begin tot eind, héél weinig verkeer en nog energie over om een aperitiefje te drinken ed :lol:
Ideaal vond ik. Voor die marathon moet je toch al redelijk getrained zijn vind ik om er plezier aan te hebben.
Plaats reactie