Mont Ventoux met de MTB

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Koen87
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 19:56

Mont Ventoux met de MTB

Bericht door Koen87 »

In Juli 2014 gaan we op vakantie naar de Provence en zouden we graag de Mont Ventoux beklimmen! Nu bezit ik enkel een mountainbike en heb geen zin om een race fiets te kopen enkel voor de Mont Ventoux. Hebben jullie dit al gedaan met een MTB? Dunnere banden steken of gewoon goed hard zetten? Ik bezit een goede 29'er, dus dat is al een voordeel tegenover de 26" die ik ervoor had. Ik weet dat er ook een "off road" kant is maar we zouden toch de route vanaf Bedoin nemen. Race fietsen zal je daar waarschijnlijk wel kunnen huren maar ben nogal gehecht aan eigen materiaal dus liever niet huren.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door roelp »

Kijk hier eens:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 1&t=116477" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben hem dit jaar 6 keer opgereden met de MTB met x-kings, waaronder 3 keer op 1 dag.
Fietsen huren daar gaat zeker (tot zelfs pinarello dogma met electronische schakelgroep).
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door R1ALAIN »

Waarom X-king?
Of was het voor off-road afdaling nadien?
roelp schreef:Kijk hier eens:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 1&t=116477" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben hem dit jaar 6 keer opgereden met de MTB met x-kings, waaronder 3 keer op 1 dag.
Fietsen huren daar gaat zeker (tot zelfs pinarello dogma met electronische schakelgroep).
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door roelp »

Ik had enkel de MTB mee, en buiten de Mont Ventoux ben ik nog een paar keer gaan mountainbiken in les dentelles de montmirail. Ik was te lui om van banden te wisselen :-)
Off road afdaling heb ik niet gedaan omdat ik alleen was en het risico toch iets te groot vond.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door _anonymus_ »

Wij zijn hem via de weg omhoog gereden via Bédoin, en daarna off-road afgedaald terug naar Bédoin.
Naar omhoog met evenveel druk in de banden als naar beneden (1.5 bar), dus echt vlot bolt dat niet, maar een MTB-verzet is licht genoeg om vlot boven te rijden.

De afdaling was echt super, in het begin ruw, daarna flowy singletrack tussen de bomen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Is het echt te tricky om ze alleen te doen, die afdaling?
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door der quinten »

BerggeitCasualFietser schreef:Is het echt te tricky om ze alleen te doen, die afdaling?
ma be neen...
:P

enkel de eerste 3 km is wa tricky, erg dikke stenen. maar ja, dan ben je 3km iets voorzichtiger he
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door _anonymus_ »

Inderdaad.
Ik zou ze gerust alleen durven doen, 't is geen downhill.
Je komt nergens toestanden à la WB Enduro tegen, ik heb met een hardtail alles kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Metalcis
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 30 dec 2003 23:56
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR 2011

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door Metalcis »

BerggeitCasualFietser schreef:Is het echt te tricky om ze alleen te doen, die afdaling?
in o2 bikers laatste editie een gans stuk over Mont Ventoux.

Ze hebben de afdaling van chalet renard aangevat in het donker :drunk: dus zo technisch zal de trail ook niet zijn om echt van tricky te spreken.
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

Re: Mont Ventoux met de MTB

Bericht door lexx »

off topic maar weet er niemand een leuk en niet al te groot vakantiedomein in die buurt zijn?


mvg,
lexx
Plaats reactie